Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg tok opp ett dyrt forbrukslån for 1 år siden. Siden da har økonomien blitt dårlig. Sliter med å betale lånet. Jeg kontaktet banken for å spørre om de kunne sette ned renten. Men nei. Hva gjør jeg da? Jeg klarer ett par måneder til men så går det til inkasso. Anonymkode: a257e...e7c
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tok opp ett dyrt forbrukslån for 1 år siden. Siden da har økonomien blitt dårlig. Sliter med å betale lånet. Jeg kontaktet banken for å spørre om de kunne sette ned renten. Men nei. Hva gjør jeg da? Jeg klarer ett par måneder til men så går det til inkasso. Anonymkode: a257e...e7c Har du prøvd å refinansiere det et annet sted? Anonymkode: 39546...c66
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Vi fikk akkurat refinansiert boliglånet vårt og putta inn forbrukslånene vi hadde. Hadde samme problemet, at vi aldri fikk betalt mer enn akkurat hva vi skulle i måneden og lånene gikk aldri nedover 😕 er dette en mulighet for deg? Anonymkode: 7cff2...8b8
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk akkurat refinansiert boliglånet vårt og putta inn forbrukslånene vi hadde. Hadde samme problemet, at vi aldri fikk betalt mer enn akkurat hva vi skulle i måneden og lånene gikk aldri nedover 😕 er dette en mulighet for deg? Anonymkode: 7cff2...8b8 Jeg har ikke boliglån. Jeg leier Anonymkode: a257e...e7c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Hvis de nekter å sette ned renten må du få økt inntektene dine litt. Kan du ta ekstravakter et sted? Anonymkode: 2e458...984
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis de nekter å sette ned renten må du få økt inntektene dine litt. Kan du ta ekstravakter et sted? Anonymkode: 2e458...984 Og redusere utgiftene så mye du klarer da. Se om du har noe du kan selge. Forbrukslån er dyrt ja. Anonymkode: 2e458...984
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke boliglån. Jeg leier Anonymkode: a257e...e7c Du svarte ikke på om du har prøvd å refinansiere det et annet sted, du gir i det hele tatt veldig lite informasjon, men du er kanksje ikke så interessert i råd. Jeg fikk og nei på rentenedsettelse på det ene lånet, fikk det refinansiert hos en annen lånegiver. Fikk og nei på et lån av en annen lånegiver, fikk alikevel renten satt ned etter å ha lagt press på de. Anonymkode: 39546...c66
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du svarte ikke på om du har prøvd å refinansiere det et annet sted, du gir i det hele tatt veldig lite informasjon, men du er kanksje ikke så interessert i råd. Jeg fikk og nei på rentenedsettelse på det ene lånet, fikk det refinansiert hos en annen lånegiver. Fikk og nei på et lån av en annen lånegiver, fikk alikevel renten satt ned etter å ha lagt press på de. Anonymkode: 39546...c66 Har prøvd. Fikk ikke. Har for mye lån. Og alle lån uten sikkerhet er vel dyre? Anonymkode: a257e...e7c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd. Fikk ikke. Har for mye lån. Og alle lån uten sikkerhet er vel dyre? Anonymkode: a257e...e7c Har du 1 lån eller flere lån? Hvilken bank har du lånet i? Alle lån uten sikkerhet er dyre lån ja, men rentene kan det være stor forskjell på uansett. Jeg hadde flere lån og fikk avslag flere steder på å refinansiere alt i ett lån. Men jeg fikk godkjent et smålån og fikk samlet de to minste og dyreste lånene jeg hadde der. gikk fra renter på mellom 25 - 30% til rente på 15%, fremdeles dyrt, men mye bedre enn det var. Når det gjaldt det største lånet mitt, så oppdaget jeg at nye lånekunder nå fikk veldig mye lavere rente enn det jeg hadde, fikk først nei av lånegiver på å endre renten min, men de endret den etter misnøye fra min side, gikk fra rente på 17% til rente på 12%. Anonymkode: 39546...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå