GÃ¥ til innhold

Hvordan takle nok en runde med karantene?😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i karantene for fjerde gang i år. Og jeg kjenner det tærer ekstremt på psyken min. Jeg føler det så ekstremt urettferdig, for jeg har ikke vært uforsiktig: vært nærkontakt to ganger på jobb og to ganger med nær familie. Jeg har hatt korona, men må likevel i karantene fordi jeg kun har positiv antistofftest (hadde det da det ikke var mulig å teste seg pga kapasitet).

Idag har jeg bare grått. Orker ikke dette mer. Høstferien røyk fordi jeg er i karantene. Barna er knust fordi de nok en gang får ødelagt ting de har gledet seg til. 

Jeg kjenner (naturlig nok) mange som har hatt korona nå, og INGEN av dem har vært mer enn forkjølet. Det føles fullstendig meningsløst at jeg som er immun skal sette livet mitt på vent enda en gang. 

Anonymkode: c29f3...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du klart å bli nærkontakt 4 ganger hvis du har vært forsiktig?

Det er sikkert veldig kjedelig, men du får gjøre som de forrige tre gangene.

Anonymkode: 669cf...0f9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi 4 andre ikke var forsiktige, Einstein.

Anonymkode: eed1c...369

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi 4 andre ikke var forsiktige, Einstein.

Anonymkode: eed1c...369

Da har jo ikke hi heller vært det tydeligvis

Anonymkode: 014bb...2c6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg besøker søsken, begge mine søsken har fått korona i to forskjellige runder (de har blitt smittet på jobb til tross for at de har fulgt avstandsreglene). På jobb har jeg blitt satt i karantene selv om vi følger regler om en meter avstand. Fordi vi oppholder i samme arealer over tid gjelder plutselig ikke 1- meter’n. Det er fullstendig latterlig, men sånn det gjøres. 

Har du barn risikerer du at barnet kommer i karantene fordi en i klassen blir syk. Det finnes uendelig med muligheter for hvordan du kan bli satt i karantene selv om du lever etter reglene. Nå øker smitten, så man kan jo lure på hvordan samfunnet skal gå rundt utover høsten.. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da har jo ikke hi heller vært det tydeligvis

Anonymkode: 014bb...2c6

Jeg har jo ikke blitt syk etter fire ganger i karantene. Så jeg har jo tydeligvis vært forsiktig nok. Man kan jo heller begynne å diskutere om karantenereglene er altfor strenge.. 

Skrevet

Må først få si at jeg har stor forståelse for at dette er irriterende og frustrerende.

Men... dette går på å akseptere den tiden vi lever i. Du vet jo også at dette er midlertidig. Er du i karantene og frisk kan du jo likevel gå turer, få unna andre ting som du kanskje ellers ikke får tid til - bare du holder deg unna folk.

Mange som er syke i Norge lever mer eller mindre uforskyldt i "karantene" hele året, fordi de ikke får nok hjelp. Du må gjennom det noen få dager. Det har ikke noe med rettferdighet å gjøre eller ikke, det er bare slik det er nå. Aksepterer du det så få du det mye enklere selv.

Dette går på holdning, HI. Og hvis du sliter så mye med psyken at du ikke takler noen dager i karantene innimellom, da tenker jeg du bør gjøre noe med psyken din etterhvert, for du kan komme til å oppleve langt verre ting i fremtiden enn bare å måtte være noen få dager frisk i karantene.

Bestem deg for å gjøre det beste ut av det. Ungene dine vil også gjenspeile dine holdninger til dette, så bruk dette som en god mulighet til å vise dem at det er mulig å takle dette på en fin måte, uten å sutre og klage. Kjedelig, selvfølgelig er det det. Det er lov å føle på skuffelse også. Men et stort problem er det virkelig ikke!

Anonymkode: e0b24...fff

Skrevet

Vel du får se på det som10 dager ekstra fri....for 4. gang. Det blir 40 dager du har vært borte fra jobb i løpet av kort tid. 

kanskje dere bør begrense omgangskretsen nå siden det tydeligvis er utbrudd hos dere. Her vi bor kjenner vi ingen som har vært i karantene ennå. 

du får rydde hus, lage opp middag til frysa og gjøre ting du ellers ikke ville fått tid til.

Anonymkode: b0f19...845

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...