Gå til innhold

Oppvasmaskin tatt dukken - anbefalinger ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett at oppvasmaskinen er forbi redningsstadiet og må byttes ut. Er en Asko som de lover skal vare i 20 år men vår tålte kun 8 år. Synes den var dyr, 8000,- tilbake da så hadde håpet på noen år til. 

Blir ikke å kjøpe ny Askomaskin i allefall! Men trenger tips til nyervervelse, hvilken oppvaskmaskin vil du anbefale? 

Anonymkode: 7b506...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKEA har mange billige, gå der. 

Anonymkode: 29199...fa2

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

IKEA har mange billige, gå der. 

Anonymkode: 29199...fa2

Dårlig erfaring med Ikea hvitevarer. Byttet ut stekeovn i fjor etter bare 5 år i nytt kjøkken og foreldrene mine måtte kjøpe ny oppvaskmaskin etter kun 4 år med Whirlpool fra Ikea. Mulig vi har vært uheldige men styrer unna det nå. Men takk for tips! HI

Skrevet

Vask for hånd. Det går 100 ganger raskere enn maskin..

Anonymkode: 640c4...6d4

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vask for hånd. Det går 100 ganger raskere enn maskin..

Anonymkode: 640c4...6d4

😂😂😂

Jada. Vask klær for hånd også. Vaskemaskinen bruker jo mye lengre tid enn du bruker selv med vann, såpe og vaskebrett? 😜

Det går IKKE raskere å vaske opp, stable og tørke, enn det tar å sette på en oppvaskmaskin. Hvor lang tid maskinen bruker er ikke relevant, det krever jo ingen innsats, men vasker og tørker innholdet på egenhånd. 

Anonymkode: 4fdfa...604

Skrevet

Når det gjelder oppvaskmaskiner synes jeg Miele sine er suverene. 

Anonymkode: a81c3...c1a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det gjelder oppvaskmaskiner synes jeg Miele sine er suverene. 

Anonymkode: a81c3...c1a

Samtidig kan man få Bosch eller Simens sin toppmodell til samme pris som en Miele-modell som er helt ordinær og midt på treet i deres sortiment. Kvaliteten på Miele er ikke så fantastisk at de er verdt den ekstremt høye prisen. 

Anonymkode: b86c9...619

Skrevet

Miele er faktisk verdt ganske høy pris. Kjøpte en for 16 år siden som fremdeles virker helt perfekt - det forsvarer en noe høyere pris enn andre merker, synes jeg.

Anonymkode: 25616...918

Skrevet

Vi kjøpte IKEA sin toppmodell. Prisen var en brøkdel av hva man må betale på Elkjøp, og vi har vært kjempefornøyd. Den er helt stillegående. Vi har kjøkkenet i stua og hører ikke at den er på. Den måtte repareres etter et halvt år. Kom en servicemann fra ikea med en gang og reparerte gratis. Det var en tannpirker som hadde satt seg fast inne i maskinen, så det var jo ikke maskinen sin feil. Vi fikk reparasjonen likevel gratis.

Anonymkode: 5a7c9...66b

Skrevet

Når jeg leste overskrifta, så måtte jeg bare inn og lese. Trodde du hadde vaska en dukke i oppvaskmaskinen, og så hadde den blitt ødelagt eller noe.... Huff.... 🤣 Er litt trøtt... 🤣

Anonymkode: e51b1...104

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg leste overskrifta, så måtte jeg bare inn og lese. Trodde du hadde vaska en dukke i oppvaskmaskinen, og så hadde den blitt ødelagt eller noe.... Huff.... 🤣 Er litt trøtt... 🤣

Haha, tenkte det samme! Lurte på hvorfor i all verden noen skulle vaske en dukke i oppvaskmaskinen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, var nok litt sliten og frustrert jeg også når jeg skrev innlegger. Skulle vel være tatt kvelden eller gått dukken - blei en blanding! 🤪 HI

Skrevet

Vi hadde en maskin fra Bosch som vi var veldig misfornøyd med. Dette er ment som et tips: Vår maskin var på en måte "delt" inni. Nederst var en "plastbalje", og ca 10 cm opp fra bunnen var det en skjøt. Videre oppover var det metall innvendig. Vi slet flere ganger med at det ble lekkasje i den skjøten. Så for all del, styr unna maskiner som ikke er hele innvendig.

Tips nummer to: Kjøp et plastbrett til å sette under maskinen. Da vil eventuelt vann som lekker komme fram på gulvet og du vil oppdage det med en gang. Noe slikt:

https://www.billigvvs.no/dryppbakke-toppvaskmaskin-450-x-600-mm-hvit-1018705?gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr54KE7vgVhoBlC2f0YCqRjE9YQYi53_MiI3vHSB-kVU5Fzdpf_OYocaArRaEALw_wcB

Skrevet
23 minutter siden, Superdolly skrev:

Vi hadde en maskin fra Bosch som vi var veldig misfornøyd med. Dette er ment som et tips: Vår maskin var på en måte "delt" inni. Nederst var en "plastbalje", og ca 10 cm opp fra bunnen var det en skjøt. Videre oppover var det metall innvendig. Vi slet flere ganger med at det ble lekkasje i den skjøten. Så for all del, styr unna maskiner som ikke er hele innvendig.

Tips nummer to: Kjøp et plastbrett til å sette under maskinen. Da vil eventuelt vann som lekker komme fram på gulvet og du vil oppdage det med en gang. Noe slikt:

https://www.billigvvs.no/dryppbakke-toppvaskmaskin-450-x-600-mm-hvit-1018705?gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr54KE7vgVhoBlC2f0YCqRjE9YQYi53_MiI3vHSB-kVU5Fzdpf_OYocaArRaEALw_wcB

Ser at Bosh har blitt kåret til best i test et par steder, men så henviser de til svenske tester så ble usikker. 

Takk for tips, tar en tur på Power og Elkjøp for å sjekke utvalget en dag. Mener vi har sånn brett fra vi satt inn nytt kjøkken i 2014. HI 

Skrevet
29 minutter siden, Superdolly skrev:

Jøss. Dette høres rart ut. Når var dette? Våre Bosch og Siemens-maskiner (det er jo to sider av samme sak, som dere sikkert vet) har aldri sett sånn ut inni. Har aldri hatt problem med noen av dem heller. 

Anonymkode: b86c9...619

Skrevet

Nei, vi var veldig skeptiske da vi kjøpte den men en veldig overtalende selger forsikret oss om at dette kom til å gå HELT FINT og det ville aldri oppstå noen problemer med dette. 

Jeg husker ikke når vi kjøpte den maskina, det kan ha vært for fire-fem år siden. 

Skrevet

Bestilt en Siemens idag, kampanje på Elkjøp. Satt ned fra 6500,- til 3990,-. Krysser fingre for at den vil gjøre nytten. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...