Gå til innhold

Pass av yngre søsken over natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn med ca 4 år mellom hver av dem.
Det vil si, når yngste ble født var mellomste nesten 4, og eldste hadde akkurat blitt 8.

Hvor gammel bør eldste være før eldste kan passe de to yngste over natten, 16-17 år?

Anonymkode: 48d87...1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier ungdommen selv, da? 
Jeg passet barn da jeg var 15, også over natten. Men vi er jo ikke like. 

Anonymkode: 28886...325

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier ungdommen selv, da? 
Jeg passet barn da jeg var 15, også over natten. Men vi er jo ikke like. 

Anonymkode: 28886...325

Det er ikke aktuelt enda siden eldste bare er 13, men på grunn av kronisk sykdom kombinert med alder vil vi ikke ha mulighet til å ha barnevakt i årene som kommer.

Eldste er veldig ansvarsfull og voksen for alderen og har sagt at vi godt kan ta en tur på kino sammen dersom vi ønsker det (10 min unna med bil).

Er noen som har spurt om vi kunne være med på noe sammen, som vi måtte takke nei til, og si at bare en av oss kunne komme.
Er derfor jeg satt om begynte å tenke på det.

HI

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har 3 barn med ca 4 år mellom hver av dem.
Det vil si, når yngste ble født var mellomste nesten 4, og eldste hadde akkurat blitt 8.

Hvor gammel bør eldste være før eldste kan passe de to yngste over natten, 16-17 år?

det hadde jeg gjort,hvis tenåringen synes det er greit :)

Anonymkode: 3c441...ae8

Skrevet

Det kommer ann på hvordan alle barna er sammen når dere voksne ikke er der og hva eldste barnet syns er ok. 

Mine to krangler så busta fyker når det er voksne hjemme, er de hjemme alene er det ingen krangling og livet er helt topp. De er så nære i alder at de ikke har passet hverandre i den forstand, men de var hjemme alene når jeg hadde kveldsvakter. Og skulle vi være borte hadde vi en bekjent som gjerne kom innom og som ungene syns det var gøy kom, så vi blei vel kasta ut av uset noen ganger for ungene ville bli passet. 

Men mine har passet søskenbarna sine som er litt mindre. De har ofte vært der i ferier for å passe de siden begge foreldrene jobber turnus og ofte dobble vakter. Mi eldste må vel ha vært rundt 10år første gang hun gjorde dette. Første gang var det bare eldste hun skulle passe siden han ikke gikk på sfo og høstferie, men vipps så var det to barnehagebarn som ikke ville i barnehagen og de storkoste seg hjemme alle sammen, så det har blitt til ferier, helger osv. Det er naboer rett i nærheten som de kan ringe til om det er noe, de har aldri gjort det men det har gitt de en trygghet. Det samme har vi hatt hjemme når de kom hjem fra skolen, snakket med naboer at de ikke går på sfo og kommer hjem til tomt hus innimellom. Så skulle det være noe så har vi avtalt at de bare kan ringe eller banke på døra. Tror nabodama kun har måtte åpne ett syltetøyglass engang. 

Anonymkode: 30959...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...