Gå til innhold

Hvem kjøper/ vil ha Reborndukke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det fryktelig creepy? 

Hva i alle dager skal en med ei slik dukke? 

😳😅

Anonymkode: bec99...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker som ikke kan få barn av diverse årsaker, har god hjelp via disse dukkene tror jeg. Hva som er normalt eller ei, er forsåvidt ikke opp til meg å bedømme. Psyken har nok en stor innvirkning her.

Skrevet

Damer som ikke har egne barn og bruker de som substitutt...

Anonymkode: 3e021...c05

Skrevet

Som jeg forstått det så blir folk som ikke får barn veldig skrukkete og rare. Det er mange av de som har godt av slike dukker som terapi.

Anonymkode: 4df67...8b7

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg forstått det så blir folk som ikke får barn veldig skrukkete og rare. Det er mange av de som har godt av slike dukker som terapi.

Jøss. Det var da veldig generaliserende. Mange normale, hyggelige, oppegående og velfungerende mennesker som ikke har fått barn. Jeg kjenner flere av dem (jeg har to barn selv)

Anonymkode: 12130...a6b

Skrevet
1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Mennesker som ikke kan få barn av diverse årsaker, har god hjelp via disse dukkene tror jeg. Hva som er normalt eller ei, er forsåvidt ikke opp til meg å bedømme. Psyken har nok en stor innvirkning her.

Tror du? Eller vet du? 
ser ikke hva slags terapi det er i en dukke som ser ut som et nyfødt barn. Hva slags terapi er det? 

Det begynner å ligne på sinnsykt isåfall...

Har selv opplevd å miste barn, samt desperat prøvd å bli gravid... 

Hadde noen kommet med en sånn dukke til meg hadde jeg brukt den til å slå ihel vedkommende (litt overdrivelse, men hadde blitt fryktelig forbanna sint og såret ihvertfall) 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Regner med ( og håper) dette var tullekommentar... 

Skrevet

De ser jo helt grusomme ut, ser mer ut som døde babyer enn levende 😳

Anonymkode: c2acf...4ee

Skrevet

Ser flere psykisk utviklingshemmede med disse dukkene. 

Anonymkode: 380b9...442

Skrevet

Flere fotografer bruker disse fremfor levende barn når tar bilder til reklamer for babyutstyr

Anonymkode: f674e...1db

Skrevet (endret)
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du? Eller vet du? 
ser ikke hva slags terapi det er i en dukke som ser ut som et nyfødt barn. Hva slags terapi er det? 

Det begynner å ligne på sinnsykt isåfall...

Har selv opplevd å miste barn, samt desperat prøvd å bli gravid... 

Hadde noen kommet med en sånn dukke til meg hadde jeg brukt den til å slå ihel vedkommende (litt overdrivelse, men hadde blitt fryktelig forbanna sint og såret ihvertfall) 

Som jeg skriver over her, så tror jeg. Jeg kan jo selvsagt ikke vite årsaken til hvorfor den enkelte anskaffer seg slike dukker. De jeg har lest om, er damer som av psykiske årsaker ikke har barn. Damer som lengter veldig etter å bli mor, men som aldri hadde klart oppgaven å ta seg av et levende menneskebarn. De har god hjelp av disse dukkene. Det blir vel en måte å vise omsorg og kjærlighet på, på det stadiet de selv kan takle. Ja, det er litt rart og ja de ser litt creepy ut. Men om det kan være til hjelp for mennesker som sliter, så er jo det en fin ting?

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet

Huff. Syns også det er creepy.

Anonymkode: 0cc68...e98

Skrevet

Liker dem ikke, ser døde ut

Anonymkode: 4cfca...08f

Skrevet

Datteren min har en sånn dukke og ønsker seg nå en til. Den er fin den hun har. Kan til forveksling ligne en baby ved første øyekast, men det er en dukke som bruke som en dukke. Hun er 11, og for henne så gjør det det litt mer legitimt å leke med dukker fortsatt når den ser så ekte ut. Jeg syns det er flott at hun fortsatt vil leke selv om hun begynner å bli stor.

Anonymkode: fc040...244

Skrevet

Ser at noen bruker slike dukker som modeller for salg av strikket babytøy. Det er faktisk veldig fint!

Anonymkode: 667a1...5aa

Skrevet

Et kjapt Googlesøk ga blant annet disse treffene:

https://www.tv2.no/a/10383645/

https://www.kk.no/mamma/jeg-tror-at-mange-tenker-om-oss-som-har-en-reborn-dukke-at-det-er-noe-som-horer-smabarn-til/70348764

https://www.klikk.no/foreldre/baby/nei-dette-er-ikke-en-ekte-baby-2373161

https://www.klikk.no/foreldre/baby/nei-dette-er-ikke-en-ekte-baby-2373161

Må innrømme at jeg ble fascinert av å lese dette her. Selv kunne jeg aldri ha tenkt meg å kjøpe en eller flere slike dukker, men jeg tenker også at det er fint at de fyller et behov for dem som trenger det. Personlig synes jeg dokkene er litt creepy.

Skrevet

Jeg syns de er ekle, ser ut som døde babyer...

Men niesen min har en sånn, fikk den vel til jul når hun var 10 år og hadde da ønsket seg lenge. Nå er hun 14 år og den sitter til pynt på rommet hennes, hun lekte med den et par år hun altså og fortsatte med å sy klær til den da hun fikk en liten symaskin da hun var 12. Hun er en kreativ jente egentlig.

Anonymkode: ec346...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...