Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hvilke husoppgaver har barna deres? Hvor gamle er de? Og får de ukepenger? Anonymkode: 379f8...5ef
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Faste oppgaver: De henter sitt eget tøy når det er vasket og legger på plass i skap og skuffer. Har egen kurv på vaskerommet til sine rene klær/sengetøy. går ut med søppel lager middag min en dag i uken pakker ned og pakker ut sine egne klær/yttertøy og toalettsaker til hytteturer. Vi er ofte på hytta. skifter på senga Begge rydder rommet av seg selv, så det trengs ikke minnes på. Ellers sier de alltid ja (bank i bordet) når jeg ber om tjenester/hjelp. Alt fra å tømme oppvaskmaskinen, dekke bord, støvsuge eller dra på butikken. Har faktisk ikke opplevd å få et nei noen gang. To gutter på 10 og 14 år. Eldste får 200 kr i uken. Yngste får ingenting, men har alt han trenger og mangler ikke noe. Anonymkode: e4603...e33
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Hun er 7 og har ingen faste oppgaver. Hun rekker ikke opp til søppla ellers hadde hun hatt det som fast. Men hun rydder etter seg selv, og hun er flink når jeg sier vi skal rydde sammen. Da får hun oppgaver hun greier. F.eks sortere klær eller rydde sko i gangen Anonymkode: 7acbc...a04
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #4 Skrevet 8. oktober 2020 De har ikke faste oppgaver hvis du mener ukentlige rutiner. Men de må tømme oppvaskmaskinen hver dag, tømme søpla hver gang den er full, og ellers være hjelpsomme og gjøre de oppgavene jeg trenger at de gjør. Noen ganger er det mye, andre ganger lite. Det kan være å handle, lage middag, fylle oppvaskmaskinen, brette tøy, støvsuge, mate dyrene, hjelpe meg i hagen eller hva som helst. De får ikke faste ukepenger. Anonymkode: aed38...c99
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #5 Skrevet 8. oktober 2020 Glemte å si alder. De er 13 og 14. Anonymkode: aed38...c99
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #6 Skrevet 8. oktober 2020 Mine på 6 og 9 år tømmer oppvaskmaskin 3 dager i uka hver. Eldste går med søpla ved behov. De må rydde opp etter seg når de har spist. Rydde rommet sitt, putte tøyet sitt i skittentøyskurven. Anonymkode: 379f8...5ef
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #7 Skrevet 8. oktober 2020 Gutt på 16. Dette gjør han: - Lufter hunden 1 gang per dag - Lager middag minst 3 ganger i uken (frivilllig) - Rydder ut av oppvaskmaskinen ved behov (vi gjør det ca annenhver gang) - Har fullt ansvar for vask av egne klær - Rydder opp etter seg rundt omkring i huset og holder rommet sitt ryddig - Handler ved behov Ellers er det ikke behov for stort mer (vi har vaskehjelp, men det hender han støvsuger rommet sitt utenom, på eget initiativ). Anonymkode: afe0b...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå