Gå til innhold

Er det grådig å selge i stedet for å gi bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på klær som er brukte. Pent brukte, jeg selger ikke slike ting som ser ut som revet ut av kjeften på bikkja som så mange gjør.

Men føler meg noen ganger grådig. Men stoler rett og slett ikke på å levere klær i sånne containere lenger..da jeg har hørt og lest at det blir stjålet ofte. Er også redd at det bare kastes dersom ingen faktisk vil ha det. Jeg skal gi til en venn jeg stoler på som pleier å levere slike klær til de som trenger det. 
Men ellers selger jeg det folk vil kjøpe.... føler meg litt grisk?

Anonymkode: 0e1bc...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke griskt

Anonymkode: 03b75...285

Skrevet

Nei, vær så snill å fortsett med det. Jeg har bare råd til å kjøpe brukt, og er helt avhengig av at folk fortsetter å selge. Jeg er ikke en av de som hadde fått noe om alle bare hadde gitt bort. (Er ikke rask nok på gis bort annonser, kjenner ingen med eldre barn enn mitt, og er ikke fattig nok til å få fra organisasjoner.)

Anonymkode: 0e1db...7a5

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker på klær som er brukte. Pent brukte, jeg selger ikke slike ting som ser ut som revet ut av kjeften på bikkja som så mange gjør.

Men føler meg noen ganger grådig. Men stoler rett og slett ikke på å levere klær i sånne containere lenger..da jeg har hørt og lest at det blir stjålet ofte. Er også redd at det bare kastes dersom ingen faktisk vil ha det. Jeg skal gi til en venn jeg stoler på som pleier å levere slike klær til de som trenger det. 
Men ellers selger jeg det folk vil kjøpe.... føler meg litt grisk?

Anonymkode: 0e1bc...f19

Trenger du pengene, så selg. Trenger du dem ikke: gi.

Anonymkode: 08fdb...808

Skrevet

Vi har sluttet å donere i disse boksene da min mor gjorde det og noen uker senere så hang de til salgs i butikken til denne boksen, til DOBBEL pris enn hva de kostet nye. DET er grådig det!

Så nå har vi laget en arvekanal for oss familiemedlemmer hvor vi legger ut ting vi vil gi bort. Om det ikke er noen i familien som ønsker det så vet vi alle om noen venner/bekjente med behov for det og da roper vi ut om det. Så mamma tar ting jeg ikke trenger og gir til en venninnes datter med stram økonomi, for eksempel. 

Anonymkode: a79bb...365

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har sluttet å donere i disse boksene da min mor gjorde det og noen uker senere så hang de til salgs i butikken til denne boksen, til DOBBEL pris enn hva de kostet nye. DET er grådig det!

Så nå har vi laget en arvekanal for oss familiemedlemmer hvor vi legger ut ting vi vil gi bort. Om det ikke er noen i familien som ønsker det så vet vi alle om noen venner/bekjente med behov for det og da roper vi ut om det. Så mamma tar ting jeg ikke trenger og gir til en venninnes datter med stram økonomi, for eksempel. 

Anonymkode: a79bb...365

Kommer jo an på hva du mener med «disse boksene». Sikter du til UFF, så er de både grådige og korrupte, og pengene går rett i lomma på M. Amdi-Petersen som er etterlyst av Interpol. Men tenker du på Fretex, så selger de jo klærne for å bruke pengene på sitt arbeid mot fattigdom. 
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mogens_Amdi_Petersen

Endret av Pashla
Skrevet

Jeg regner det som kasting å levere det i boksene. Om noen stjeler dem for å bruke eller selge er det bare fint. Da kommer de til nytte. Om de kan selges dyrt til en god sak (resirkulering av tekstiler er en god sak i seg selv) er det ypperlig. Det eneste jeg inke ville likt var om klrne hadde blitt spredd utover så andre måtte rydde dem opp igjen.

Selg klrne hvis du får solgt dem og lever dem inn ellers. Ikke noe mer griskt i det enn å selge andre ting, som en brukt bil.

Anonymkode: 890e2...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...