Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg har forsøkt å selge klær etter barna mine. Ikke merkelær. Det er få eller ingen kjøpere og de ber kun om spesifikke ting. Jeg har 4 klesposer med klær jeg selger for 10, 20 og 50 kr per plagg, men veldig få er interessert. Jeg selger fordi jeg trenger pengene. Har forsøkt med 300 for en hel pose også, men fikk ikke napp da heller. Kan det være at klærne er så store i størrelsen at barna som evt kan bruke dem ikke vil ha brukte klær? De er i størrelse 122-170 Anonymkode: 85e5e...afe
KellyTaylor Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Etter å ha brent meg et par ganger på å kjøpe brukt så gidder jeg ikke lengre og betaler gjerne for nytt. Folk skriver at tøyet er pent brukt og alt det der og det jeg har kjøpt er nuppete, hjælvasket og brukt i tørketrommel. Dette er gjerne olabukser, gensere og skjorter. Selv selger jeg MEGET pent brukt klær og får solgt det til summen jeg ønsker. Da snakker vi Reima, Gant, Jean Paul, GAP, Ralph Lauren. Og legger meg på en pris som ikke viser at en er desperat etter penger og ei heller for dyrt. Der er det mange som brenner seg vedr salg av tøy og annet som de vil bli kvitt
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, KellyTaylor skrev: Etter å ha brent meg et par ganger på å kjøpe brukt så gidder jeg ikke lengre og betaler gjerne for nytt. Folk skriver at tøyet er pent brukt og alt det der og det jeg har kjøpt er nuppete, hjælvasket og brukt i tørketrommel. Dette er gjerne olabukser, gensere og skjorter. Selv selger jeg MEGET pent brukt klær og får solgt det til summen jeg ønsker. Da snakker vi Reima, Gant, Jean Paul, GAP, Ralph Lauren. Og legger meg på en pris som ikke viser at en er desperat etter penger og ei heller for dyrt. Der er det mange som brenner seg vedr salg av tøy og annet som de vil bli kvitt Jeg selger med pris per plagg fordi at folk da kan komme og se og plukke det de vil ha selv. Siden det ikke er merkeklær, så selger jeg billig Anonymkode: 85e5e...afe
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Har du lagt ut bilde av klærne enkeltvis? Hvis ikke er det vanskelig å vite om de er verdt prisen, eller om det er slitt/utvasket o.l. Jeg har kjøpt en søppelsekk med klær uten å se bilder én gang, men da var det fordi jeg fikk den til 100 kr. Endte med å kaste halvparten, men det som var igjen var jo da fortsatt verdt prisen og vel så det. Det må være litt å tjene på det for å ta sjansen. Min gutt bruker for øvrig 158/164, og jeg kjøper fortsatt nesten bare brukt. Anonymkode: d7776...b5c
KellyTaylor Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Kanskje du burde prøve å sette sammen antrekk og ta pris ut fra det. Sørg for å ta bra bilder og at tøyet er strøket, altså ikke ihjælkrøllete.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du lagt ut bilde av klærne enkeltvis? Hvis ikke er det vanskelig å vite om de er verdt prisen, eller om det er slitt/utvasket o.l. Jeg har kjøpt en søppelsekk med klær uten å se bilder én gang, men da var det fordi jeg fikk den til 100 kr. Endte med å kaste halvparten, men det som var igjen var jo da fortsatt verdt prisen og vel så det. Det må være litt å tjene på det for å ta sjansen. Min gutt bruker for øvrig 158/164, og jeg kjøper fortsatt nesten bare brukt. Anonymkode: d7776...b5c Ja. Legger ut bilder med klærne per størrelse. Altså alt i 146 eller alt i 152. Selger ikke klær som er umoderne eller ødelagte. De blir kastet/sendt med hjelpesendinger Anonymkode: 85e5e...afe
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 8 minutter siden, KellyTaylor skrev: Kanskje du burde prøve å sette sammen antrekk og ta pris ut fra det. Sørg for å ta bra bilder og at tøyet er strøket, altså ikke ihjælkrøllete. Det kan jeg prøve. Har ikke tenkt på det med antrekk. Er hverdagsklær, så trenger ikke å stryke dem Anonymkode: 85e5e...afe
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Som det er sagt før her, mange selger "pent brukt" tøy, men det viser seg å være utvasket, med flekker som ikke går bort, små hull og manglende knapper. Jeg har også gått på den smellen. Barnetøy er såpass billig på h&m o.l, og det er ofte salg. Da går man heller i butikken og kjøper akkurat det poden trenger og liker, i stedet for å kjøpe en "klespakke" der halvparten ender opp med fylle søppeldunken. I såpass store størrelser begynner jo ungene å bli kresne også. Ta så gode bilder som mulig, slik at man kan se at plaggene faktisk er pent brukte. Anonymkode: d4cc4...8b8
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg kjøper helst hvis det er posesalg på hverdagsklær, orker ikke 20 kr her og 40 kr der. Utenom uteklær, da er det greit med pris pr. plagg. Kjøper heller ikke hvis ikke det ligger ute ordentlig bilde av klærne, og det må være et kupp for meg. Kjøper ikke brukte klær som såvidt er billigere enn nye. Det er såpass mye salg på klær i butikkene, så må lønne seg. Anonymkode: 63926...253
Blondzilla Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg solgte akkurat en stor klespakke str 98-104. Det var 60 plagg, inkludert tre ytterjakker og jeg solgte det for 800kr. Det må være billig! Kjedebutikkene har jo stadig salg og da får man jo helt nye klær veldig billig.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 27 minutter siden, Blondzilla skrev: Jeg solgte akkurat en stor klespakke str 98-104. Det var 60 plagg, inkludert tre ytterjakker og jeg solgte det for 800kr. Det må være billig! Kjedebutikkene har jo stadig salg og da får man jo helt nye klær veldig billig. Da jeg solgte klær i den størrelsen fikk jeg solgt en hel pose med klær til 700, men denne størrelsen er det verre med Anonymkode: 85e5e...afe
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 30 minutter siden, Blondzilla skrev: Jeg solgte akkurat en stor klespakke str 98-104. Det var 60 plagg, inkludert tre ytterjakker og jeg solgte det for 800kr. Det må være billig! Kjedebutikkene har jo stadig salg og da får man jo helt nye klær veldig billig. Du sier du er velstående og har en rik mann men gi bort til veldedighet kan du ikke? Gjerrigknarkene som blir rike ja... Anonymkode: 76453...d38
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 Den størrelsen du selger er nok vanskelig å selge. Begge mine har hoppet over det meste av disse str for de syns de blir rare å ha på seg, så de har handlet i damebutikker istede. Hun minste som fortsatt egentlig passer i str 146\152 finner klær i xxs til xs i damebutikkene i stede. Dette er heller ikke noe unormalt i vennekretsene deres. Hører naboen også sier ungene deres hoppet litt vel fort over i damebutikkene. Anonymkode: 908b6...b37
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #14 Skrevet 12. oktober 2020 On 10/8/2020 at 5:06 PM, Anonym bruker said: Jeg har forsøkt å selge klær etter barna mine. Ikke merkelær. Det er få eller ingen kjøpere og de ber kun om spesifikke ting. Jeg har 4 klesposer med klær jeg selger for 10, 20 og 50 kr per plagg, men veldig få er interessert. Jeg selger fordi jeg trenger pengene. Har forsøkt med 300 for en hel pose også, men fikk ikke napp da heller. Kan det være at klærne er så store i størrelsen at barna som evt kan bruke dem ikke vil ha brukte klær? De er i størrelse 122-170 Anonymkode: 85e5e...afe Har aldri hatt problemer med det, men gode bilder av alle plagg er viktig har jeg lært solgte akkurat klær of tjente 3000 for plagg fra 98-128 og hadde heller ingen problem når jeg solgte fra 50,92 og 92-98 fikk 2500 Anonymkode: e341f...294
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #15 Skrevet 12. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har aldri hatt problemer med det, men gode bilder av alle plagg er viktig har jeg lært solgte akkurat klær of tjente 3000 for plagg fra 98-128 og hadde heller ingen problem når jeg solgte fra 50,92 og 92-98 fikk 2500 Anonymkode: e341f...294 Hvor mange plagg fikk de for 3000? Anonymkode: 647c1...4e4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 På 8.10.2020 den 20.20, Anonym bruker skrev: Du sier du er velstående og har en rik mann men gi bort til veldedighet kan du ikke? Gjerrigknarkene som blir rike ja... Anonymkode: 76453...d38 I alle dager. Hvorfor hetser du en bruker på denne måten? Anonymkode: fe8a0...daa
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 Brukt hverdagstøy er lite attraktivt. Selv gir jeg det vekk. Ville aldri ha kjøpt sånne "pakker" heller, ingen vet hva de inneholder. Anonymkode: fe8a0...daa
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #18 Skrevet 15. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Brukt hverdagstøy er lite attraktivt. Selv gir jeg det vekk. Ville aldri ha kjøpt sånne "pakker" heller, ingen vet hva de inneholder. Anonymkode: fe8a0...daa Snakk for deg selv! Jeg kjøper det meste brukt til sønnen min ettersom vi ikke har så god råd. Særlig vintersko,vinterdresS og ull som er så dyrt. Kjøper også brukte klær til meg selv. Anonymkode: ccc60...47d
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #19 Skrevet 15. oktober 2020 Mine barn er i de størrelsene nå, og vi har kommet dit hvor klær må prøves. Bukser er enten for korte eller for breie, evt begge deler. Overdeler må de ofte ned både en og to størrelser i forhold til buksa. Skjørt faller av eller har feil lengde osv. Sjuåringen har ei bukse fra name-it i 122 som er for kort, ei i 116 i samme merke som passer osv, så det nytter ikke å vurdere ut fra merket heller. Jeg er ikke merkebevisst, men kan desverre ikke lenger kjøpe brukt. Kan ikke ta med ungene hjem til noen og prøve alle klærne synes jeg. Klær har jeg aldri solgt, men gitt bort. Og lærte fort at finn/facebook duger dårlig. Folk føler ingen forpliktelser når det gjelder å hente ting de tinger på. Så jeg har heller gitt bort via andre. Svigermor er lærer, og veit akkurat hvem i sin skolekrets som trenger klær. Så helt fra babystadiet har hun hentet poser og gitt til familier med småsøsken av skolebarna osv. Hun har av og til tatt med barna på shopping og diskret spurt om det kanskje er på tide å rydde ut jenteklær i en gitt størrelse eller kommet med ny vinterdress og krevd fjorårets i pant. Jeg aner ikke hvem som får, utover at jeg av og til ser igjen hjemmestrikkede plagg på en lekeplass eller noe. Men jeg tenker at jeg er kvitt klær, noen har fått klær og det har ikke kostet energi å bli kvitt dem. Anonymkode: d4527...d83
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #20 Skrevet 15. oktober 2020 Det er veldig mange som gir bort klær. De som har behov for å spare klarer fint å få tak i ok klær til barna sine med vesentlig lavere kostnad enn 30 eller 50 kroner plagget. Jeg gir bort tøy i sekker gratis på finn når jeg rydder, alt fra ullundertøy, ytterjakker, dresser, klær, eller jeg dumper hele sekken i en fretex-container hvis jeg ikke har overskudd til alt maset det medfører å ha finn-annonser ute. HM selger klær like billig som det du gjør på tilbudsstativene sine, og da er klærne ikke brukt. Kjøp brukt selv, og gi dem bort når du er ferdig med dem, så blir økonomien lik som nå, og du slipper å drive å legge ut alt på finn. Mine barn i barne- og ungdomsskolealder er glade i å velge seg klær de selv føler seg vel i, farger, snitt, stil. Vi kjøper noe merkeklær, type nike, kappa, adidas, ikke noe fancy men mest HM og lignende kjeder. Jeg tenker det er en del av å bygge egen identitet å få prøve ulike plagg, og finne noe som de føler seg som seg selv i. Yttertøy og sko kjøper vi i ordentlig kvalitet, og søsken arver gjerne av hverandre hvis ikke plaggene er slitt. Anonymkode: 5dff2...7c4
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #21 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg kjøper aldri/sjelden kjedeklær brukt og usett. Og når prisen blir latterlig lav, 30,- per plagg og sånn så synes jeg det er merkelig i det hele å styre med salg. Jeg skjønner du trenger penger og all honnør til deg som gidder. Det er jo miljøvennlig. Jeg kjøper kun feks en pakke med ulltøy, da merker jeg vet er slitesterkt og litt dyrere. Slitasjeplagg vil jeg se før jeg kjøper. Her har vi messe to ganger i året der vi kan samle oss for å vise frem og selge. Da går det unna. Å selge ordinære forbruksklær over nett tror jeg er vanskelig. Anonymkode: 5a317...0ae
Luksusdyret Skrevet 15. oktober 2020 #22 Skrevet 15. oktober 2020 På 8.10.2020 den 20.20, Anonym bruker skrev: Du sier du er velstående og har en rik mann men gi bort til veldedighet kan du ikke? Gjerrigknarkene som blir rike ja... Anonymkode: 76453...d38 Problemet når man gir til "veldedighet", altså Fretex eller UFF, er at disse klærne blir SOLGT med stor profitt. Har du sjekket prisene i Fretex-butikker i det siste? En genser koster 50-100 kroner. Man får billigere NYE klær på vanlige klesbutikker på tilbud.
Luksusdyret Skrevet 15. oktober 2020 #23 Skrevet 15. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjøper aldri/sjelden kjedeklær brukt og usett. Og når prisen blir latterlig lav, 30,- per plagg og sånn så synes jeg det er merkelig i det hele å styre med salg. Jeg skjønner du trenger penger og all honnør til deg som gidder. Det er jo miljøvennlig. Jeg kjøper kun feks en pakke med ulltøy, da merker jeg vet er slitesterkt og litt dyrere. Slitasjeplagg vil jeg se før jeg kjøper. Her har vi messe to ganger i året der vi kan samle oss for å vise frem og selge. Da går det unna. Å selge ordinære forbruksklær over nett tror jeg er vanskelig. Anonymkode: 5a317...0ae Men det er jo det som er rart - svært mange skriker om miljøvennlighet, overforbruk, at folk kjøper alt for mye klær. Og når man prøver å selge dem, forventer folk at du gir det bort gratis, og enda kjører klærne hjem til dem.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #24 Skrevet 15. oktober 2020 9 minutter siden, Milfy Way skrev: Men det er jo det som er rart - svært mange skriker om miljøvennlighet, overforbruk, at folk kjøper alt for mye klær. Og når man prøver å selge dem, forventer folk at du gir det bort gratis, og enda kjører klærne hjem til dem. Nei jeg gjør ikke det. Som jeg skriver må jeg se de først. Pent brukt er ikke likt for alle. På messer kjøper jeg masse. Men å styre med Mail, overføre 150,- for å få to bukser og to gensere gidder jeg ikke. Selvsagt er jeg lat men jeg har altså brent meg på pent brukt og bilder der det ser tilsynelatende OK ut. Pengene jeg taper har ikke så mye å si men det er mye tid og styr for småtteri. Anonymkode: 5a317...0ae
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #25 Skrevet 15. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Snakk for deg selv! Jeg kjøper det meste brukt til sønnen min ettersom vi ikke har så god råd. Særlig vintersko,vinterdresS og ull som er så dyrt. Kjøper også brukte klær til meg selv. Anonymkode: ccc60...47d Kjøper gjerne brukt. Også til meg selv. Men ikke usett. Anonymkode: fe8a0...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå