Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Kromtabletter gjør at jeg mister all apetitt, resultatet er lavt blodsukker og jeg spiser sukker for å få det opp. Jeg tar medisiner som øker sukkersuget veldig, så jeg ønsker noe som motvirker det. Ikke lavkarbo, har prøvd over lang tid. Jeg kan ikke bytte medisiner el slutte på det. Så er det noe annet som reduserer sukkersuget? Noe annet enn å tygge sukkerfri tyggis og drikke sukkerfri brus og saft Jeg vil redusere el ha bort suget Anonymkode: 40944...35a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Tannkrem. Puss tennene når suget kommer. Tyggis, men det har du prøvd ser jeg. Rutiner, spis etter klokka og skal det spises noe søtt må det gjøres i forbindelse med måltid. Ikke lov å småspise mellom måltidene. Når den rutinen er innarbeidet går det lettere å la være når suget kommer for da kan du se på klokka og tenke at det er 1,5 time til mat så du må vente til det. Anonymkode: a6c2c...e62
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 På meg fungerer 2 ting (de fungerer hver for seg, og må ikke kombineres for å få effekt): - Lavt inntak av karbohydrater - tar ca 2 uker før sukkersuget forsvinner - Inntak av zink - tar 2-3 uker før sukkersuget forsvinner Anonymkode: 66992...2c6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tannkrem. Puss tennene når suget kommer. Tyggis, men det har du prøvd ser jeg. Rutiner, spis etter klokka og skal det spises noe søtt må det gjøres i forbindelse med måltid. Ikke lov å småspise mellom måltidene. Når den rutinen er innarbeidet går det lettere å la være når suget kommer for da kan du se på klokka og tenke at det er 1,5 time til mat så du må vente til det. Anonymkode: a6c2c...e62 Takk! Et problem er at det er vanskelig med matrutiner fordi jeg er ganske syk, er ofte at jeg ikke klarer å lage mat og ligger timesvis i senga. Noen ganger klarer jeg å selge en frossenpizza i ovnen el tine/varme noe ferdiglaget i microen. Og en gang i blant kan jeg lage mat. Selv det å smøre brødskiver sliter jeg med ofte. Men får prøve. Skal ikke dø av det som feiler meg men blir aldri frisk Anonymkode: 40944...35a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Tyggegummi og vaping Anonymkode: f6274...dd4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: På meg fungerer 2 ting (de fungerer hver for seg, og må ikke kombineres for å få effekt): - Lavt inntak av karbohydrater - tar ca 2 uker før sukkersuget forsvinner - Inntak av zink - tar 2-3 uker før sukkersuget forsvinner Anonymkode: 66992...2c6 Jeg sliter veldig med lavkarbo pga helsa, har prøvd. Takk! Anonymkode: 40944...35a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tyggegummi og vaping Anonymkode: f6274...dd4 Vaping?? Nei det begynner jeg ikke med 🤣 Selv om du sikkert mener uten tobakk Anonymkode: 40944...35a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter veldig med lavkarbo pga helsa, har prøvd. Takk! Anonymkode: 40944...35a Som jeg skrev, begge fungerer hver for seg. Zink tabletter fungerer helt fint mot søtsug uavhengig av kosthold Anonymkode: 66992...2c6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vaping?? Nei det begynner jeg ikke med 🤣 Selv om du sikkert mener uten tobakk Anonymkode: 40944...35a Uten nikotin. Funker for meg😊 Anonymkode: f6274...dd4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 Det eneste som funker for å ta vekk søtsuget for meg, er å kutte ut alt søtt, rett og slett ikke mate søtsugmonsteret Anonymkode: fb3fe...288
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk! Et problem er at det er vanskelig med matrutiner fordi jeg er ganske syk, er ofte at jeg ikke klarer å lage mat og ligger timesvis i senga. Noen ganger klarer jeg å selge en frossenpizza i ovnen el tine/varme noe ferdiglaget i microen. Og en gang i blant kan jeg lage mat. Selv det å smøre brødskiver sliter jeg med ofte. Men får prøve. Skal ikke dø av det som feiler meg men blir aldri frisk Anonymkode: 40944...35a Det samme sliter jeg endel med pga sykdom. Men lager meg noen enkle triks for å få i meg mat jevnlig. Koker egg og legger i kjøleskapet. Lager eggmuffins og fryser. Koker store porsjoner med suppe eller gryterett på en god dag, og fryser ned i porsjoner som passer når jeg ikke er i form. Lager ispinner av smoothie. Har som regel alltid banan, barer og byggrynslunsj liggendes. Jeg leste om ei med mange unger, som smørte niste for hele uka, hver søndag og la brødskivene i fryseren, så tok ungene ut en pakke hver morgen. Jeg spiser ikke brød, så vet ikke hvordan det vil smake. Men kanskje du kan teste, smøre opp noen matpakker på en ok dag og fryse ned. Anonymkode: fb3fe...288
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Sjokolade 😊 Anonymkode: dc636...0dd
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 23 hours ago, Anonym bruker said: Kromtabletter gjør at jeg mister all apetitt, resultatet er lavt blodsukker og jeg spiser sukker for å få det opp. Jeg tar medisiner som øker sukkersuget veldig, så jeg ønsker noe som motvirker det. Ikke lavkarbo, har prøvd over lang tid. Jeg kan ikke bytte medisiner el slutte på det. Så er det noe annet som reduserer sukkersuget? Noe annet enn å tygge sukkerfri tyggis og drikke sukkerfri brus og saft Jeg vil redusere el ha bort suget Anonymkode: 40944...35a Godt og variert mat. Kromtabeletter hadde den samme virkingen på meg. og sukkerfri brus gjør jeg får mer lyst på søtt. Så nå spiser jeg Godt, variert og sunt og drikker kun brus fredag og lørdag, en flaske med brus med sukker de dagene. Har nå snart gått ned 20kg Anonymkode: fa99d...c87
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #14 Skrevet 8. oktober 2020 På meg hjelper det å spise godteri😉 Men søtsuget kommer jo alltid tilbake da. Anonymkode: 96da6...164
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #15 Skrevet 8. oktober 2020 Kake, sjokolade, smågodt ol lindrer søtsuget. Hvertfall litt😉 Anonymkode: 37d1a...37c
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #16 Skrevet 8. oktober 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kake, sjokolade, smågodt ol lindrer søtsuget. Hvertfall litt😉 Anonymkode: 37d1a...37c Akkurat det samme tenkte jeg😂 Anonymkode: ebe64...333
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2020 #17 Skrevet 8. oktober 2020 Løping. Skjer hver gang. Spis hvitløk. Rå fedd. Vet ikke hvorfor, men det skjedde en gang da jeg ville spise det motsatte av hva som fristet. Ingefær? Spis mat?! Anonymkode: 2dd67...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå