Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Fordi jeg synes 1500 er latterlig, og dette er et hovedoppgjør. Hva stemte du? Anonymkode: 85d00...b7e
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Nei selvsagt, er jo helt tragisk lite Anonymkode: 14e78...e8f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Stemmer selvsagt ja. Resultatet var til å gråte av, men når det faktisk ikke finnes mer penger er det ikke noe poeng å streike for knapper og glansbilder. Heller ikke ok å streike når mange er permittert eller har mister jobben. For å få en vellykket streik må man også ha støtte i befolkningen. Det tror jeg dessverre ikke vi kommer til å få slik som situasjonen i samfunnet er nå. Anonymkode: 93925...603
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stemmer selvsagt ja. Resultatet var til å gråte av, men når det faktisk ikke finnes mer penger er det ikke noe poeng å streike for knapper og glansbilder. Heller ikke ok å streike når mange er permittert eller har mister jobben. For å få en vellykket streik må man også ha støtte i befolkningen. Det tror jeg dessverre ikke vi kommer til å få slik som situasjonen i samfunnet er nå. Anonymkode: 93925...603 Takk! Godt å høre at det ikke bare er meg..! Det du skriver er akkurat det jeg og tenker. Det vil skade oss lærere å gå ut i en streik nå. Anonymkode: f25cd...a6f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk! Godt å høre at det ikke bare er meg..! Det du skriver er akkurat det jeg og tenker. Det vil skade oss lærere å gå ut i en streik nå. Anonymkode: f25cd...a6f Hvorfor vil dere ofre egne meninger og ønsker for å blidgjøre befolkningen? Utdanningsforbundets forhandlere har gjort en elendig jobb for sine medlemmer i mange år, og lærerne ble lovet i fjorårets meklinger at i år skulle de kjempe for et bedre oppgjør og bedre lønn. Greit nok at potten er det den er, men aldri i livet om jeg synes vi lærere skal godta det uten kamp. Det handler om å si i fra og kjempe, til tross for elendige forutsetninger. Synes generelt dessverre at alt for mange lærere er selvoppofrende og heller vil please andre til fordel for seg selv. Stem nei, og "si" din mening! Anonymkode: c069c...1ff
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor vil dere ofre egne meninger og ønsker for å blidgjøre befolkningen? Utdanningsforbundets forhandlere har gjort en elendig jobb for sine medlemmer i mange år, og lærerne ble lovet i fjorårets meklinger at i år skulle de kjempe for et bedre oppgjør og bedre lønn. Greit nok at potten er det den er, men aldri i livet om jeg synes vi lærere skal godta det uten kamp. Det handler om å si i fra og kjempe, til tross for elendige forutsetninger. Synes generelt dessverre at alt for mange lærere er selvoppofrende og heller vil please andre til fordel for seg selv. Stem nei, og "si" din mening! Anonymkode: c069c...1ff Lærere har hatt en god lønnsutvikling i forhold til mange yrkesgrupper i mange år så hvorfor mener dere at dere skal ha så mye mer enn andre? Jeg mister mer og mer sympati og respekt for lærere som yrkesgruppe da dere er gjennomsyret av en sytekultur som er basert på griskhet og liten forståelse for samfunnet forøvrig. Anonymkode: a475d...019
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor vil dere ofre egne meninger og ønsker for å blidgjøre befolkningen? Utdanningsforbundets forhandlere har gjort en elendig jobb for sine medlemmer i mange år, og lærerne ble lovet i fjorårets meklinger at i år skulle de kjempe for et bedre oppgjør og bedre lønn. Greit nok at potten er det den er, men aldri i livet om jeg synes vi lærere skal godta det uten kamp. Det handler om å si i fra og kjempe, til tross for elendige forutsetninger. Synes generelt dessverre at alt for mange lærere er selvoppofrende og heller vil please andre til fordel for seg selv. Stem nei, og "si" din mening! Anonymkode: c069c...1ff Men situasjon i samfunnet er hanske endret siden i fjord.... og etterslepet har vi anledning til å streike for et annet år når det faktisk finnes penger. Jeg gidder ikke streike for en ekstra 100lapp i måneden. Utdanningsforbundet har ikke vært dårligere forhandlere enn noen andre. Og uansett hvordan du vender på der er det arbeidsgiversiden som legger premissene. Dersom man skal ha en vellykket streik som man når frem med trenger man faktisk støtte i samfunnet... Anonymkode: 93925...603
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg stemte selvfølgelig nei. Jeg forventet ikke noe godt lønnsoppgjør i år, og hadde ikke hatt noe problem med å i solidaritet gått opp bare 1 % f.eks., men å reellt gå NED i lønn er ikke greit (ned i lønn i forhold til prisøkningen ellers). Etter at jeg stemte nei, meldte jeg meg rett ut også, jeg er lei av de dårlige forhandlingene til Utdanningsforbundet. Anonymkode: 1f0a2...fab
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemte selvfølgelig nei. Jeg forventet ikke noe godt lønnsoppgjør i år, og hadde ikke hatt noe problem med å i solidaritet gått opp bare 1 % f.eks., men å reellt gå NED i lønn er ikke greit (ned i lønn i forhold til prisøkningen ellers). Etter at jeg stemte nei, meldte jeg meg rett ut også, jeg er lei av de dårlige forhandlingene til Utdanningsforbundet. Anonymkode: 1f0a2...fab Så du stemte nei, bidrar kanskje til å laste oss ut i en streik, men melder deg ut sånn at du slipper å være med å kjempe... Anonymkode: 46dff...756
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Ja, jeg tjener egentlig bra. Anonymkode: 4cdbb...913
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemte selvfølgelig nei. Jeg forventet ikke noe godt lønnsoppgjør i år, og hadde ikke hatt noe problem med å i solidaritet gått opp bare 1 % f.eks., men å reellt gå NED i lønn er ikke greit (ned i lønn i forhold til prisøkningen ellers). Etter at jeg stemte nei, meldte jeg meg rett ut også, jeg er lei av de dårlige forhandlingene til Utdanningsforbundet. Anonymkode: 1f0a2...fab Så du stemte nei, noe som kan føre til en eventuell streik, og så meldte du deg ut 😳 Jaja... blir det streik så er det jo store muligheter for at du blir permittert da...uten lønn😁 Og hvor har du tenkt å melde deg inn nå da? Hvem forhandler bedre mener du? Eller skal du være en av snylterne? Og hvem skal du få bistand av når du havner i en klemme av et eller annet slag? Anonymkode: 93925...603
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så du stemte nei, bidrar kanskje til å laste oss ut i en streik, men melder deg ut sånn at du slipper å være med å kjempe... Anonymkode: 46dff...756 Jeg har meldt meg inn i et annet forbund som jeg opplever at gjør en bedre jobb, og kan godt bli tatt ut i streik der. Anonymkode: 1f0a2...fab
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du stemte nei, noe som kan føre til en eventuell streik, og så meldte du deg ut 😳 Jaja... blir det streik så er det jo store muligheter for at du blir permittert da...uten lønn😁 Og hvor har du tenkt å melde deg inn nå da? Hvem forhandler bedre mener du? Eller skal du være en av snylterne? Og hvem skal du få bistand av når du havner i en klemme av et eller annet slag? Anonymkode: 93925...603 Jeg meldte meg selvfølgelig inn i et annet forbund. Anonymkode: 1f0a2...fab
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har meldt meg inn i et annet forbund som jeg opplever at gjør en bedre jobb, og kan godt bli tatt ut i streik der. Anonymkode: 1f0a2...fab Så du vet ikke at det er karenstid på tilgang til streikekasse? Anonymkode: 46dff...756
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Lærere har hatt en god lønnsutvikling i forhold til mange yrkesgrupper i mange år så hvorfor mener dere at dere skal ha så mye mer enn andre? Jeg mister mer og mer sympati og respekt for lærere som yrkesgruppe da dere er gjennomsyret av en sytekultur som er basert på griskhet og liten forståelse for samfunnet forøvrig. Anonymkode: a475d...019 Nettopp!!! Anonymkode: e5b16...f9a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 Jada, lærere er en gjeng sutrekopper. Var ikke det dere sa i vår, da dere hyllet oss og sa dere var så takknemlig for den gode jobben vi gjorde. Dere hadde aldri klart dere uten oss, osv. Lett å glemme... Anonymkode: c069c...1ff
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Lærere har hatt en god lønnsutvikling i forhold til mange yrkesgrupper i mange år så hvorfor mener dere at dere skal ha så mye mer enn andre? Jeg mister mer og mer sympati og respekt for lærere som yrkesgruppe da dere er gjennomsyret av en sytekultur som er basert på griskhet og liten forståelse for samfunnet forøvrig. Anonymkode: a475d...019 Lærere har et etterslep på ca.50000kr. Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på! Alle andre? Er ikke så mange i offentlig sektor lærere kan sammenligne seg med. En lærer har minimum 4 års høyere utdannelse. Anonymkode: d141f...45b
Optatium Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg stemte ja. Tror det er uheldig og svært lite hensiktsmessig å streike nå.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #20 Skrevet 6. oktober 2020 Synd dere som stemmer "ja" er så fordømt lojale. Hva er det dere stemmer "ja" for? Vil dere ikke benytte dere av muligheten til å kunne si at dette er ikke greit? Som hun ene nevnte over her; vi har et etterslep på 50.000,-, og det er på høy tid at vi tar det igjen. Bussjåførene streiket. De statuerte et eksempel, og fikk lønn for strevet - bokstavelig talt. Det er en skam at folk med 4 og 5 års høyere utdanning, som i tillegg er et samfunnskritisk yrke med store rekrutteringsutfordringer, skal bli avspist med 1500,- i året. I realiteten tjener vi nå mindre enn vi gjorde i fjor, prisøkning ellers i samfunnet tatt i betraktning. Anonymkode: c069c...1ff
ulenissen Skrevet 6. oktober 2020 #21 Skrevet 6. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har meldt meg inn i et annet forbund som jeg opplever at gjør en bedre jobb, og kan godt bli tatt ut i streik der. Anonymkode: 1f0a2...fab Lurer veldig på hvilket forbund det er.... sist jeg sjekket var det ingen av de andre forbundene som gjorde noe bedre jobb.... og det er mulig du er i karantene i ditt nye forbund og derfor uansett må permitteres...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #22 Skrevet 6. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Lærere har hatt en god lønnsutvikling i forhold til mange yrkesgrupper i mange år så hvorfor mener dere at dere skal ha så mye mer enn andre? Jeg mister mer og mer sympati og respekt for lærere som yrkesgruppe da dere er gjennomsyret av en sytekultur som er basert på griskhet og liten forståelse for samfunnet forøvrig. Anonymkode: a475d...019 Jasså, så lærere har hatt god lønnsutvikling? Det var nytt for meg. Mulig det stemmer for lærere, for lektorer stemmer det i alle fall ikke. Vi har hatt ekstremt dårlig lønnsutvikling i de senere år, og ligger titusenvis kroner under sammenlignbare grupper i lønn. Jeg er ikke medlem i Utdanningsforbundet, men jeg heier på dere som har stemt nei. Dere som har stemt ja: Skam dere! Anonymkode: 7a97a...fec
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #23 Skrevet 6. oktober 2020 Stemte nei. Ikke bare pga lønn, men en del andre ting som feks mer kontaktlærertid kom ikke igjennom. Vi har et etterslep på 50.000 ifølge teknisk beregningsutvalg. Bussjåførene streiket og fikk en godløsning. Fagforeningen lederne i oljå streiker (og de har det rimelig greit) og ingen sier at de er usolidariske! Anonymkode: f595b...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå