Gå til innhold

Hvor tidlig begynte ungene deres å lukte svette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som er under oppfølging pga tidlig pubertet. Hun fikk hår nedentil da hun var 5 år. Nå er hun 7 år og skal inn på sykehuset igjen i neste uke for blodprøver, røntgen og samtale. De sa forrige gang at hvis det da ikke har dukket opp noe mer, anser de alt som normalt, kun "hudpubertet" og videre oppfølging utgår.

Nå lurer jeg på om det har begynt å lukte litt svette av henne, og lurer på om dette også er langt utenfor normalen?

Anonymkode: 4bd1d...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn skikkelig pubertessvettelukt kom ikke før på mellomtrinnet. Har fire barn som er litt forskjellige, og yngste som nå er 11 er helt tydelig i puberteten med bryster som har begynt å vokse og tydelig svettelukt. Den andre jenta jeg har var sikkert 13 før hun var like langt, så veldig forskjellig når de kom i puberteten.

De kunne lukte når de var 7 også, men det er en annen lukt. Det lukter litt surt, litt hodebunn, klam hud, men ikke den intense svettelukta som kom først i puberteten.

Det lukter tåfis av svette 5 år gamle føtter, men det kan liksom ikke sammenlignes med tåfisen til en svett 15 åring, det er forskjell og det skjer en endring i løpet av puberteten.

Anonymkode: 038a7...01c

Skrevet

Sønnen min var 9 da han begynte å lukte tenåringssvette.. sammenligner det litt med oppskjært løk som har ligget ute på benken litt.

Hvis du er usikker på om det er for tidlig nevner du det for legen når dere likevel har time der :)

Anonymkode: e09e6...18d

Skrevet

Søstera mi måtte begynne med deo da hun var 7-8 år gammel, ellers forløp puberteten som normalt. Jeg overlever enda uten deo. Sønnen min er 11 og lukter aldri vondt, men han har vel egentlig ikke kommet i puberteten enda.

Anonymkode: 15ab1...de3

Skrevet

Sønnen- 12 år

Datter - 10 år

Anonymkode: d8b9f...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...