Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Ser oss blind på hustyper. Er to voksne og to barn og ønsker ca 170 kvadrat. Enkel tomt å bygge på. Har du et favoritthus? Anonymkode: 1d2e3...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Nei, jeg har ikke sett på nybygg, men jeg vet at jeg ikke liker disse moderne "klossene" av noen hus med alt for mange vinduer som er umulig å pusse Jeg liker tradisjonelle hus og jeg ville hatt full kjeller om jeg skulle bygge. Fantastisk med den oppbevaringsplassen, og jeg ville aldri vært foruten kjellerstue til ungdommene. Mange nye hus har bare en bitteliten bod, og der skal du ha alt fra støvsugeren til julepynten, det er rett og slett ikke plass til alt man oppbevarer gjennom året, men ikke bruker hele tiden. Så skulle jeg bygd ville jeg hatt et tradisjonelt hus med minst to bad, kjeller med kjellerinngang og ellers en praktisk løsning. Anonymkode: 2531b...a54
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg liker de moderne klossene Anonymkode: 49a77...ff0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Ingen spesielle hus, men skulle jeg bygd hus har jeg noen ønsker. Vaskerom, bad både i 1.etasje og 2.etasje, nok soverom (minst 4, vil ha ihvertfall 1 gjesterom), og masse oppbevaring. I 1. etasje skal vaskerom, 1 bad, kjøkken og stuer være + 1 soverom i tilfelle vi blir dårlige til beins etterhvert og sliter med trapper. I 2.etasje minst 3 soverom, bad og tv-stue til unga. Ville nok hatt 2 stuer nede, 1 hverdagsstue med tv, og en penstue med stor plass hvor det også er stort spisebord i tillegg til stor sofa. Garasje med stor bod ute, og stor terrasse, gjerne noe overbygg. Hadde vært praktisk med kjeller som kunne bli brukt til oppbevaring. Anonymkode: cfadb...f37
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Arkitekttegnet så klart! Anonymkode: 7e9e9...0f2
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Hva slags hus liker du? Moderne, klassisk, små eller store vinduer? Start med en liste, hva betyr mest for deg? Er det mye lys? Takterrasse? Skjerming fra naboer? Vaskerom med utgang? Alt på en flate? Balkong med utsikt? Ta de 3 viktigste, fjern alle hustyper uten. Hva står du igjen med da? Anonymkode: 2d92c...748
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Arkitekttegnet, uten tvil. Anonymkode: e45d1...cd9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Arkitekttegnet så klart! Anonymkode: 7e9e9...0f2 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Arkitekttegnet, uten tvil. Anonymkode: e45d1...cd9 Hva tror dere husene i katalogene er da? Tegnet av sosionomer? Alle hus er tegnet av arkitekter og alle kataloghus kan tilpasses. Skriv en liste over hva som er viktig og ta det derfra. Jeg liker både tradisjonelle og funkishus, hvilket område de skal stå i er avgjørende for hva som velges. Anonymkode: 5db22...1ad
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 Kommer an på hvor tomta er. Er det ved sjøen eller ved skogen? Boligfelt? Det må jo passe inn i omgivelsene mener jeg Anonymkode: 42298...1cd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Lag en liste over hva som er viktig for dere, og uthev de viktigste. Min liste innneholder blant annet enkelt vedlikehold utvendig og innvendig, god sammenheng mellom utvendige og innvendige oppholdsrom, takhøyde, store vinduer med mye lys. Stort kjøkken med alle fasiliteter og god lagringsplass, spisebord med plass til ti til daglig, og rom til å dekke til noen ekstra med enkle grep. Romslige soverom med integrerte garderober, en stue og et bad i hver etasje. Vaskerom i samme etasje som soverom. Garasje med direkte inngang i bolig+++++++ Aller helst tar dere ønskelista med til en arkitekt og får hjelp til å tilpasse huset både til tomta og til familien som skal bo der. Hvis ikke økonomien tillater å bruke arkitekt, start med ønskelista, og bruk den til å finne hus som oppfyller deres kriterier. Anonymkode: dfe96...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå