Gå til innhold

42 år - mensen - er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 42 år, og overgangsalder er muligens litt tidlig, men kanskje det er dette jeg så smått opplever starten av?

Mensen har rett og slett forandra seg i løpet av det siste året. En periode var det Max 3-4 dager, plutselig starta den, og slutta like plutselig. 

Så syntes jeg den var ganske normal noen måneder. Nå derimot, har jeg ganske sparsom, men mye lengre mens. Akkurat som om den drar samme blod-mengden over mange dager! Gjerne en ukes tid, noe som er uvant for meg. Starter og slutter gjerne med bare dråper i bindet. Som nå, på slutten, ingen blødning hele dagen, før det kommer litt på kvelden. 

Er dett vanlig når man kommer i 40-åra? 

Anonymkode: 9dee5...302

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma kom i overgangsalderen da hun var 45, da hadde mensen hennes vært helt på styr i flere år. Når tok du celleprøve sist?

Anonymkode: 7bee7...5db

Skrevet

Jeg er 44, og har ikke mensen så ofte lenger, den var borte i nesten 1 år før den plutselig en dag var tilbake, men den er enda mer sparsom nå enn den var før.

Anonymkode: a8114...f20

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mamma kom i overgangsalderen da hun var 45, da hadde mensen hennes vært helt på styr i flere år. Når tok du celleprøve sist?

Anonymkode: 7bee7...5db

Er dessverre noe år siden jeg tok celleprøve, så var og tok celleprøve nylig (ikke fått svar enda). Har dette noe med mensen å gjøre?

Anonymkode: 9dee5...302

Skrevet

Den gjennomsnittlige alderen for overgangsalderen i Norge er 52 år - den alderen man mister mensen.
Men, mensen kan godt begynne å tulle opptil 10 år får den tiden.
Selv om det statistisk er den alderen man mister mensen som regnes som overgangsalderen, er den ikke en av/på knapp den kommer litt etter litt

Anonymkode: 43afa...adc

Skrevet

Nøyaktig slik begynte jeg da jeg var 42. Nå er jeg 45 og er i tidlig overgangsalder. 🙄

Anonymkode: 3172d...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...