Gå til innhold

Forelsket og fortvilet 7åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor et sted det er et stykke til skolebussen. Derfor har jeg tilbudt meg å ta med nabogutten til skolen - vi kjører jo samme vei. Han er en nydelig liten fyr! Foreldrene har flere små og ble veldig glade.

Datteren min ble helt fra seg da hun skjønte at han skal sitte på hver uke hun er hos meg. Hun er syv år og full av store følelser. Jeg svarte at sånn er det - vi hjelper hverandre her vi bor. Så betrodde hun meg i stort alvor at hun er forelsket i ham. Jeg tok først lett på det, men hun spør hver dag om han skal sitte på i dag også og synes åpenbart det virkelig er vanskelig at han skal være med. Jeg har snakket med henne om at hun jo nå kan bli kjent med ham og at hun bare kan slappe av, men hun sitter der uten å puste omtrent og er helt fortvilet. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: b5c09...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lar hvertfall ikke en SJUÅRING bestemme om du skal kjøre barnet eller ikke. Minner meg om eksen som lot meg å sønnen min ta buss i 2 timer istedenfor at vi heller kunne sitte med de. Men neida prinsesse drittunge på 7 år hadde bestemt at hun ikke ville at vi skulle sitte på selv ommde skulle samme vei,å den tafatte faren lar hun få bestemme! Ikke rart forholdet ikke fungerte når det hele tiden var en 7 åring som bestemte alt i huset..

Anonymkode: 54ab2...5ef

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lar hvertfall ikke en SJUÅRING bestemme om du skal kjøre barnet eller ikke. Minner meg om eksen som lot meg å sønnen min ta buss i 2 timer istedenfor at vi heller kunne sitte med de. Men neida prinsesse drittunge på 7 år hadde bestemt at hun ikke ville at vi skulle sitte på selv ommde skulle samme vei,å den tafatte faren lar hun få bestemme! Ikke rart forholdet ikke fungerte når det hele tiden var en 7 åring som bestemte alt i huset..

Bittelitt forskjell på de to historiene eller? 

HI - hva med å snakke mer med henne om hva som kan gjøre det ok for henne at han sitter på? 

Skrevet

Det er vel ikke så mye du kan gjøre. Det er sånn de store følelsene utarter seg, for både voksne og barn. Jeg husker selv min aller første forelskelse, jeg var faktisk 7 år jeg også. 

Anonymkode: a3ee3...0b4

Skrevet
1 minutt siden, oslofrk skrev:

Bittelitt forskjell på de to historiene eller? 

HI - hva med å snakke mer med henne om hva som kan gjøre det ok for henne at han sitter på? 

Nei. Mor vurderer jo også å føye seg etter hvem sjuåringen vil ha i bilen å ikke,å det er bare veldig feil. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Mor vurderer jo også å føye seg etter hvem sjuåringen vil ha i bilen å ikke,å det er bare veldig feil. 

Din historie er overhodet ikke sammenlignbar med hi sin

Anonymkode: 6a059...aaa

Skrevet

Hva du gjør? Du fortsetter med å la gutten sitte på.

Anonymkode: d422a...bc6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva du gjør? Du fortsetter med å la gutten sitte på.

Anonymkode: d422a...bc6

Endelig ett oppegående svar!

Skrevet

Usj. Tror det var pga deg gitt. 

Anonymkode: 5aacf...b4b

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usj. Tror det var pga deg gitt. 

Anonymkode: 5aacf...b4b

Ja for det har jo ikke med å gjøre at datteren bestemmer alt.. Vi kunne ha kjøpt dyre konsertbilletter å beggw gledet seg veldig til å gå,men så ombestemmer datteren seg å vil ikke til bestemoren likevel hun ville være med pappa. Så endte med at han ble hjemme istedenfor fordi datteren befaler det. For så å klage til meg for han ikke fikk gått på den 🙄 Hadde han oppført deg som den voksne som bestemmer så hadde han sagt at idag må du overnatte hos bestemor som avtalt,ikke mer diskusjon om det. Men neida nok en gang beviste han hvem aom bestemmer i det huset. For en tafatt mann!

Skrevet (endret)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja for det har jo ikke med å gjøre at datteren bestemmer alt.. Vi kunne ha kjøpt dyre konsertbilletter å beggw gledet seg veldig til å gå,men så ombestemmer datteren seg å vil ikke til bestemoren likevel hun ville være med pappa. Så endte med at han ble hjemme istedenfor fordi datteren befaler det. For så å klage til meg for han ikke fikk gått på den 🙄 Hadde han oppført deg som den voksne som bestemmer så hadde han sagt at idag må du overnatte hos bestemor som avtalt,ikke mer diskusjon om det. Men neida nok en gang beviste han hvem aom bestemmer i det huset. For en tafatt mann!

Anonymkode:

At du er bitter på eksen som hadde et bortskjemt barn har ingenting med en forelsket 7åring  å gjøre! 

Endret av oslofrk
Skrevet

Altså man skal aldri undervudere en 7 åring, her har min hatt kjæreste siden desember i fjor, jeg pleide og si det er aldri så alvorlig når de er så små, og jeg likte vel ikke gutter selv før jeg gikk i 6 eller noe,men jeg har lært nå, de små kan bli veldig forelsket også.

Men hadde ikke latt være og latt han sitte på, skjønner det er vanskelig for jenta di, men kanskje hun nå har en sjans og bli kjent med han, bare hun tør og slippe opp, snakk med henne hver kveld ,så kanskje det løsner for henne ❤️

Anonymkode: cfc79...462

Skrevet

Jeg hadde snakket med jenta om at noen ganger må man stå i ting selv om de er vanskelige. Det er noe unger trenger å lære, og de trenger å øve på å stå i vanskelige følelser. 

Så hadde jeg spurt om det var noe som ville gjøre det lettere for henne at han sitter på, og etterkommet eventuelle ønsker så sant de var akseptable (Min kunne funnet på å bedt om å få sitte i bagasjerommet for å slippe å se han, og det hadde selvsagt ikke vært greit. Men ting som f.eks. musikk/ikke musikk kunne hun fått styre).

På kjøreturen hadde jeg prøvd å engasjere begge i samtale med meg. Snakket om løst og fast, ting jeg vet de interesserer seg for, spurt om skolen og lignende. Jeg tenker at hvis din datter i første omgang kan delta i en samtale der han også deltar, kan hun kanskje etterhvert også tø opp å tørre å snakke med ham på egenhånd. Det vil være lettere hvis hun føler hun kjenner ham litt.

Anonymkode: b970f...f9e

Skrevet

Jeg hadde snakket med jenta om at noen ganger må man stå i ting selv om de er vanskelige. Det er noe unger trenger å lære, og de trenger å øve på å stå i vanskelige følelser. 

Så hadde jeg spurt om det var noe som ville gjøre det lettere for henne at han sitter på, og etterkommet eventuelle ønsker så sant de var akseptable (Min kunne funnet på å bedt om å få sitte i bagasjerommet for å slippe å se han, og det hadde selvsagt ikke vært greit. Men ting som f.eks. musikk/ikke musikk kunne hun fått styre).

På kjøreturen hadde jeg prøvd å engasjere begge i samtale med meg. Snakket om løst og fast, ting jeg vet de interesserer seg for, spurt om skolen og lignende. Jeg tenker at hvis din datter i første omgang kan delta i en samtale der han også deltar, kan hun kanskje etterhvert også tø opp å tørre å snakke med ham på egenhånd. Det vil være lettere hvis hun føler hun kjenner ham litt.

Anonymkode: b970f...f9e

Enig i dette! Samt kanskje å sørge for at hun ikke ble satt i "unødvendige" ubehagelige situasjoner. Det kan være feks å skulle gå sammen fra bilen og inn til klasserommet. Ville da fulgt inn.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså man skal aldri undervudere en 7 åring, her har min hatt kjæreste siden desember i fjor, jeg pleide og si det er aldri så alvorlig når de er så små, og jeg likte vel ikke gutter selv før jeg gikk i 6 eller noe,men jeg har lært nå, de små kan bli veldig forelsket også.

Men hadde ikke latt være og latt han sitte på, skjønner det er vanskelig for jenta di, men kanskje hun nå har en sjans og bli kjent med han, bare hun tør og slippe opp, snakk med henne hver kveld ,så kanskje det løsner for henne ❤️

Anonymkode: cfc79...462

Snakk om seksualisering av småunger. Og dette degger du for? 

Anonymkode: 8922f...aed

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om seksualisering av småunger. Og dette degger du for? 

Anonymkode: 8922f...aed

Vet ikke helt hvem som seksualiserer småunger her jeg.... eller jo! Det er jo deg! Herregud! Å ta unger og forelskelse på alvor har ingen ting med sex å gjøre!

Skrevet
28 minutter siden, ulenissen skrev:

Vet ikke helt hvem som seksualiserer småunger her jeg.... eller jo! Det er jo deg! Herregud! Å ta unger og forelskelse på alvor har ingen ting med sex å gjøre!

Jo det har det. Ellers er man bestevenn og det er noe helt annet. Om du ikke tror de har seksualitet og seksuell tiltrekning er du ufattelig naiv! 

Anonymkode: e0a77...388

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det har det. Ellers er man bestevenn og det er noe helt annet. Om du ikke tror de har seksualitet og seksuell tiltrekning er du ufattelig naiv! 

Anonymkode: e0a77...388

Selvsagt har unger seksuelle følelser, men ikke på samme måte som voksne! Tenker du skal lese deg litt opp på temaet... Det å ta en 7årings forelskelse på alvor er ikke degging og seksualisering av barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...