Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #1 Skrevet 7. oktober 2020 Hvordan blir det med dere? Blir det Halloween feiring der dere bor? Anonymkode: 6a61a...29a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #2 Skrevet 7. oktober 2020 Her feiret barnet med trinnet sitt på skolen, og jeg tenker det blir det eneste vi går ikke til dør til dør i år Anonymkode: 9676b...37e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #3 Skrevet 7. oktober 2020 Kommer til å gjøre som jeg alltid gjør... Åpner ikke døra for noen den kvelden... Anonymkode: e3dbe...78c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #4 Skrevet 7. oktober 2020 Usikker, synes det kan vær greit at en kanskje blir enig eller høre med andre. Her blir ofte barn kjørt opp og satt av for å gå.... er det noen fra jæren her, så kan svare hva deres planer er? Vet at viss folk går, blir mine barn utrolig skuffet, for de vil selvsagt gå 🤔 Anonymkode: 6a61a...29a
the amazing spidermamma Skrevet 7. oktober 2020 #5 Skrevet 7. oktober 2020 Her hos oss kommer klassekamerater til å gå til hverandre. Vi avtaler på forhånd hvem vi skal besøke, alle må være friske, godteri må deles ut med pølseklype og være innpakket.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Skrevet 7. oktober 2020 Tenker å ha en halloweenfest med venner og familie, ikke veldig mange, men 5-6 unger som kan gå knask eller knep sammen. Så kan vi voksne kose oss hjemme med god mat og skummel musikk Kommer til å kun gi ut innpakket godter som type twist Anonymkode: 4c75f...0b1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Skrevet 7. oktober 2020 Kommer til å slukke lyset og sperre trappa slik at det ikke kommer noen. Jeg har ikke troa på at foreldre ikke lar ungene sine gå rundt denne dagen, så da får jeg gjøre mitt til at de ikke kommer hit. Skulle jeg eller ungene bli smittet så er det så mange det vil berøre, så akkurat dette og slike ting er helt uaktuelle i lang tid fremover. Yngste barnet skal feire dagen med tre venner. De skal kle seg ut og se på skumlefilmer sammen. Hun sa selv det var totalt uaktuelt å gå rundt denne dagen, men de kunne gjøre dagen til en hyggelig dag for det. Regner nesten med at eldste skal gjøre noe lignende også, det gjorde hun i fjor også og det syns hun var veldig ok. Anonymkode: 10875...24f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Skrevet 7. oktober 2020 Usikker på hvordan det blir i år, tidligere har det vært Halloweenfeiring med klassen men det blir det ikke i år. Det er jo på en lørdag i år, så ser for meg at vi feirer hjemme, har barn i 3. og 5. trinn. Har mye stæsj til hagen/ «kirkegård» så lager nok noe kult i hagen og sier fra til naboer og klassekamerater i nærheten at de kan komme innom på et visst tidspunkt. Ikke noe stort, men litt markering. Anonymkode: c6406...558
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Skrevet 7. oktober 2020 Ungene her er 11 og 13, så de får garantert med seg hva som er anbefalt https://www.fhi.no/nyheter/halloween-rad/ De skal begge gå en runde til de nærmeste naboene, de har allerede avtalte det med dem, det er noen få de skal til. Så skal de i selskap, 11-åringen til en klassevenninne hvor alle jentene i klassen er invitert og 13-åringen til en klassevenninne hvor de blir 5 stykker som skal spise pizza og se på film. Anonymkode: ed4ae...85a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Skrevet 7. oktober 2020 Blir en liten feiring med en annen familie, dropper å ringe på dører. Selv om det er måter å gjøre det forholdsvis trygt på, så er det nok så mange som ikke kommer til å åpne døren at det ville blitt en skuffelse. Og på den andre siden mange som ikke bryr seg (det ser vi jo hele tiden ellers), og dermed kanskje deler ut smågodt som de lar barna plukke fra selv. Anonymkode: 26733...72c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #11 Skrevet 7. oktober 2020 Når så mange velger å ikke åpne for barn, skal ikke jeg sende barna mine ut på en skuffende runde. Vi skal feire hjemme i år. Inne i vårt eget hus. Anonymkode: d3732...7b7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #12 Skrevet 7. oktober 2020 Dere som skriver her, hvor i landet er dere fra. Litt greit å vite hva vi skal gjør og si til barna. Kunne tenkt oss filmkveld viss ikke det blir å ta runden rundt, men irriterande viss unger renner ned døra her og vi har sagt at barna ikke får gå... Anonymkode: 6a61a...29a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Skrevet 7. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som skriver her, hvor i landet er dere fra. Litt greit å vite hva vi skal gjør og si til barna. Kunne tenkt oss filmkveld viss ikke det blir å ta runden rundt, men irriterande viss unger renner ned døra her og vi har sagt at barna ikke får gå... Anonymkode: 6a61a...29a Moss her. Vi blir hjemme, men kommer til å åpne hvis noen ringer på, og dele ut innpakket godteri med pølseklype. Forbereder barna på det på forhånd, så går det nok bra. Tenker vi gir litt ekstra om det kommer noen, siden de sikkert kommer til å møte mange stengte dører. Anonymkode: 26733...72c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #14 Skrevet 7. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som skriver her, hvor i landet er dere fra. Litt greit å vite hva vi skal gjør og si til barna. Kunne tenkt oss filmkveld viss ikke det blir å ta runden rundt, men irriterande viss unger renner ned døra her og vi har sagt at barna ikke får gå... Anonymkode: 6a61a...29a Vi bor i Arendal, og her har de skrevet en artikkel i Agderposten hvor det står at man oppfordrer til å droppe knask eller knep i år... https://www.agderposten.no/kultur/fhi-oppfordrer-til-a-droppe-knask-eller-knep/ Men det vil alltid være noen som driter i det, og det må vi forberede ungene våre på. Si at alle er forskjellig, og noen er ikke redd for korona og blåser litt i anbefalingene. Men skru av utelyset og ringeklokken så merker dere nok ikke så mye til at noen velger å gå heller tenker jeg. Anonymkode: ed4ae...85a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Skrevet 7. oktober 2020 Vi bor i Son. Blir hjemme med brettspill, film og godis. Anonymkode: 9e2f9...fc7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2020 #16 Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i Arendal, og her har de skrevet en artikkel i Agderposten hvor det står at man oppfordrer til å droppe knask eller knep i år... https://www.agderposten.no/kultur/fhi-oppfordrer-til-a-droppe-knask-eller-knep/ Men det vil alltid være noen som driter i det, og det må vi forberede ungene våre på. Si at alle er forskjellig, og noen er ikke redd for korona og blåser litt i anbefalingene. Men skru av utelyset og ringeklokken så merker dere nok ikke så mye til at noen velger å gå heller tenker jeg. Anonymkode: ed4ae...85a Tenker vi bare skrur av ringeklokke og utelys , så får ungene heller roen til å se Halloween film og kose seg m digg i fred. Alltid litt vanskeligere og måtte forklare hvorfor de må være inne , når andre får gå .... Bor på jæren (Rogaland ) Anonymkode: 6a61a...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå