Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #1 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg har vært i ti dagers karantene. To negative koronatester og frisk. Koronakontakten i kommunen har sagt barna kan gå på skole og det har de gjort. De som har vært i barnas nære krets er informert. Min karantene var over torsdag. På lørdag var ene barnet i bursdag. Disse menneskene var ikke informert om at jeg hadde vært i karantene. Nå mener en venninne at dette burde jeg informert om så tett opp til karantenen. Er det slik det er blitt at vi som har vært i karantene skal gå rundt med varseltrekant i lang tid etter karantene? Vi er ikke en familie som har tatt mange sjanser. Hjemme siden korona, sykler til jobb, vasker hender i butikk og handler på tidspunkt det er lite folk. Altså vil jeg si vi lever svært forsiktig. Hvis dere mener jeg har varslingsplikt om gjennomført karantene? Hvor lenge har jeg det? Anonymkode: 25fd8...6e0
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. oktober 2020 #2 Skrevet 12. oktober 2020 Nei, er du ferdig med karantene og negative test. Da er du ferdig. Hadde dette vert mens karantenen fortsatt var, da hadde jeg informert.
Optatium Skrevet 12. oktober 2020 #3 Skrevet 12. oktober 2020 Det er ingen heksejakt dette her og du har ingen opplysningsplikt. Syns du har gjort helt rett jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #4 Skrevet 12. oktober 2020 Enig med de andre. Du trenger ikke å opplyse de rundt deg. Anonymkode: 9dcbb...ca5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 Etter to negative tester og fullført karantene? Hva er det venninnen din vil at du skal informere om? «Hei, bare så dere er informert, jeg har ikke korona.»? De fleste andre i samfunnet, som ikke har testet seg i løpet av de siste to ukene, og som har vært ute blant folk, utgjør jo en større smitterisiko enn deg... Anonymkode: 79f4a...72f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg ville nok informert, bare for å berolige vertskapet, men det er ikke noe du er pliktig til. Anonymkode: 6bcdc...373
Luksusdyret Skrevet 12. oktober 2020 #7 Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville nok informert, bare for å berolige vertskapet, men det er ikke noe du er pliktig til. Anonymkode: 6bcdc...373 Tror nok at vertskapet hadde blitt mer stresset fordi TS opplyste om at hun ble utredet for korona og vært i karantene. Du vet, men dagens hysteri og massepanikk.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #8 Skrevet 12. oktober 2020 43 minutter siden, Milfy Way skrev: Tror nok at vertskapet hadde blitt mer stresset fordi TS opplyste om at hun ble utredet for korona og vært i karantene. Du vet, men dagens hysteri og massepanikk. Nei, det tror jeg ikke. Da hadde de vist at karantenen var over og at det ikke var noe problem. Anonymkode: 6bcdc...373
Luksusdyret Skrevet 12. oktober 2020 #9 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, det tror jeg ikke. Da hadde de vist at karantenen var over og at det ikke var noe problem. Anonymkode: 6bcdc...373 Men hvorfor skal hun informere om sine helseforhold? Dette er sensitive private opplysninger som ingen andre har noe med. Det er jo ingen som informerer andre at de har hatt klamydia, urinveisinfeksjon eller diare? Altså etter at de er blitt friske?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #10 Skrevet 12. oktober 2020 Du har virkelig ikke gjort noe feil! Barna dine er ikke i karantene selv om du er det pga nærkontakt. Er selv i samme situasjon, frisk, uten symptomer, negativ test. Har ikke sagt det til andre enn mine nærmeste. Er bare forbanna for at jeg får 10 dager ødelagt pga dette tullet her. Du har ingen opplysingsplikt på dette, dama som kommenterte kan rulle inn. Vi kommer alle til å få korona før eller senere, og bli litt småsyk. Man kan ikke stoppe et virus. Dette jævla hysteriet må snart ta slutt. Anonymkode: 2ea88...0ac
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #11 Skrevet 12. oktober 2020 13 minutter siden, Milfy Way skrev: Men hvorfor skal hun informere om sine helseforhold? Dette er sensitive private opplysninger som ingen andre har noe med. Det er jo ingen som informerer andre at de har hatt klamydia, urinveisinfeksjon eller diare? Altså etter at de er blitt friske? Bare for å unngå spekulasjoner. Jeg hadde ikke blitt sur om noen lot vær å fortelle det til meg i tilsvarende situasjon, men jeg selv hadde valgt å fortelle. Anonymkode: 6bcdc...373
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #12 Skrevet 12. oktober 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har virkelig ikke gjort noe feil! Barna dine er ikke i karantene selv om du er det pga nærkontakt. Er selv i samme situasjon, frisk, uten symptomer, negativ test. Har ikke sagt det til andre enn mine nærmeste. Er bare forbanna for at jeg får 10 dager ødelagt pga dette tullet her. Du har ingen opplysingsplikt på dette, dama som kommenterte kan rulle inn. Vi kommer alle til å få korona før eller senere, og bli litt småsyk. Man kan ikke stoppe et virus. Dette jævla hysteriet må snart ta slutt. Anonymkode: 2ea88...0ac Enig. Folk er fullstendig hjernevasket. Anonymkode: 9dcbb...ca5
mamma_bergen Skrevet 12. oktober 2020 #13 Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det tror jeg ikke. Da hadde de vist at karantenen var over og at det ikke var noe problem. Anonymkode: 6bcdc...373 Ser ikke du det absurde i det du skriver her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå