Gå til innhold

Strikke med garn fra filcolana... erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og skal bestille garn i to forskjellige kvaliteter fra filcolana, tilia og saga. Sliter litt med å finne farger og ser jo at prislappen nærmer seg 2500 på det jeg trenger.

Er det noen her som pleier å strikke med samme type og som har fullgode erstatninger å anbefale? Jeg vil jo ha den deilige kvaliteten, men 450-500 gram tilia er dyrt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, amandine skrev:

Jeg sitter her og skal bestille garn i to forskjellige kvaliteter fra filcolana, tilia og saga. Sliter litt med å finne farger og ser jo at prislappen nærmer seg 2500 på det jeg trenger.

Er det noen her som pleier å strikke med samme type og som har fullgode erstatninger å anbefale? Jeg vil jo ha den deilige kvaliteten, men 450-500 gram tilia er dyrt!

Tror dessverre ikke det eksisterer. 😔

Anonymkode: cff18...37a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror dessverre ikke det eksisterer. 😔

Det var det jeg kanskje trodde... Har pleid å strikke litt mindre ting så da synes det ikke så godt at det er dyrt. Ja ja, da er det vel bare sånn det er!

Skrevet
1 minutt siden, amandine skrev:

Det var det jeg kanskje trodde... Har pleid å strikke litt mindre ting så da synes det ikke så godt at det er dyrt. Ja ja, da er det vel bare sånn det er!

Ja, det er dyrt for garn... Hva skal du strikke? 😊

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er dyrt for garn... Hva skal du strikke? 😊

Cardi Cocoon fra Anne Ventzel, i en dyp brun farge.

Skrevet

Oj, den var utrolig fin. Vil ha også! :)

Jeg har ikke råd, men den var kjempefin!!! Nesten vanskelig å tro at den er strikket med tre tråder, for den ser ikke så tykk ut. Men med tre tråder så holder den sikkert fasongen bra.

Har aldri hørt om det garnet, tror jeg. Hvem bruker selge det? Har forresten sett noe som ligner på Husfliden for en stund siden, men aner ikke om det var det eller om det kan sammenlignes med kvalitet og tykkelse.

Anonymkode: dd6fe...b34

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj, den var utrolig fin. Vil ha også! :)

Jeg har ikke råd, men den var kjempefin!!! Nesten vanskelig å tro at den er strikket med tre tråder, for den ser ikke så tykk ut. Men med tre tråder så holder den sikkert fasongen bra.

Har aldri hørt om det garnet, tror jeg. Hvem bruker selge det? Har forresten sett noe som ligner på Husfliden for en stund siden, men aner ikke om det var det eller om det kan sammenlignes med kvalitet og tykkelse.

Tre tynne tråder i litt forskjellige farger, tror det blir veldig fint.

Skrevet
13 minutter siden, amandine skrev:

Tre tynne tråder i litt forskjellige farger, tror det blir veldig fint.

Det tror jeg også :) Veldig enig i fargevalget ditt også.

Jeg hadde en yndlingsjakke i flere år i en nydelig dyp brunfarge, og har i over et år nå hatt så utrolig lyst på en i samme farge. Min tanke var at den du skal strikke blir veldig fin i brun.

Bare bitte-bittelitt misunnelig, ha-ha ;) Neida, jeg unner deg virkelig jakken, for den blir nok en favoritt. Den ser så god ut, bare å krype inn i og bli i den :) Ermene var også veldig fine.

Blir sikkert spennende å strikke, har aldri strikket noe på den måten ovenfra og ned.

Kos deg med strikkingen og bruken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...