Gå til innhold

Hun hermer etter stilen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei i familien som også er en nabo. Vi bor i helt like boliger.Vi kjøpte hus for 4 år siden fordi vi alltid har likt dette nabolaget, og ønsket å bo her.
Da vi kjøpte boligen tenkte vi å pusse opp hele første etasje, kjøkken, stue, bad, vaskerom. Og det gjorde vi. De har også gått med tanker i mange år om å pusse opp, men gjorde det aldri.

Etter at vi pusset opp boligen vår, begynte de å herme etter alt mulig fra vår bolig. Plutselig begynte de å pusse opp, gulvet som oss, spisebord med stoler, bilder på veggene, klokker på veggen, tepper, sofabord, stæsj og vaskerom er helt likt som vårt. Jeg mener det når jeg kommer til dem, så er det som om jeg er i mitt eget hus.😱 Og hver gang jeg er på besøk så dukker det opp ting som jeg også har. 

Hun pleier som oftest å komme til meg, hun inviterer seg hjem hit. Men i går var jeg hos henne, jeg inviterte meg selv, tenkte det var på tide med en befaring. Å herregud, nå harhun gjort det igjen- det var flere nye ting der som var likt med vårt.

I begynnelsen tenkte jeg ok da, får ta det opp som kompliment, men jeg synes dette begynner å bli litt creepy, ettersom flere og flere ting er som hos oss. Jeg har aldri sagt noe eller kommentert men nå er jeg bare irritert litt. 

Hadde dere sagt noe?

Anonymkode: db8ca...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg igjen... 

Anonymkode: 898e4...c19

Skrevet

Hun er selvsagt latterlig. Og uaelvstendig. Men hun kan kjøpe hva hun vil. 
Slutt å inviter henne til deg. Så må hun leve i uvisshet om hva hun ønsker seg 😂😂😂 At hun ikke blir skamfull. Jeg hadde dødd over meg selv bare av å herme etter en klokke eller et møbel en venninne har. 

Anonymkode: 456bb...080

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er selvsagt latterlig. Og uaelvstendig. Men hun kan kjøpe hva hun vil. 
Slutt å inviter henne til deg. Så må hun leve i uvisshet om hva hun ønsker seg 😂😂😂 At hun ikke blir skamfull. Jeg hadde dødd over meg selv bare av å herme etter en klokke eller et møbel en venninne har. 

Anonymkode: 456bb...080

Jeg trenger ikke å invitere, hun kommer selv.🙈😂

Skrevet

Dritcreepy. Fas henne ut.

Anonymkode: b7062...de6

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe som helst. Hva er egentlig problemet? Hvorfor plager dette deg sånn? Påvirker det deg på noe som helst slags vis?

Skrevet

Kjøpte dere etter dem? Høres sånn ut. Da hermet jo dere etter huset. Ganske utidig å kjøpe helt likt his som dem. 

Neida. Jeg bare tuller. Men drit nå i at hun kjøper samme ting som deg. Hvordan påvirker det deg? Hun liker vel smaken din da. Slik du likte huset hennes siden du kjøpte likt.

Skrevet

Jeg ble nylig beskyldt for noe lignende og er rimelig paff. Hun som mener jeg hermer har elendig smak, mine innkjøp er nøye planlagt, ofte i mange år. Jeg har en ganske orginal stil, men det stemmer at jeg har en lik vase og noe servise. Begge deler er gaver

Anonymkode: 88d7e...65e

Skrevet
10 minutter siden, HeiteH skrev:

Kjøpte dere etter dem? Høres sånn ut. Da hermet jo dere etter huset. Ganske utidig å kjøpe helt likt his som dem. 

Neida. Jeg bare tuller. Men drit nå i at hun kjøper samme ting som deg. Hvordan påvirker det deg? Hun liker vel smaken din da. Slik du likte huset hennes siden du kjøpte likt.

Haha! Vi kjøpte ikke pga samme hus men fordi vi elsker dette boligfeltet, husene er ikke identiske, vel nå er de jo det.😜 Det plager ikke meg men jeg skjønner ikke hvordan noen kan oppføre seg så normalt når de har hermet så å si etter alt. Jeg blir bare pinlig berørt på deres vegne.🙈

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Vi kjøpte ikke pga samme hus men fordi vi elsker dette boligfeltet, husene er ikke identiske, vel nå er de jo det.😜 Det plager ikke meg men jeg skjønner ikke hvordan noen kan oppføre seg så normalt når de har hermet så å si etter alt. Jeg blir bare pinlig berørt på deres vegne.🙈

«Vi bor i helt like boliger.Vi kjøpte hus for 4 år side fordi vi alltid har likt dette nabolaget, og ønsket å bo her»

Hun kjøpte vel samme interiør som deg av samme grunn som du kjøpte samme hus som henne? Hun liker det.

Skrevet

Fæle greier altså.

Anonymkode: 159f0...128

Skrevet

Vi bor i Norge, handler på Ikea og får trendgjenstander som velkomstgave i bokklubben. Hva hadde du egentlig ventet? Skal du ha noe ingen andre har, handler du brukt, kjøper farge til veggen med nummer og ikke navn.

Skrevet
2 minutter siden, prekæs skrev:

Vi bor i Norge, handler på Ikea og får trendgjenstander som velkomstgave i bokklubben. Hva hadde du egentlig ventet? Skal du ha noe ingen andre har, handler du brukt, kjøper farge til veggen med nummer og ikke navn.

Dette. Hva forventer vi om hun ikke er original selv? 

Skrevet
21 minutter siden, prekæs skrev:

Så når hi kommer inn i hvilket som helst hjem, er det som å komme hjem til seg selv? Tror ikke det er helt det hi mener altså! 

Anonymkode: 276d0...35c

Skrevet
38 minutter siden, prekæs skrev:

Du har ikke opplevd det så da vet du ikke. Det er greit å ha noe likt men til den minste detalj, fra nøkkelskap til pynt. 

Nei nei, jeg er rar, greit det. ;)

Skrevet
40 minutter siden, prekæs skrev:

Hva er det du babler om?? 🙈🙈

Skrevet

Hi, for det første synes jeg at det er kult at hun hermer etter deg, ta det som en kompliment. Meeen, når hun hermer etter deg med så mange ting, det er CREEPY det. Ikke inviter henne hjem mer, hold henne unna.

Skrevet

Jeg syns nå det er litt rart jeg, om hun bevisst kjøper alt dere har. Så vanskelig er det ikke å finne sin egen stil selv om man ikke handler alt på loppis. 

Skrevet

Jeg vet ikke om noen av dere har fulgt Villa Paprika og Det Glade Hjem for et par år siden. Sånn er det faktisk, hun er som Det glade hjem blogger. Alt er likt. 

Skrevet

Så mange rare svar du har fått! Det er ikke så rart om naboen eller en venninne hermer etter en veggfarge eller et møbel, men det er jo ikke det det er snakk om her. Er rimelig sikker på at samtlige i denne tråden hadde reagert om de ble «utsatt» for det samme. Man kopierer jo ikke andres hus ned til minste detalj, da er man veldig spesiell. 

Ta det som et kompliment du HI, selv om det er veldig sært. Spesielt det at hun bare gjør det og ikke sier noe om det. Tenker at denne dama må ha litt kortere antenner enn andre..

Anonymkode: f94ee...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...