Gå til innhold

Noen muslimer her? Lurer på noe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen muslimske omgangsvenner som vi treffer gjennom barna. Hyggelige folk. Vi var invitert på middag forrige helg. Fikk nydelig mat. Det jeg lurer på er, da middag skulle spises så var det bare dekket på til fire. Mannen og jeg spiste sammen med mannen i huset og den ene datteren i huset. Moren skulle ikke spise. Etterhvert hentet hun tallerken til vårt barn også. Så satt vi og spiste med mannen mens fruen i huset så på oss. Det ble nesten litt ubehagelig. De andre barna var innom og tok litt i hånda (mye var type fingermat) er det vanlig? At kvinnene ikke spiser sammen med gjester? De var pratsomme og hyggelige altså, det var bare så rart å ikke spise sammen med gjestene. 

Anonymkode: fcbd9...8df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært borti. Jobber på en skole med et flertall av muslimer, pluss at jeg har flere kolleger og andre i omgangskretsen. 

Anonymkode: caf9b...9e4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Aldri vært borti. Jobber på en skole med et flertall av muslimer, pluss at jeg har flere kolleger og andre i omgangskretsen. 

Anonymkode: caf9b...9e4

Det er visst vanlig. 

According to the rule of Islamic purdah, or the etiquette of formal occasions, which is invariably followed when there are guests, and sometimes as family routine, Argobba men and women eat separately. Men eatwith guests and older boys, women with girls and small children.

Anonymkode: fcbd9...8df

Skrevet

Har opplevd dette hos et ektepar der han er norsk og hun filippinsk, altså katolikk. Vi gjestene ble vartet opp på hender og føtter, mannen spiste med oss, men kona bare serverte. 

Skrevet

Jeg er muslim, ikke vært borti dette. Hvis noen kvinner ikke vil spise sammen med menn så spiser de separat fra mennene, men ikke at de må vente med å spise. Kunne det være en medisinsk årsak? 

Anonymkode: 8df29...d8e

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor det ikke var dekket på til hi sitt barn og til de barna som gikk til og fra

Anonymkode: 3ae3f...0c3

Skrevet

Huff, der hadde jeg ikke spist igjen. Høres veldig ukomfortabelt ut å dele inn på denne måten.

Anonymkode: 55ceb...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...