Gå til innhold

Kommer du til å ta influensavaksine i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en diskusjon i familien, enkelte mener alle MÅ ta den i år. Jeg har aldri vært dårlig pga influensa, jobber ikke som helsepersonell og er ikke i noen risikogruppe. Leser at de ikke har nok vaksiner til alle og da er det naturlig for meg at jeg ikke tar den. Det var visst veldig provoserende og egoistisk, men er det egentlig det? Hva skal dere gjøre? 

Anonymkode: 612df...12e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar den om jeg får tilbudet.

Anonymkode: f5ca4...87c

Skrevet

Ja, så snart det åpnes for de som ikke er i risikogrupper

Anonymkode: e1b63...366

Skrevet

Jeg har bedt om den da både jeg og mannen er i risikogruppen. De som er friske uten risikofaktorer kan vurdere å ikke ta den da det ikke er nok til alle ja. Det som irriterer meg er om helsepersonell ikke tar den selv om de er i kontakt med syke og annet helsepersonell. Om en får influensa og Corona samtidig og/eller etter hverandre er farefullt. Enda verre om det er risikofaktorer inne i bilde. 

Anonymkode: b37b1...9c9

Skrevet

Jeg får den på jobb så snart det åpnes opp for folk utenfor risikogrupper. Tar den da selvsagt.

Anonymkode: b71b5...314

Skrevet

Jeg er i risikogruppe og tar den.

Anonymkode: 4d8db...04b

Skrevet

Med den begrunnelsen er det vel det motsatte av egoistisk å ikke ta den vil jeg tro...

Jeg kommer til å ta den når/hvis jeg får lov, er ikke i risikogruppe eller helsepersonell.

Anonymkode: bcb2d...167

Skrevet

Ettersom det ikke er nok vaksiner til de i risikogruppen en gang, tar jeg den naturligvis ikke. Det er andre som behøver den mer enn meg.

Anonymkode: 1d872...df7

Skrevet

Ingen MÅ. Fritt land. Jeg er helsepersonell så jeg får den på jobb om et par uker.

Anonymkode: 9f841...75a

Skrevet

Jeg har tatt den alt, for jeg er i risikogruppen (hjerteoperert ++)

Anonymkode: d4b04...9a0

Skrevet

Jeg skal ta den i år for første gang. Er helsepersonell. Jobber ikke i direkte kontakt med pasienter annet enn at jeg sier hei til de i gangene.

Anonymkode: bd81d...858

Skrevet

Jeg er i risikogruppe og skal ta den. 

Skrevet

Jeg har pleid å ta den. Men får nok ikke lov i år, siden jeg ikke er i noen risikogruppe. Andre som trenger den mer.

Skrevet

Ja. Fordi selv om jeg ikke blir dårlig av influensa så kan andre som ikke kan ta vaksinen bli det, så jeg gjør det for deres skyld. 

Og for arbeidsgiver. Hvis jeg kan hindre at jeg blir borte fra jobb, eller hindre å smitte andre så de blir det, så gjør jeg det. Det er nok sykefravær i utgangspunktet i disse tider. 

Skrevet

Jeg har aldri tatt den og stiller meg selvsagt langt bak i køen om det er begrenset opplag. 

Skrevet

Ja, jeg skal ta de, er i flere av risikogruppene. Det spørs hvor mange utenfor risikogruppene og helsevesenet som får vaksine, siden det ikke er så mange vaksiner og de går hardt ut for å vaksinere flest mulig i risikogruppene.

Anonymkode: e499c...b79

Skrevet

Jeg tar den hvis det blir mulig for oss som ikke er i risikogruppen. Jeg er helsepersonell, men jobber ikke med sårbare pasienter, og har lite pasientkontakt for tiden. Jeg er derimot alene med ansvar for fem barn, og har syke, gamle foreldre som er avhengige av min hjelp (og som selvfølgelig ikke bør bli smittet).

Anonymkode: 614bc...ca2

Skrevet

Jeg pleier ikke å gjøre det, men hvis jeg får muligheten gjør jeg det i år. Hovedgrunnen er fordi jeg er redd for å måtte i karantene i påvente av prøvesvar. Det vil være veldig problematisk for jobben.

Anonymkode: 9d54f...4f2

Skrevet

Må ta den til uken. Er både i risikosonen og helsepersonell. 

Skrevet

Jeg og min eldste har tatt den siden vi ble så utrolig dårlig av influensaen nå i februar. 

Tar ikke sjansen på hva som vil skje dersom vi klarer å pådra oss både influensa og korona samtidig.

Ingen av oss er i utgangspunktet i risikosonen.

Skrevet

Nei det skal jeg ikke. Feiler ingenting og takler glatt influensa, selv om jeg helst vil slippe. Så den vaksinen bør heller bli brukt på noen som trenger den mer enn meg.

Anonymkode: df729...88d

Skrevet

Tok influensavaksinen på onsdag.

Anonymkode: 41c62...d91

Skrevet

De tror vel at influensasesongen blir mye lettere å år pga alle restriksjonene, man smitter ikke hverandre med influensa heller når man prøver å unngå korona...

Så de forventer at det blir færre syke i år, og at den ikke vil spre seg like mye i samfunnet heller pga lite reisevirksomhet i Europa.

Anonymkode: d4b04...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...