Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Har en bror som er "attpåklatt", han er altså ikke gamle pjokken og er vandt til å få all oppmerksomheten selv. Er litt innbilt mor, siden jeg var 13 når han ble født, så har går mye på besøk til meg, og sover over minst to dager i uka. Så lurer på: hvordan inkluderer man yngre barn? Vil ikke at han skal føle at han blir glemt, og tenker jeg må inkludere han på en god måte. Hvordan ville dere gått fram? Anonymkode: 80448...f5e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Forstår ikke hva du spør om. Hvem skal inkluderes, trettenåringen eller et yngre barn? I hva/av hvem? Anonymkode: d8154...e3d
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Hvor gammel er han da? Jeg har selv en søster som er 15 år yngre enn meg, og da jeg fikk første barnet ble jo hun tante. Det var kjempestas, og mine barn har alltid sett veldig opp til henne. Hun har hjulpet mine barn med alt mulig, passet dem, lekt med dem og vært den kule tanta. Jeg tenker at det er helt naturlig at familien blir større, og så lenge man ser på det som en selvfølge og behandler alle barna bra så ordner det seg altså. Snakk positivt om at han blir onkel, alt han skal vise og lære den lille osv, at han blir en ressurs i livet til barnet, da vil han føle det selv også. Anonymkode: f700c...380
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Det kommer helt an på hvor gammel din bror er. Du sier din bror sover hos deg 2 netter i uken, dersom du er 18 så er din bror bare 5 år siden det er 13 år mellom dere. Da ville jeg nesten har oppført med som om de hadde vært søsken. Dersom du er 30 er din bror 17, i så fall hadde jeg snakket med broren om hvilke forventninger han har og prøvd å møte har et sted på veien Anonymkode: b9a79...558
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Forstår ikke hva du spør om. Hvem skal inkluderes, trettenåringen eller et yngre barn? I hva/av hvem? Anonymkode: d8154...e3d Han er 6 år gammel, så er ikke noen tenåring det er snakk om. Og lurer på hvordan jeg skal inkludere HAN i det. Kan fort bli sånn at det blir en konkurranse og rivalisering om han føler seg tilsidesatt når babyen kommer, og det vil jeg IKKE. Anonymkode: 80448...f5e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kommer helt an på hvor gammel din bror er. Du sier din bror sover hos deg 2 netter i uken, dersom du er 18 så er din bror bare 5 år siden det er 13 år mellom dere. Da ville jeg nesten har oppført med som om de hadde vært søsken. Dersom du er 30 er din bror 17, i så fall hadde jeg snakket med broren om hvilke forventninger han har og prøvd å møte har et sted på veien Anonymkode: b9a79...558 Han er 6 år. Skal prøve å inkludere han på en del, hadde tenkt han skulle få bli med på babyshopping, men vanskelig på grunn av korona 😞 Så langt har vi snakket om eventuelle navn, da 🙂 Tenker det er viktig han får bli med på det hvis han vil. Ikke bestemme altså, men føle seg mer inkludert ved at han får bli med i samtalene vi har om navn. Anonymkode: 80448...f5e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er han da? Jeg har selv en søster som er 15 år yngre enn meg, og da jeg fikk første barnet ble jo hun tante. Det var kjempestas, og mine barn har alltid sett veldig opp til henne. Hun har hjulpet mine barn med alt mulig, passet dem, lekt med dem og vært den kule tanta. Jeg tenker at det er helt naturlig at familien blir større, og så lenge man ser på det som en selvfølge og behandler alle barna bra så ordner det seg altså. Snakk positivt om at han blir onkel, alt han skal vise og lære den lille osv, at han blir en ressurs i livet til barnet, da vil han føle det selv også. Anonymkode: f700c...380 Han er 6 år, men enig i det du sier 🙂 Har en 17 år eldre tante selv, og synes alltid det var så stas å være rundt henne når jeg var liten, og fremdeles ❤️ Anonymkode: 80448...f5e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er 6 år. Skal prøve å inkludere han på en del, hadde tenkt han skulle få bli med på babyshopping, men vanskelig på grunn av korona 😞 Så langt har vi snakket om eventuelle navn, da 🙂 Tenker det er viktig han får bli med på det hvis han vil. Ikke bestemme altså, men føle seg mer inkludert ved at han får bli med i samtalene vi har om navn. Anonymkode: 80448...f5e Legger til: Var vel ultralyd jeg mente ble vanskelig på grunn av korona, babyklær får han bli med å velge 🙂 Anonymkode: 80448...f5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå