Gå til innhold

Trenger gode råd nå, ekstrem kløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 våknet nå med ekstrem kløe på de ytre kjønnsleppene. Vi har skylt med vann og og tatt av undertøy.  Hun sier det ikke har klødd noe på dagen i dag, men at det kom nå. Hun gråter og gråter fordi det klør sånn. Noen gode råd for å stilne kløen? Litt desperat her nå. Vi har smurt på litt sink salve, men det hjelp ikke så mye. Hun var litt rød k huden, men ikke så mye. 

Anonymkode: 27304...d08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ha blitt bitt av noe kanskje. Se om det er noe i sengen hennes. 

Anonymkode: a269b...80d

Skrevet

He dere Youghurt naturell? Det skal lindre kløe. Eller aloe vera  

Har hun gått i trange klær og blitt våt? Rart at kløen kom så plutselig på et så lite barn. 

Hvis du ikke har noe klødempende hjemme hadde jeg vasket med rent vann, smurt med sink og la det lufttørke. 

God bedring til lille💕

Anonymkode: 6709c...4df

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan hun ha blitt bitt av noe kanskje. Se om det er noe i sengen hennes. 

Anonymkode: a269b...80d

Ser ikke noe i sengen eller merker etter noe.

Rimelig desperat her nå 😭

Skrevet

Inotyol er iallefall smertestillande. Ville prøvd det. 

Anonymkode: cfab7...02b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

He dere Youghurt naturell? Det skal lindre kløe. Eller aloe vera  

Har hun gått i trange klær og blitt våt? Rart at kløen kom så plutselig på et så lite barn. 

Hvis du ikke har noe klødempende hjemme hadde jeg vasket med rent vann, smurt med sink og la det lufttørke. 

God bedring til lille💕

Nå se jeg at dete har skylt og tatt av tøy. 

Håper det gir seg snart. 

Skrevet

Takk alle sammen!  Det sluttet nesten like brått som det startet. 

Kan man få kløe nedentil på samme måte som man kan få i bena, når man har fått litt lite søvn noen dager?🤔 Dette her var merkelig. Hun har hatt perioder med ekstrem kløe i bena. Da har hun blitt like "hysterisk " som nå. Da hjelper heller ingenting. Hjelper ikke å klø på bena heller. Det må bare stoppe av seg selv.

Hi

Skrevet

Fastlegen... 🤷‍♀️

Anonymkode: 6d159...525

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen... 🤷‍♀️

Midt på natten? 🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️

Skrevet

En halv zyrtec? Kan det være en allergisk reaksjon? 

Skrevet
1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

En halv zyrtec? Kan det være en allergisk reaksjon? 

Vurderte zyrtec i natt når ikke no av det vi gjorde hjalp. Men kom aldri dit hen. Tror ikke det er allergi egentlig, men hva vet jeg🤔 Det har ikke vært noe tendens til kløe etter at det brått sluttet i natt.  Litt sånn det er med bena hennes innimellom. Veldig merkelig. Har prøvd å få henne til å beskrive om det klør på huden eller inni. Men det klarer hun ikke avgjøre. Kan virke som om det er innenfor huden liksom, siden det ikke hjelper med noe på huden. Hverken på bena eller nedentil. 

Zink har hjulpet meg de gangene jeg ikke har hatt canesten tilgjengelig når jeg har hatt sopp. Men da bare for en kort periode.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vurderte zyrtec i natt når ikke no av det vi gjorde hjalp. Men kom aldri dit hen. Tror ikke det er allergi egentlig, men hva vet jeg🤔 Det har ikke vært noe tendens til kløe etter at det brått sluttet i natt.  Litt sånn det er med bena hennes innimellom. Veldig merkelig. Har prøvd å få henne til å beskrive om det klør på huden eller inni. Men det klarer hun ikke avgjøre. Kan virke som om det er innenfor huden liksom, siden det ikke hjelper med noe på huden. Hverken på bena eller nedentil. 

Zink har hjulpet meg de gangene jeg ikke har hatt canesten tilgjengelig når jeg har hatt sopp. Men da bare for en kort periode.

Småmark??

Anonymkode: 3a8eb...624

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk alle sammen!  Det sluttet nesten like brått som det startet. 

Kan man få kløe nedentil på samme måte som man kan få i bena, når man har fått litt lite søvn noen dager?🤔 Dette her var merkelig. Hun har hatt perioder med ekstrem kløe i bena. Da har hun blitt like "hysterisk " som nå. Da hjelper heller ingenting. Hjelper ikke å klø på bena heller. Det må bare stoppe av seg selv.

Hi

Kan man få kløe i beina av lite søvn? Det har jeg ikke hørt om

Anonymkode: 2555f...1cb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Midt på natten? 🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️

Også så oppgitt at det gis facepalm og greier da... Nei, men hvis det kom flere ganger så er det bedre en sinksalve hvis det feks er uvi, småmark, sopp eller allergi. Eller ringe lgv for råd om det er midt på natten når det kommer til barn og vondter istedenfor et internett forum hvor du kan få helt gale råd. Forundrer meg stadig over foreldre som gjør det. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva har legen sagt om kløen på bena da? Henger jo sannsynligvis sammen da, kløe plutselig oppstår neppe av to ulike grunner.

Anonymkode: 18ec5...d8c

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også så oppgitt at det gis facepalm og greier da... Nei, men hvis det kom flere ganger så er det bedre en sinksalve hvis det feks er uvi, småmark, sopp eller allergi. Eller ringe lgv for råd om det er midt på natten når det kommer til barn og vondter istedenfor et internett forum hvor du kan få helt gale råd. Forundrer meg stadig over foreldre som gjør det. 

Nå var det ikke snakk om vondter, men kløe. Og jeg har såpass omløp i topplokket at jeg klarer å sile ut gale råd som kan være skadelig. UVI er jeg meget sikker på at det ikke er. Den gata har vi vært i før i varierende styrke. Å ringe legevakten med en gang noe sånt oppstår og går over "relativt" raskt gjør jeg ikke. De har faktisk viktigere ting å bruke tida si på. Hadde det vært smerter er det en annen sak. Det å få gode råd på nettet for en midlertidig lindring ser jeg ikke på som noe galt. 

Og selvfølgelig blir lege kontaktet om det skulle skje flere ganger.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan man få kløe i beina av lite søvn? Det har jeg ikke hørt om

Anonymkode: 2555f...1cb

Det hun kaller kløe kan være hva andre beskriver som kribling eller urolige ben. Litt vanskelig å vite når de er så små. Men det er flere barn som kan oppleve dette om de får for lite søvn en periode. Har hatt familiemedlemmer som havnet i en ond sirkel med kløende/kriblende ben. Ble ikke akkirat mer søvn når det kriblet i bena hver kveld.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke snakk om vondter, men kløe. Og jeg har såpass omløp i topplokket at jeg klarer å sile ut gale råd som kan være skadelig. UVI er jeg meget sikker på at det ikke er. Den gata har vi vært i før i varierende styrke. Å ringe legevakten med en gang noe sånt oppstår og går over "relativt" raskt gjør jeg ikke. De har faktisk viktigere ting å bruke tida si på. Hadde det vært smerter er det en annen sak. Det å få gode råd på nettet for en midlertidig lindring ser jeg ikke på som noe galt. 

Og selvfølgelig blir lege kontaktet om det skulle skje flere ganger.

Kom til å tenke på skabb. Det har vist fått en økning siste årene. Klør mer på natt, og kan starte i skrittet (sjekk fhi, de har illustrasjoner) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...