Gå til innhold

Dere med tenåringer, ang. gaveønsker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle tre guttene er blitt tenåringer, og det er faktisk blitt et "problem" med tanke på gaveønsker. Før bursdager og jul spør familie om ønskeliste, men de ønsker seg egentlig kun ting som er veldig dyre, noe som fører til at de da ønsker seg penger. Det samme gjelder tantebarna, som også er tenåringer. Til bursdager er jo dette greit, men til jul synes i hvert fall jeg at det er litt koselig med noen gaver også. Hva gjør dere andre her? Har dere eventuelt tips til ting de kan ønske seg? Begge de eldste har barbermaskin og yngste er ikke helt der enda. Klær, sko og toalettartikler får de når dette trengs, men de kan jo selvfølgelig ønske seg litt her. Ingen av dem liker å lese bøker.

Anonymkode: 78ee4...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle tre guttene er blitt tenåringer, og det er faktisk blitt et "problem" med tanke på gaveønsker. Før bursdager og jul spør familie om ønskeliste, men de ønsker seg egentlig kun ting som er veldig dyre, noe som fører til at de da ønsker seg penger. Det samme gjelder tantebarna, som også er tenåringer. Til bursdager er jo dette greit, men til jul synes i hvert fall jeg at det er litt koselig med noen gaver også. Hva gjør dere andre her? Har dere eventuelt tips til ting de kan ønske seg? Begge de eldste har barbermaskin og yngste er ikke helt der enda. Klær, sko og toalettartikler får de når dette trengs, men de kan jo selvfølgelig ønske seg litt her. Ingen av dem liker å lese bøker.

Spill

Turutstyr

Klær 

Biletter

Hudpleie

Sykkellås

Verktøy

Hvos de bestandig får alt de ønsker seg med en gang blircdet jo ingen vits i julegaver. Da kan dere like godtvdroppe det og heller gjøre andre hyggelige ting i jula.

Anonymkode: d5d1d...e76

Skrevet

Mine ønsker seg noe gavekort, f.eks gavekort på kino. I fjor pakket mormor inn gavekort kinobilletter sammen med litt snop så ble det en gave under treet også fikk husets tenåringer en gave de brukte i romjula og ble veldig glad for.

Ellers ønsker de seg noen praktiske ting, superundertøy, skihansker, mobillader og slike ting. 

Av oldemor ønsker de seg strikkede sokker hvert år, og hun pleier putte litt julesnop i dem. De raggsokkene blir brukt opp før neste jul så det er en praktisk gave som blir brukt.

Gavekort på spill, sånne de bruker på nett, får de alltid av søsteren min. Hun pakker de inn sammen med noen morsomme sokker eller noe sånt og blir alltid godt mottatt.

Anonymkode: deae5...eb1

Skrevet

Det er jo ting du evt forbinder med de da. Sønnen min elsker toast, jernet vi har nå henger snart ikke sammen mer, han får det i gave til jul..(bare fordi vi gir oss over av hvor mye toast det blir og fordi det gamle såvidt henger sammen). 
Mange ungdommer (gutter) går i dag med pololue. Kjøpte til min for under 300kr nå!

Ellers er FIFA points og gavekort du kan bruke på PlayStation kult! 
På coolstuff.no er det en del morsomt. 
Spill er gøy! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spill

Turutstyr

Klær 

Biletter

Hudpleie

Sykkellås

Verktøy

Hvos de bestandig får alt de ønsker seg med en gang blircdet jo ingen vits i julegaver. Da kan dere like godtvdroppe det og heller gjøre andre hyggelige ting i jula.

De får ikke bestandig alt de ønsker seg, men det er f.eks. helt typisk at skoene ryker midt mellom bursdag og jul, og da må de jo ha nye, eller at de rett og slett vokser ut av klær og må ha nytt. Yngste på 13 år gikk igjennom en skikkelig spurtvekst like etter bursdagen i sommer og passet ikke inn i noen bukser og bare et fåtall gensere som, og det blir for lenge til jul med å vente på nye klær som faktisk passer osv. De kan, og må, selvfølgelig ønske seg klær og sko det er noe ekstra med, men når de er så store, er jo ofte dette dyre ting også. 18-åringen måtte nylig ha nye sko, og de billigste jeg fant som er litt vanntette i hans størrelse (48) kostet 1200 kr.

HI

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får ikke bestandig alt de ønsker seg, men det er f.eks. helt typisk at skoene ryker midt mellom bursdag og jul, og da må de jo ha nye, eller at de rett og slett vokser ut av klær og må ha nytt. Yngste på 13 år gikk igjennom en skikkelig spurtvekst like etter bursdagen i sommer og passet ikke inn i noen bukser og bare et fåtall gensere som, og det blir for lenge til jul med å vente på nye klær som faktisk passer osv. De kan, og må, selvfølgelig ønske seg klær og sko det er noe ekstra med, men når de er så store, er jo ofte dette dyre ting også. 18-åringen måtte nylig ha nye sko, og de billigste jeg fant som er litt vanntette i hans størrelse (48) kostet 1200 kr.

HI

Min erfaring er at tenårknger ønsker seg mye mer enn det som er strengt nødvendig. Klær koster jo litt, så hvis du tenker på gaver under et pat hundre kroner blir det sikkert tynt på ønskelisten, men det er jo mange ting som er godt å ha, selv om de kan klare seg uten. Alpinstrømper for eksempel er deilig, men de kan jo klare seg fint med vanlige sokker frem til jul hvis de ikke kjører aktivt. Sån er det med veldig mange ting.

Skrevet
40 minutes ago, Anonym bruker said:

tenker hvis de vil ha penger er det jo greieste så kjøper de heller det de ønsker seg :)

Anonymkode: f49fc...495

Skrevet

Gi de penger så får de heler kjøpt det de ønsker seg. Bare dumt og kjøpe noe de egentlig ikke ønsker deg for at du synes det er kjedelig å gi..

Anonymkode: 20258...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...