Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Ja det er jo bare å lukke døra, men jeg klikker i hodet snart. «Holder på» eller «skal snart ta det» er jo gjengangstonen. Prøver å holde huset fint og ryddig og åpner dørene til rommene til 17 og 18 åringen og 99% av tiden ser det ut som et katastrofeområde der inne. Rene og slitne klær i skjønn forening. Nok glass og fat til å fylle en oppvaskmaskin. Boss fra i fjor. Tomme flasker og jeg vet ikke hva. Jeg maser og maser og ikke en dritt skjer. Det er så mye skittentøy der at det vil ta flere dager å komme ajour. Greit de vasker det selv, men jeg trenger og vaskemaskin. Hva gjør dere andre? Lar de seile sin egen sjø? Rydder for de? Stiller krav? De må begge støvsuge huset hver uke, ta oppvaskmaskin og brette klær. Men egne rom....glemmesak. Anonymkode: 99465...5d3
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Sånn er det her og. 16 og 14 år. Jeg vet noen gir blaffen i rommet til tenåringene, men det gjør ikke vi. Forventer ikke at de har det striglet til en hver tid, men det skal ryddes opp innimellom. Jeg vil ikke ha en standard i huset der det flyter av søppel, oppvask og klær på visse rom. Og de må ta det selv. Aldri i verden om jeg tar det. Det jeg gjør, er at jeg gir beskjed om at jeg skrur av internettet, og det blir ikke skrudd på igjen før alle har ryddet opp på rommet. Det funker. Anonymkode: 2af6d...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Ca 3 ganger i året gir jeg beskjed om at rommet skal være strøkent før de drar på en eller annen tur. Hvis det ikke er gjort ryker turen. Jeg har måttet gjennomføre det en gang, men siden har det fungert. I tillegg må de vaske sitt eget tøy. Å slenge alt av klær til vask og så være ferdig med det er ikke godkjent rydding. Ellers lar jeg dem ha det rotete. Anonymkode: 8d753...297
Himmel og hav Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Oppvask, matrester og søppel skal ut. Om de etter det vil vasse i tomflasker og tøy så er det deres valg. Vil de ha noe klær vaska så må de bære det til vaskerommet og sortere. Jeg hadde et sånt bomba rom selv da jeg var tenåring. Det gikk over.
Twintipp Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Nei, sånn er faktisk ikke tenåringsrommet her. Han liker orden. Bærer opp det som skal i maskin, legger klærne på vaskerommet og både rydder og støvsuger rommet selv. Jeg har sagt at rommet/-stua må gjerne fylles opp med gutter, men han/de må rydde opp etter seg. Her kommer kompiser også opp med asjetter og glass som skal i maskin. Rommet hans er aldri veldig rotete.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg krever at fat, kopper og matrester bli bært ut fra bula. Klær vaskes når de blir lagt i skittentøyskurven. Ellers kan de stort sett styre som de vil der inne. Dette er også en fase. Det går over. Anonymkode: c08a6...edd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Jeg krever rydding en gang i uken. Hvis ikke kan de glemme ukepenger til godteri , kino osv. De gadd ikke rydde de første to fredagene, da klagde de over at de ikke fikk reist med venner på kino osv. Etter to uker lærte de å nå er det ikke ett problem. Jeg krever ikke at det er strøkent som en katalog, men søppel, tallerkner, skittentøy og rot skal vekk. Anonymkode: 441b8...081
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #8 Skrevet 8. oktober 2020 Nei, tenåringene sine rom et relativt ryddige, men hun på 11 år sitt rom ser ut som en svinesti bare dager etter siste storrengjøring. Jeg vet at hun har adhd og derfor sliter mer enn andre med orden, men likevel lurer jeg litt på hvordan i alle dager hun klarer å gå fra strøkent rom (min fortjeneste) til bombet med klær, boss, får, glass osv på bare noen dager?!? Anonymkode: fba3c...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå