Gå til innhold

Hvor mye får barnet ditt til konfirmasjonen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

-vi gir vår datter bunad, 15000 og en 'morrogave".

Hører konfirmanter får både 60 og 70 tusen til sammen i konf gave.....

Datteren vår er heldig om hun kommer opp i 25000, i kludert 15000 fra oss. 

Anonymkode: 7e4bf...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din datter får jo bunad og, så hun kommer vel opp 60 000 - 70 000 hun og tilsammen? Min nevø fikk rett rundt 30 000 i gave.

Anonymkode: 6bac5...7fa

Skrevet

Jo, men jeg snakker kontsnter, i tilegg til matreelle gaver. Synes bare det er horibelt. At det skal være flaut å få "bare" 25 000,-....

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men jeg snakker kontsnter, i tilegg til matreelle gaver. Synes bare det er horibelt. At det skal være flaut å få "bare" 25 000,-....

Da får du realitetsorientere hun, for sånne holdninger er særs lite sjarmerende.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får du realitetsorientere hun, for sånne holdninger er særs lite sjarmerende.

JEG vet det, men her vi bor....det er ett sykt miljø her. 

Datteren min er fornøyd, men hun vet hun blir sett på som stakkarslig som får så lite..... det er jo bare trist. 

Skrevet

Klart det både finnes de som får 60 tusen og de som får 100 tusener. Over dette er vel heller gaver i form av aksjeeiendeler og andre investeringer for å slippe så mye skatt. Ikke glem at vi faktisk har ganske store klasseskiller i Norge. Og trist vi skal henge oss mer opp i dem som får irriterendes mye....fremfor dem som får svært lite eller som har foreldre som såvidt hat råd til å holde konformasjonsfest og er da såfall avhengig av støtte... Når det er sagt, så gir denne litt innblikk og de tar frem tipset om ‘kontantløse’ konfirmasjoner som jeg virkelig håper blir det vanligste for fremtiden. For slik det blir gjort i dag, der konfirmanten ofte blar opp pengene og teller høyt foran gjestene er rett og slett ubehagelig syns jeg.

Anonymkode: 29860...e92

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Klart det både finnes de som får 60 tusen og de som får 100 tusener. Over dette er vel heller gaver i form av aksjeeiendeler og andre investeringer for å slippe så mye skatt. Ikke glem at vi faktisk har ganske store klasseskiller i Norge. Og trist vi skal henge oss mer opp i dem som får irriterendes mye....fremfor dem som får svært lite eller som har foreldre som såvidt hat råd til å holde konformasjonsfest og er da såfall avhengig av støtte... Når det er sagt, så gir denne litt innblikk og de tar frem tipset om ‘kontantløse’ konfirmasjoner som jeg virkelig håper blir det vanligste for fremtiden. For slik det blir gjort i dag, der konfirmanten ofte blar opp pengene og teller høyt foran gjestene er rett og slett ubehagelig syns jeg.

Glemte linken:

https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/arets-konfirmanter-far-52-000-kroner-i-snitt-pa-gavebordet

Skrevet

Søstra mi fikk 15  000  og en ny iphone i år. Det var summen av alle gavene. 

Hun var strålende fornøyd. 😊 

Slik var da klassekameratene mine konfirmerte seg for mange mange år siden. Noen fikk 10 000,andre fikk 100 000. Sånn er det bare. Jeg ble ikke konfirmert engang, foreldrene mine hadde ikke råd til festen engang. Så jeg fikk 0 kr. 

Anonymkode: 872fa...077

Skrevet

Vi har ikke så stor familie så de to eldste barna mine havnet på ca 30.000.

Anonymkode: 1a142...508

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er "flaut" har du gjort en særs dårlig jobb med oppdragelsen. Litt ryggrad hadde ikke skadet.

Skrevet
23 minutter siden, sug lut skrev:

Hvis det er "flaut" har du gjort en særs dårlig jobb med oppdragelsen. Litt ryggrad hadde ikke skadet.

Herregud nå må du gi deg!! De eneste her som har gjort en særs dårlig jobb med oppdragelsen er dine foreldre. 
Har du titan i hele din ryggrad? For her blinker alle varsellamper av hva folkeskikk angår. 
Du tror kanskje du er bråbarsk i svarene dine, men du er stikk motsatt, du er ufin og ekkel! 
Se og skjerp deg!!

Anonymkode: 1068b...49d

Skrevet

Skjønner ikke at dere velger å gi både bunad og pengegave jeg da, da er dere jo med på å øke forventningene. 

har selv fire barn, 1 gutt og 3 jenter. Gutten skal få en gave han ønsker seg + penger og alle jentene får bunad. Bunaden koster jo 40-50.000 alene! 

Anonymkode: 9f3ba...945

Skrevet

Av oss foreldre fikk hun selskapet og 10 000kr på boligkonto. Mormor sydde bunad til henne og fra de andre besteforeldrene fikk hun bunadsveske og 8000kr.  Fikk vel tilsammen litt over 30 000kr i kun penger fra alt og alle 😀 

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

-vi gir vår datter bunad, 15000 og en 'morrogave".

Hører konfirmanter får både 60 og 70 tusen til sammen i konf gave.....

Datteren vår er heldig om hun kommer opp i 25000, i kludert 15000 fra oss. 

Hn  får 5000 av meg og 15000 av faren, konfirmasjonen var i helga, Hn fikk 45000

Anonymkode: deb03...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...