Gå til innhold

Hvis du startet på nytt, hva ville du endret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du startet på tjue år med blanke ark nå, hva ville du gjort annerledes? Mann, barn, yrke, bosted? Jeg giftet meg da jeg var 22 og det var en tabbe som kostet økonomisk og sosialt. Aldri igjen.

Anonymkode: a96b3...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få barn med han jeg fikk barn med, men da hadde jeg heller ikke hatt de barna jeg nå har heller... jeg gleder meg til han blir enda mindre del av livet vårt, nå som ungene nærmer seg voksne. Han har slitt meg ut i 15år nå som vi ikke har vært sammen

Anonymkode: 961f4...a45

Skrevet

Tja, jeg vet ikke om jeg ville endret noe spesielt.

Jeg kan jo si at jeg neppe hadde flyttet såpass langt hjemmefra, men hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke funnet mannen min og fått mine flotte barn med han så jeg kan jo ikke si det heller. Jeg skulle gjerne bodd nærmere familie og barndomsvenner, men om prisen for det var å ikke ha den mannen og barna jeg har så hadde det ikke vært verdt det....

Anonymkode: 5f2ef...259

Skrevet

Jeg ville sørget for at jeg fikk barn før det var for sent

Anonymkode: 87c95...6fd

Skrevet

Ville kjøpt et mindre hus med livsløpstandard. Nå kan vi ikke flytte, for barna elsker huset. Så mye jobb med 300 kvm.

Anonymkode: 57d03...4c6

Skrevet

Jeg ville ikke endret en ting. Rent objektivt kunne jeg tatt mange smartere valg underveis, og jeg har gått på noen ordentlige smeller. Burde valgt en annen jobb, tatt mer skole, ikke giftet meg osv. men summen av de erfaringene gjør at jeg er den jeg er i dag, og akkurat nå er jeg veldig fornøyd med både jobb og familie.

Så hadde jeg tatt andre valg underveis, så hadde jeg ikke vært så selvstendig som jeg er i dag.

Anonymkode: 8f98a...b38

Skrevet

Ville ventet med å få barn, tatt en lengre utdannelse og Funnet rett mann, ikke bare de jeg trodde var de eneste jeg kunne få

Anonymkode: 2dc94...5f0

Skrevet

Tror ikke jeg ville endret så mye, for da ville jeg ikke vært her jeg er i dag. Hadde jeg ikke valgt feil utdanning dæ, ville jeg ikke endret retning i en alder av 40 og utdannet meg på nytt og fått den jobben jeg har i dag og elsker!

Anonymkode: 99a4d...dd4

Skrevet

Jeg hadde tatt utdannelsen min tidligere, og jeg hadde holdt meg unna vektøkning. Bortsett fra det alt bra.

Anonymkode: dbbc5...09a

Skrevet

Alt har egentlig blitt veldig fint. Men hvis jeg skulle ha endret noe, så ville jeg også fått andremann mens jeg studerte. Jeg synes barnehagetiden var så mye enklere som student enn i full jobb. 

Skrevet

Ååh, med alt jeg vet i dag, så er det så mye jeg ville gjort annerledes. Andre skolevalg, jeg hadde LØPT den gangen jeg forelsket meg som nittenåring, han ødela store deler av livet mitt, men hva kunne jeg vite den gangen. Jeg burde tatt klokere økonomiske valg, jeg burde ventet med barn. Men igjen, alt jeg gjorde, førte meg hit. Og jeg har det veldig bra i dag og er fornøyd med livet. Så da var det vel greit likevel :) 

Anonymkode: 78cc8...563

Skrevet

Ville gått i terapi mye tidligere for å reparere oppveksten litt. Ville tatt en litt annen utdanning, men jobbet i samme bransje. 

Å få barn med den jeg gjorde var et bra valg, selv om vi er skilt. Sannsynligvis fungerer vi bedre som foreldre sammen enn jeg ville gjort med min nåværende partner, selv om vi ellers har det helt utmerket. 

Anonymkode: bf41c...1a8

Skrevet

Jeg hadde tatt en annen utdanning, både vgs og uni, for jeg var i større grad student enn at jeg faktisk studerte, og jobber nå med noe helt annet enn det jeg er utdannet til.

Og så hadde jeg nok revurdert både giftermål og antall barn, og tidspunkt for alle disse, men i det store og hele ville nok egt ikke endret så mye for da Ville jeg jo vært en helt annen enn jeg er idag.

Anonymkode: f3e6b...df2

Skrevet

Jeg ville aldri, ALDRI tatt opp et kredittkort eller forbrukslån. Vi var i en vanskelig situasjon og valgte en slik løsning fremfor å be om hjelp økonomisk. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort og jeg sliter med gjelda nå ti år senere.. 

Jeg valgte også feil utdanning den gang da, men hvis jeg ikke hadde valgt feil da - ville livet ført meg til å velge den riktige utdannelsen? Nå har jeg havnet på riktig hylle og det føles nydelig. Det er ikke sikkert jeg ville havnet her uten et feilskjær først. 

Men men, jeg er fornøyd med både mann og barn så det viktigste i livet ville jeg ikke gjort om noe på så jeg sier meg fornøyd med det :)

Anonymkode: 77539...3b3

Skrevet

Jeg elsker barna mine! Men ikke f**** om jeg hadde fått barn med han igjen!! Det er det ikke verdt! 

Anonymkode: 992ee...38f

Skrevet

Jeg burde ikke gifter meg med han jeg giftet meg med. Etter 25 år er det ikke bare å gå. Men de siste 10-15 årene har ikke vært givende for noen av oss. Vi har jo 3 flotte barn, da. Som vi aldri ville vært foruten. Men oss som par er som olje og vann. 

Anonymkode: e0a64...208

Skrevet

Jeg ville hatt mye mindre ting, nå er det vanskelig å bli kvitt.

så ville jeg satt alle foto i album etterhvert.jeg henger etter med ca 15 år....

jeg ville også fokusert mer på trening og sunn mat.

Anonymkode: c7bf3...bef

Skrevet

Jeg ville droppet å ta min første utdanning og heller gått rett på den utdanningen jeg tok mye senere, som ville gitt meg mer tyngde,, erfaring og god lønn mye tidligere enn det jeg gjorde.

Ville gjerne forblitt gift med faren til mine barn, så hadde jeg kunnet velge på nytt ville jeg forsøkt å redde ekteskapet vi hadde før vi ble til Familien AS og glemte å være kjærester i en hektisk hverdag.

Jeg ville også fokusert mer på trening over lang tid, kontra skippertaksmodelken jeg har praktisert gjennom livet.

Ellers greit fornøyd med valgene mine, Oslo i mitt ❤️

Anonymkode: bd35f...ed0

Skrevet

Jeg elsker jo de barna jeg har i dag, men jeg fikk dem alle med feil mann. Ville ha ventet på en annen jobb og en annen fyr. Ikke tatt han som kom forbi i 1998. 

Anonymkode: db7d4...d95

Skrevet

Jeg ville nok endret en del. Jeg skulle ha dumpet kjæresten min da jeg var 19 år, og reist til utlandet for å studere det jeg ønsket. Istedenfor ble jeg hos han, og trodde på han da han lovet at vi skulle reise sammen og studere, vi måtte bare vente litt. Endte med 2 barn, og vi kom oss aldri vekk fra bygda, han fikk seg utdannelse da. Så ble det slutt, og han har virkelig gjort livet vanskelig for meg i ettertid. Er fortsatt ikke lett, selv om ene barnet er voksen, og andre snart voksen.

Anonymkode: 4d701...feb

Skrevet

Ville ikke fått barn da jeg var 19, og hvertfall ikke med han jeg har barnet med! Det var en katastrofe! Jeg elsker ungen, hater faren. Tenkt meg om to ganger før jeg fant meg i alslags dritt fra han jeg endte opp med å gifte meg med.

Anonymkode: 5beaf...246

Skrevet

Jeg ville ikke endret på noe. Livet har vært fantastisk så langt, så mange spennende overraskelser, livslang kjærlighet, god økonomi og god helse. Livet er en fest!

Anonymkode: 89da9...ad4

Skrevet

Om jeg viste det jeg vet nå ville jeg nok forandret mye. Både yrke, utdanning, valg av samboer o.l. jeg har "sløst" bort det meste av voksen alder pga psykisk sykdom og først for 2 år siden fikk jeg hjelp som jeg kunne fått den gangen, men jeg var ikke masete nok på det som den gangen var legen min om å starte det opp.

Anonymkode: 8ce67...0ae

Skrevet

Tror ikke jeg ville endret så mye. Erfaringene mine har gjort meg til den jeg er i dag. Jeg har barn med en psykopatisk x, og har opplevd mye. Skulle jo gjerne vært foruten det, men ville alle unnvært barna mine. Dessuten liker jeg den jeg er nå, og uten alle erfaringer og opplevelser ville jeg ikke vært den samme. 

Skrevet

Ville tatt en skikkelig bra utdannelse og reist enda mer. Ellers så angrer jeg ikke på noe heldigvis. 

Anonymkode: 7c625...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...