Gå til innhold

Jobbe 80% uten utdannelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er jøbbsøker uten utdannelse. Ønsker å jobbe 80%, enten litt kortere dager eller 1 dag fri hver uke. Er dette mulig, og i hvilken type stilling i så fall?

Er 38 år gammel.

Dagligvarekjeder vil helst ha yngre ansatte, og de gangene jeg har fått napp er det ca 20-30%. Lørdagsjobbing og litt kveld. 

Kjøpesenter, litt det samme som dagligvarekjeder.

Renholder, krever fagbrev.

Assistent barnehage har jeg prøvd. Ønsker ikke å jobbe i bhg, har et barn med spesielle behov og "brukte opp" energien min på jobb og følte jeg hadde mindre å gi til mitt eget barn. 

Noen tips? Er mye ute og snakker med bedrifter, men får ofte nei. Bør man jobbe 100% for så å be om å gå ned i stilling, eller er det mulig å få 80% i visse yrker uten at de synes dette blir et problem. Har inntrykk av at det vanligste er deltid med lav %, eller 100%. Nesten enten eller 😕

Anonymkode: 19a18...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Renhold krever ikke fagbrev

 

Anonymkode: 6d74b...348

Ikke nødvendigvis, men flere og flere av de som jobber med renhold har nå fagbrev, og mange bedrifter krever dette. 

Anonymkode: 15f88...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis, men flere og flere av de som jobber med renhold har nå fagbrev, og mange bedrifter krever dette. 

Anonymkode: 15f88...739

Mange krever det ikke. Må bare finne den rette bedriften. Jeg jobber som leder i et renholdsselskap og vi krever ikke fagbrev, men vi krever at den nyansatte i opplæringsperiode på 4 uker jobber sammen med en med fagbrev og da med opplæringslønn

Anonymkode: 6d74b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være snakk om mange? Renhold, altså... 

Har sett flere utlyste stillinger og snakket med flere, og de krever fagbrev. Kommer kanskje an på hvor i landet?

Anonymkode: 19a18...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assistenter/pleiemedarbeider. Du får ikke fast jobb, men kan jobbe så mye du vil.
støttekontakt? Heller ikke så høy stilling, men du kan være støttekontakt for flere. Vikarbyrå? BPA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan ikke være snakk om mange? Renhold, altså... 

Har sett flere utlyste stillinger og snakket med flere, og de krever fagbrev. Kommer kanskje an på hvor i landet?

Anonymkode: 19a18...0cf

De små selskapene tar ofte inn ufaglærte. Du vet jo ikke hva de krever før du har spurt 

Anonymkode: 6d74b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har du jobbet med før da, foruten barnehage?

Anonymkode: e11b3...cb2

Resepsjon på hotell, café, telefonsalg, sekretær (kontor, administrativt). 

Alle 100%. Telefonsalg er uaktuelt. Caféene i området ansetter ikke nå, men hun ene ville gjerne ta kontakt om noe ble ledig. Ingen hoteller her jeg bor nå, bare en kro/motell men jobbene der er visst forbeholdt familien. 

Pleiemedarbeider har jeg ikke tenkt på, takk for tips! 

Anonymkode: 19a18...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...