Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Her her pappan samvær en gang i uka, jeg kommer alltid jeg så jeg er hjemme ca 1 time sammens med dem, og det jeg har sett av far er skremmende. Barnet er i skolealder, og tuller veldig rundt legging, Far blir kjempe sint, banner og står i, engang sparket han døra ,sånn den falt av ,så han måtte sette den på i går knuste han tannbørsten til barnet, barnet ble veldig lei seg, og gråter veldig når pappan blir sint. Jeg reagerer ikke på den måten fordi jeg vet det er ingen hensikt, jeg prater rolig med barnet så går vi og legger oss, Barnet tuller mye med meg når jeg steller og legger også,men hjelper ikke og reagerer med sinne. Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Hadde vel avsluttet forholdet rimelig kjapt, og bedt han søke hjelp. Hadde også informert mor og bv. Anonymkode: df378...26f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Er du stemor til dette barnet? Det han driver med er vold. Jeg ville meldt til barnevernet og politiet. Og en slik mann bor man ikke sammen med! Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg er moren og vi er ikke sammen,men han har samvær her Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her her pappan samvær en gang i uka, jeg kommer alltid jeg så jeg er hjemme ca 1 time sammens med dem, og det jeg har sett av far er skremmende. Barnet er i skolealder, og tuller veldig rundt legging, Far blir kjempe sint, banner og står i, engang sparket han døra ,sånn den falt av ,så han måtte sette den på i går knuste han tannbørsten til barnet, barnet ble veldig lei seg, og gråter veldig når pappan blir sint. Jeg reagerer ikke på den måten fordi jeg vet det er ingen hensikt, jeg prater rolig med barnet så går vi og legger oss, Barnet tuller mye med meg når jeg steller og legger også,men hjelper ikke og reagerer med sinne. Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: 6df28...ce0 Anmeldt. Til politiet! Anonymkode: 20ba8...a67
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er moren og vi er ikke sammen,men han har samvær her Anonymkode: 6df28...ce0 Da melder du det, for sånn oppførsel er ikke greit på noe som helst vis. Anonymkode: 98d74...c49
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er moren og vi er ikke sammen,men han har samvær her Anonymkode: 6df28...ce0 Dette må du ta videre. Han ødelegger barnet. Anonymkode: 0140d...695
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er moren og vi er ikke sammen,men han har samvær her Anonymkode: 6df28...ce0 Da hadde jeg vurdert å sette opp kamera hjemme, eller i det minste tatt opp lyd når han er der. Hadde uansett kontaktet både bv og polititet, for barnet ditt utsettes for vold, og det kan du ikke akseptere. Du må beskytte barnet ditt. Denne faren kan tydeligvis ikke ha samvær uten tilsyn. Hadde anmeldt ham for hærverk og vold! Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Skrevet 8. oktober 2020 Just now, Anonym bruker said: Da melder du det, for sånn oppførsel er ikke greit på noe som helst vis. Anonymkode: 98d74...c49 Anmelde det er vel og ta i? han bruker ikke vold mot barnet, kun ting ,men bør jo roe seg, hjelper ikke og reagere slik Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #10 Skrevet 8. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Anmelde det er vel og ta i? han bruker ikke vold mot barnet, kun ting ,men bør jo roe seg, hjelper ikke og reagere slik Anonymkode: 6df28...ce0 Det er psykisk vold. Noe som i mange tilfeller kan sette dypere spor enn fysisk vold. Anonymkode: 98d74...c49
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 Just now, Anonym bruker said: Da hadde jeg vurdert å sette opp kamera hjemme, eller i det minste tatt opp lyd når han er der. Hadde uansett kontaktet både bv og polititet, for barnet ditt utsettes for vold, og det kan du ikke akseptere. Du må beskytte barnet ditt. Denne faren kan tydeligvis ikke ha samvær uten tilsyn. Hadde anmeldt ham for hærverk og vold! Anonymkode: b27ce...b2a Dette skjer kun ved stelling og barnet er vanskelig,men faren skal selvsagt ikke reagere sånn da,men og anmelde dette blir vel og gå for langt Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dette skjer kun ved stelling og barnet er vanskelig,men faren skal selvsagt ikke reagere sånn da,men og anmelde dette blir vel og gå for langt Anonymkode: 6df28...ce0 Hva tenker du å gjøre med det da? Anonymkode: 98d74...c49
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anmelde det er vel og ta i? han bruker ikke vold mot barnet, kun ting ,men bør jo roe seg, hjelper ikke og reagere slik Anonymkode: 6df28...ce0 Skjerp deg! Du skriver selv: "Far blir kjempe sint, banner og står i, engang sparket han døra ,sånn den falt av ,så han måtte sette den på i går knuste han tannbørsten til barnet..." Det du beskriver er både psykisk vold og materiell vold. Begge deler oppleves veldig truende for barnet. Og begge deler er alvorlig skadelig for ditt barn, og barnet ditt blir alvorlig skadet av dette! Tar du ikke dette til politi og bv (tar du det til politiet så tar trolig de det videre til bv) så begår du også omsorgssvikt. Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette skjer kun ved stelling og barnet er vanskelig,men faren skal selvsagt ikke reagere sånn da,men og anmelde dette blir vel og gå for langt Anonymkode: 6df28...ce0 Nei, det er det eneste fornuftige å gjøre. Om du unngår å kontakte politi/bv så begår du omsorgssvikt selv! Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Hva tenker du å gjøre med det da? Anonymkode: 98d74...c49 først bør jeg snakke med han tenker jeg eller sette inn en som kan være her under samværet Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anmelde det er vel og ta i? han bruker ikke vold mot barnet, kun ting ,men bør jo roe seg, hjelper ikke og reagere slik Anonymkode: 6df28...ce0 Det er vold likevel, og barnet blir skremt. Du må ikke slippe ham inn i ditt hjem mer. Anonymkode: 20ba8...a67
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: først bør jeg snakke med han tenker jeg eller sette inn en som kan være her under samværet Anonymkode: 6df28...ce0 Herregud. Noe så tafatt. Anonymkode: 20ba8...a67
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Skrevet 8. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: først bør jeg snakke med han tenker jeg eller sette inn en som kan være her under samværet Anonymkode: 6df28...ce0 Hadde jeg visst hvem du var så ville jeg meldt deg også til bv, for med denne kommentaren viser du at du ikke evner å gi ditt barn god nok omsorg og beskyttelse. Det vil ikke hjelpe hva du sier til ham. Dette er en voldelig mann som du ikke kan endre. Skal han endre seg må han ha langvarig hjelp av fagpersoner, noe du helt klart ikke er! Han bryter norsk lov og skader ditt barn. Det anmelder du! Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #19 Skrevet 8. oktober 2020 11 minutes ago, Anonym bruker said: Hadde jeg visst hvem du var så ville jeg meldt deg også til bv, for med denne kommentaren viser du at du ikke evner å gi ditt barn god nok omsorg og beskyttelse. Det vil ikke hjelpe hva du sier til ham. Dette er en voldelig mann som du ikke kan endre. Skal han endre seg må han ha langvarig hjelp av fagpersoner, noe du helt klart ikke er! Han bryter norsk lov og skader ditt barn. Det anmelder du! Anonymkode: b27ce...b2a Snakket med faren min ,han mente det samme ang bv ,så da tar jeg kontakt, så gjør jeg som de sier Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #20 Skrevet 8. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakket med faren min ,han mente det samme ang bv ,så da tar jeg kontakt, så gjør jeg som de sier Anonymkode: 6df28...ce0 >Det er DU som har plikt til å skjerme ditt barn. Ikke BV. Anonymkode: 20ba8...a67
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #21 Skrevet 8. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakket med faren min ,han mente det samme ang bv ,så da tar jeg kontakt, så gjør jeg som de sier Anonymkode: 6df28...ce0 Bra. Kontakt barnevernet her og nå, for du kan IKKE la barnet være alene med sin far igjen. Men du bør snakke med politiet også, for barnets far har begått materiell vold i ditt hjem, foran barnet. Det er ulovlig, og det er svært skadelig for barnet ditt. Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #22 Skrevet 8. oktober 2020 Just now, Anonym bruker said: >Det er DU som har plikt til å skjerme ditt barn. Ikke BV. Anonymkode: 20ba8...a67 ja, men bv er jo flinkere og er jo vant til dette så de har jo erfaringer med slikt, så de kan gi råd Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #23 Skrevet 8. oktober 2020 Just now, Anonym bruker said: Bra. Kontakt barnevernet her og nå, for du kan IKKE la barnet være alene med sin far igjen. Men du bør snakke med politiet også, for barnets far har begått materiell vold i ditt hjem, foran barnet. Det er ulovlig, og det er svært skadelig for barnet ditt. Anonymkode: b27ce...b2a Ja skal ta kontakt med bv imorgen, i alle fall før neste samvær. Mener bv at en politianmeldelse er på plass, så gjør jeg selvsagt det Anonymkode: 6df28...ce0
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #24 Skrevet 8. oktober 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: ja, men bv er jo flinkere og er jo vant til dette så de har jo erfaringer med slikt, så de kan gi råd Anonymkode: 6df28...ce0 Bv bør absolutt inn i bildet, men i mellomtiden må DU beskytte ditt barn, dvs. du må nekte far samvær inntil videre. Og du bør absolutt melde dette til politiet også, for da står saken sterkere, du vil ha flere som kan hjelpe deg med å beskytte barnet ditt. Hvorfor beskytter du han som er voldelig mot ditt barn mer enn du beskytter ditt barn? Barnevern OG politi. I dag! Anonymkode: b27ce...b2a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #25 Skrevet 8. oktober 2020 Er det ikke du som svarer i alle andres tråder at "det er like mye pappan sitt barn" hver gang noen foreslår at enkelte fedre bør ha mindre samvær? Anonymkode: 20ba8...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå