Gå til innhold

Skuffa over særlig ei venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står midt i en langvarig livskrise. Alle kjenner godt til situasjonen men jeg sørger for at det ikke får for mye plass... Klager ikke og ber ikke om masse hjelp osv... Likevel skuffa over ei venninne som aldri spør hvordan ting går eller viser omtanke. Vi er nok ikke så gode venner som jeg trodde... Måtte bare få det ut. Forventer ikke at venninna mi skal gjøre masse for meg men hadde satt pris på litt omtanke nå og da... Før noen kommer og krangler... Ja jeg stiller alltid opp for henne og andre sjøl. 

Anonymkode: 8bca2...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper hun ikke vil ta det opp når du ikke sier noe selv. Mange er reddecfor å bli for påtrengende og for at andre skal føle at de blaner seg for mye. Fortell henne hvordan du har det og hva du ønsker deg. Da er det ganske sansynlig at hun vil stille opp.

Anonymkode: 2d15a...6db

Skrevet

Kanskje hun ikke spør, fordi hun ikke vil ha så fokus på det. Kanskje hun er usikker på hvor mye du ønsker å snakke om det. 

Ta det opp selv, hvis du ønsker å prate med henne om det. 

Anonymkode: 2b48e...402

Skrevet

Opplever litt det samme som deg. Jeg har ikke vært åpen da. Er mer typen som stenger ting inne (og da kan man ikke forvente omsorg heller), folk er ikke tankelesere. Vet ikke hvordan vanskelig du har det, det kan jo være alt mulig. Kanskje denne vennen har nok med sitt? Ikke alltid synlig hva mennesker «strir» med. Har du prøvd å ta kontakt? Vise at du gjerne vil prate om det som er vanskelig kanskje. Lett å si, men kanskje ikke så lett å gjøre (god erfaring med det). Trenger ikke være noe vondt bak da. Dere er sikkert gode venner uansett :) Kontakten fases dessverre mer og mer ut syntes jeg, når vi blir eldre. Ikke like mye tid til venner. Mann, jobb og barn tar plass 😕 

Anonymkode: 95e5b...731

Skrevet

Jeg var i en alvorlig ulykke. Livet " ødelagt". Smerter 24/7. De nærmeste spør aldri hvordan det går. Har spurt om barnevakt én gang for avlastning,men nei. De passer andres barn jevnlig. Heldigvis har vi svigers. 

De vet jeg sliter, når jeg nå endelig tør å si hele sannheten om hvordan det går, får null tilbake. Veldig leit. Etter alt jeg har stilt opp for dem opp igjennom årene. Dette er helt nær familie. Jeg fikk som svar at dette var veldig veldig vanskelig for dem... Så JEG måtte trøste vedkommende.! 🙄 Venner spør aldri.  Hadde det vært min venn eller søsken, hadde jeg ihvertfall spurt hvordan det går. Spurt om jeg kan hjelpe til med noe. 

Men forvent 0,da blir du ikke skuffet.😞

Anonymkode: e4f2e...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...