Gå til innhold

Jul her og der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å tenke på jul i dag, og vet det er mange voksne som MÅ hjem til mamma hvert år. Det rare er at mange av disse, mener at deres barn skal feire annenhver jul hos mor og far, uavhengig av hva barnet ønsker. Hvordan har det seg at barn skal tåle så mye mer enn voksne? 

Anonymkode: 4e7ad...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen voksne som må hjem til mamma hver jul jeg, er det vanlig?

Anonymkode: beaab...468

Skrevet

Ja, det er visst det. Og da snakker vi om folk helt opp i 40 åra. Altså de kan godta et og annet år med svigerforeldre, men da er det visst ikke jul.

Jeg har feiret med samboer og etterhvert egne barn, fra jeg var 19, så jeg forstår ikke dette. 

Skrevet

Vi har feiret sammen fra den første jule vår, lenge før vi fikk barn. Det har blitt noen juler hos mine foreldre, og flere hos hans, samt noen hos oss med mine eller hans foreldre på besøk. Hvor man feirer spiller vel ikke så stor rolle? Og har man to hjem, så er man vel hjemme begge steder? 

Anonymkode: 90794...2d8

Skrevet

Mine barn elsker jul hos mine foreldre!! Vi har det kjempehyggelig med storfamilien. Vi feira en gang hjemme hos oss selv. Det var koselig, men ikke det samme. Hvis koronasituasjonen ikke forverres, blir det jul hos mine foreldre i år. Ungene har allerede håpa og gleda seg siden i fjor jul 🤶 Jeg mååå ikke til mamma og pappa, men foretrekker det (og det gjør mann og barn også) 😊

Anonymkode: 75fc0...7a5

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er visst det. Og da snakker vi om folk helt opp i 40 åra. Altså de kan godta et og annet år med svigerforeldre, men da er det visst ikke jul.

Jeg har feiret med samboer og etterhvert egne barn, fra jeg var 19, så jeg forstår ikke dette. 

Jeg synes heller ikke det er ordentlig jul hos svigers, for det er jo ikke sånn jul som jeg er vokst opp med. Men vi var da der annenhvert år likevel, frem til vi begynte å feire jul hjemme. Høres fryktelig umodent ut å ikke kunne "ofre seg" litt for andre når man er voksen.

Anonymkode: 420c0...642

Skrevet

Mener du at alle barn alltid skal feire jul med mamma, eller hva er hensikten med hi?

Anonymkode: 1b210...4ce

Skrevet

Jeg har også hørt om noen som mener dette. Merkelig og inkonsekvent. De har sikkert sine grunner til det.

Til 4ce - ikke noe som tyder på at Hi mener det du spør om. Dette handler først og fremst om at voksne selv har vanskelig å frigjøre seg fra egne foreldre.

Anonymkode: 8ce1f...b44

Skrevet

Det er helt uaktuelt at barnet mitt på 8 år skal få lov å favorittisere om han skal være med mamma eller pappa på julaften! Det blir helt feil! Da hadde jeg hatt sønnen min på julaften i 5 år fordi han var så veldig mammadalt. De 4 siste årene hadde han kanskje valgt faren for nå er det faren som det er stor stas å være hos,kanskje ikke så rart når han bare ser faren annenhver helg. Her har vi hatt annenhver jul siden sønnen vår var baby å det kommer vi til å forsette med. I år vil han til far på julaften fordi han mest sannsynlig blir den eneste ungen på julaften akkurat i år pga diverse,men det er ikke aktuelt. Dette er min jul med han å både jeg,tanter og besteforeldre har gledet oss til å feire julaften med han. Tenker at vi skal få en koselig julaften uansett selv om det blir litt surmuling.

Anonymkode: aa7a9...094

Skrevet
19 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg begynte å tenke på jul i dag, og vet det er mange voksne som MÅ hjem til mamma hvert år. Det rare er at mange av disse, mener at deres barn skal feire annenhver jul hos mor og far, uavhengig av hva barnet ønsker. Hvordan har det seg at barn skal tåle så mye mer enn voksne? 

anhver jul er jo mest riktig både som voksen og som barn

Anonymkode: 07d7e...f35

Skrevet

Vi har feira kun en gang med familien til mannen, da kom moren hans til oss. Ellers så har vi feiret hjemme hos oss(med min familie) eller hos familien min. Det har passet best slik fordi jeg jobber turnus. 

De har blitt invitert hos oss hvert år, men valgt å ikke komme. 

Anonymkode: fc426...773

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...