Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Skrevet 8. oktober 2020 Hei. Dere som jobber turnus (sykehjem) og har små barn. Hvordan gjør dere det . Hvem er sammen med barne når du er på arbeid , hva gjør du hvis du ikke har noen som kan være med barne. Fikk du tilrettelagt turnus slik du kan være med barne når barnehagen er stengt . Takk på forhånd Anonymkode: b8af2...bad
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #2 Skrevet 8. oktober 2020 Har man en partner er det jo ikke noe problem. Er man alenemor må turnusarbeid vike mens barna er små. Det er ikke vanlig med tilrettelagt turnus der jeg jobber. Det er noen som jobber bare dagvakter, men da har de jo ikke full stilling. Ei sa opp jobben sin da hun ble alene, med velsignelse fra nav, så hun slapp karantenetid for dagpenger. Men hun tar ekstravakter og det ble såpass mye at hun mistet dagpengene. Hun kommer opp i 60-80% stilling ved å ta dagvakter når hun har barna og kveld/natt når de er hos pappaen. Anonymkode: 768af...74f
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Skrevet 8. oktober 2020 Får nok ikke tilrettelagt noen plass, når det gjelder turnus og dag/kveld/ helgejobbing. Hadde en farmasøyt hos oss som ba om å få slippe å jobbe lørdager, hun fikk ikke jobben Anonymkode: 68f28...930
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 Man kan tilrettelegge så lenge det ikke er til vesentlig ulempe for jobben. Det er det jo om noen andre må bære byrden det er ved at du slipper kveld/natt/helg. Vi prøver å legge til rette så godt det lar seg gjøre (men noen ganger føler jeg at jeg jobber på en verna bedrift) men den ene som er alenemor her må ta sin del hun og. Anonymkode: ce8d2...d62
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Det kommer helt an på hva slags turnus det er. På min gamle arbeidsplass hadde det ikke gått, på min nåværende kunne det gått. Begge steder er vanlig todelt turnus i helsetjenesten. Du må nesten høre med de som legger turnus. Anonymkode: ef49c...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå