Gå til innhold

Hvordan finne ut om mannen er steril!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det være et synlig arr? Eller kan en mann sterilisere seg «i smug» og eneste måte å avsløre det på er en sædprøve?

Hilsen ei som har to barn og prøver på nr tre. Mannen er med. Har prøvd i over ett år uten så mye som antydning til positiv test. Mannen vil ikke teste seg og er mer sånn at går det så går det og hvis ikke er det null stress. Hjelp vil han ikke ha, da vil han heller ha to unger. Helt ok. Men så så jeg Exit på nrk hvor han ene hadde sterilisert seg i smug og lot kjæresten prøve og prøve. Psykopatiske greier. Og tenk om min mann er sånn! 

Med meg er alt ok. Har vært hos gyn flere ganger, tatt blodprøver mm.

Aksepterer selvsagt hans grenser. Men lurer på om det er en måte jeg kan eliminere den absurde ideen om at han kan ha sterilisert seg i smug. Sædprøve hjemmetest er vel ikke særlig pålitelig, iallfall ikke om man må bruke sæd fra egen skjedeinngang i prøven...

Hilsen ukens psyko på forumet, det ser jeg selv også 😬

Anonymkode: 83417...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere vurderer barn nummer tre, når du ikke har tillit til mannen din overhodet? Dette er noe av det sykeste jeg har lest på lang tid. 

Anonymkode: 28a7b...f9d

Skrevet

Ikke bring flere barn inn i et forhold hvor det ikke finnes tillit.

Anonymkode: 2dd59...258

Skrevet

Hvor lett var det å bli gravid med de andre barna? og hvor gamle er dere? Har du eggløsningstester som viser når du bør ha sex for å bli gravid? Jeg tror jeg ville sagt til mannen at du trenger at han tester seg for å få ro i sjela. Om han har fått dårligere sædkvalitet og det ikke er mulig for dere å få barn, er det noe du trenger å vite for å kunne slå deg til ro med de to barna dere har. Om han nekter å teste seg, ville jeg spurt han rett ut om han har sterilisert seg.

Anonymkode: 7a1c8...38b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lett var det å bli gravid med de andre barna? og hvor gamle er dere? Har du eggløsningstester som viser når du bør ha sex for å bli gravid? Jeg tror jeg ville sagt til mannen at du trenger at han tester seg for å få ro i sjela. Om han har fått dårligere sædkvalitet og det ikke er mulig for dere å få barn, er det noe du trenger å vite for å kunne slå deg til ro med de to barna dere har. Om han nekter å teste seg, ville jeg spurt han rett ut om han har sterilisert seg.

Anonymkode: 7a1c8...38b

Dette synes jeg var godt ordlagt. Helt enig!

Anonymkode: 0cbcd...a75

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men så så jeg Exit på nrk hvor han ene hadde sterilisert seg i smug og lot kjæresten prøve og prøve. Psykopatiske greier. Og tenk om min mann er sånn! 

Jøss. Lever du generelt i en såpeopera, eller er det bare i denne saken?
Kan like godt være du selv som er for gammal.

Anonymkode: 91b81...d15

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bring flere barn inn i et forhold hvor det ikke finnes tillit.

Anonymkode: 2dd59...258

Spot on.

Anonymkode: 91b81...d15

Skrevet

Man kan ikke spørre folk rett ut om de har sterilisert seg uten at man har sterk mistanke altså. Jeg hadde trodd det hadde klikket for mannen hvis han kom og f eks spurte meg om jeg hadde satt inn spiral i all hemmelighet mens vi var enige om å prøve å bli gravid. 

Er helt rimelig at mannen burde teste seg om han er steril eller ikke da. Man kan få redusert sædkvalitet med alderen, og man har jo mindre sjanse for å bli gravid hver måned ettersom man blir eldre.

Hvis dere faktisk ikke kan få flere barn må dere jo vite det slik at dere unngå belastningen det er å være på symptomjakt hver måned og skuffelsen med å få mensen hver gang.

Vi satte en grense på 6 måneders prøving med sistemann, og planen var da at hvis jeg ikke ble gravid innen den tiden skulle vi slutte å prøve og slå oss til ro med de vi hadde. Vi har hatt fertilitetsproblemer tidligere og jeg ville ikke fortsette å prøve i det uendelige med den skuffelsen det innebar hver måned. 

Skrevet

Hadde min partner spurt om jeg var steril hadde jeg i hvert fall ikke villet ha flere barn med henne.

Anonymkode: 63bb8...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...