Gå til innhold

100 smittet i Oslo siste døgn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og 229 på landsbasis. Når samfunnet stengte ned 12.mars var det 180 smittede. 

Nå gambler de med våre liv og helse her. 

Anonymkode: 8bba5...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skumleste er at en tredjedel av alle smittede i Oslo vet de ikke smittekilden til, dvs. smitten er ikke under kontroll og kan spre seg eksponentielt.

Jeg håper folk nå tar det på alvor, følger alle smittevernhensyn!

Jeg bor et annet sted i landet som nå har fått et stort utbrudd. Ingen smittede siden april, og så brått og plutselig et stort utbrudd. Her er det tydelig at folk tar det på mer alvor igjen. De har stort sett vært flinke, men her har ungdom og de i 20-årene hele tiden vært dårligst på det. Men etter det store utbruddet nå kan man se at det er mindre folk i byen, folk holder bedre avstand igjen, flere bruker munnbind, selv om det her ikke er generelt anbefalt. Flere hundre sitter nå i karantene her, men fordi de har handlet raskt og folk har vært gode på å holde oversikt over hvor de har vært og hvem de har vært sammen med, så ser det ut som om det er i ferd med å komme under kontroll igjen, da antallet nye smittede faller igjen.

Men hvis folk ikke nå skjerper seg, da blir det nok større nedstengninger igjen, noe som vil gå utover altfor mange og flere vil miste jobbene sine. Så dette er noe hver enkelt av oss langt på vei kan bidra med å kontrollere - men da må vi følge opp smittevernreglene!

Anonymkode: fd1ab...926

Skrevet

Og fortsatt knapt noen som er lagt inn i sykehus, kun én pasient på respirator. I hele landet! 

Anonymkode: 8e8ff...8e2

Skrevet

Siden juli har 1 pasient dødd av korona i Oslo. En eldre person som kun hadde uker igjen uansett. 

Anonymkode: c5c33...a3b

Skrevet

Det må være i spesielle miljøer at smitten florerer eller folk ikke forholder seg til rådene siden smitten øker. Jeg syns folk generelt er flinke der jeg ferdes, butikker osv. Jeg ser jo at ungdommen (tenåringer) oppfører seg nesten som før, så det er vel den største risikoen jeg faktisk ser.  Men det er jo ikke smitte i den aldersgruppen. Jeg syns det er vanskelig å begrense de i forhold til samvær, og de er jo flinke også som kun klemmer 1-2 faste og er flinke med sprit osv.

Bor i Oslo by the way :)

Anonymkode: d45d0...5a7

Skrevet

Hvorfor sier du 100 når det riktige er 80?

Anonymkode: 7107c...796

Skrevet

Hvorfor øker du antall smittede i innlegget ditt, det riktige er 80

Anonymkode: 25c68...755

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Og 229 på landsbasis. Når samfunnet stengte ned 12.mars var det 180 smittede. 

Nå gambler de med våre liv og helse her. 

Anonymkode: 8bba5...587

skal mye til at de stenger hele landet igjen,men at de kan kanskje stenge ned der det er mye lokalt, bør ikke gå utover hele landet fordi det er mye smitte i max 5-6 kommuner i norge. blir kanskje over 300 idag da

Anonymkode: 7f20a...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...