Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Hei! trådlesere (kvinne på 21 år) Har nylig fått meg kjærest og jeg har et lite barn på 2 år som får ikke lenge siden har begynt og overnatte hos pappaen sin. Problemet er at moren min har begynt og bli kontrollerende med meg igjen etter at jeg fikk barnet mitt.. Når barnet mitt er hos pappaen sin i helgen så drar jeg til typen min, siden det blir så ensomt i huset uten en liten som springer rundt om kring og dette er også et stor mulighet for meg og typen for og tilbringe mer tid sammen, når barnet er med pappaen sin. Ser ut som moren min ikke er så fornøyd med at jeg overnatter hos han fra lørdag-søndag og kommer 2 timer før barnet blir levert hjem.. At hun prøver seg igjen på «du må være her før 12!». Hun er veldig og da mener jeg veldig! på at hun ikke vil at han skal overnatte her.. og jeg er bare med typen 1-2 ganger i uka. Er sjeldent med folk, Jeg har et ansvar og prioritering som er mitt lille gull på 2, Og får folk som lurer, ja jeg betaler for og bo hjemme. Som gjør det litt ekstra dumt siden dette er jo like mye mitt hjem.. Og at hun blander seg veldig mye opp i sexlivet mitt.. uansett om jeg har p-stav på.. Og vis det kommer kommentarer som «flytt ut» så prøver jeg og spare penger til den dag så heller spar dere for disse kommentarene takk! er heller interessert i og lese skikkelige kommentarer en tulle kommentarer. Er det noen som kan gi råd om hva jeg kan si eller snakke med moren min om dette? Jeg vil at hun skal se meg litt mer som voksen og kanskje respektere meg litt mer. Hun mener at jeg ikke åpner meg opp for henne med det er fordi hun kontrollerer for mye! og ser meg som en liten 13 åring igjen.. Anonymkode: 07f8d...ee9
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Hvorfor må du spare penger for å flytte ut? Da jeg var 21 lånte jeg 30 000 i banken som jeg brukte på depositum og ny sofa. Jeg hadde jobb, så resten av møblene betalte jeg av min egen lønning. Hvis du har jobb og bor hjemme hos mamma og pappa må det vel gå helt utrolig fort å spare opp 20-30 000? Unnskyld meg, men du er voksen og burde ha flyttet ut for tre år siden. Det er ikke så mange andre råd å gi. Anonymkode: 59acd...2f8
gale damen Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Hvis du bor hjemme hos mor med barnet ditt, så har hun da definitivt noe hun skulle ha sagt. Det er ikke sikkert at hun vil oppdra flere barnebarn. At du betaler for å bo hjemme gjør det ikke til "like mye ditt hjem". Du er et barn som bor hos mor. I tillegg tvinger du din mor til å bo sammen med et barn. Bli voksen!
ulenissen Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Ikke det du vil høre men, du må få deg en jobb å flytte ut. Ta kontakt med Nav og Finn ut hva de kan bidra med i en overgangsperiode. Utdanning, jobb og egen plass og bo! Du må være et godt forbilde for barnet ditt!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Du er voksen og bor hjemme. Hennes hus og hennes regler og du må vare regne med innblanding. Det er ditt hjem, men ikke ditt hus. Hun er vel redd for at barnet leveres tidlig og du fortsatt er ute. Dermed vil hun ende som barnevakt, mens hun har andre planer. Vil du unngå innblanding så må du bli selvstendig. Det innebærer å flytte ut (uansett om du vil høre det eller ikke). Voksen nok til å få barn, voksen nok til å bo alene. Anonymkode: 642b3...f21
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg vet det ikke er dette du vil høre, men så lenge du bor hos mamma, kommer hun til å behandle deg som et barn. Hvis du betaler for å bo hjemme i tillegg til at du sparer, bør du heller bruke disse pengene til å leie en liten leilighet. Jeg fikk også barn i ung alder, men flyttet ut da jeg var 18. Ikke fordi mine foreldre tvang meg, eller var kontrollerende, men fordi jeg ble voksen da jeg ble mor. Og en voksen tar ansvar for sitt barn og sitt eget liv. Anonymkode: 22942...692
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Bare det du skriver og mener i innlegget ditt, gjør at jeg forstår hvorfor moren din "blander" seg. Du virker umoden i dine resonnement. Jeg har eldre barn enn deg, og om noen skal bo her hos meg, så er det mitt hus, uansett om barnet betaler husleie. Og det å bo hjemme hos mamma, med et barn på bare 2 år og allerede ny kjæreste som du tydeligvis allerede vil ha på overnatting - i don mors hus.... jeg blir helt oppgitt!! Bli voksen! Ta ansvar! FLYTT UT!!! Anonymkode: 610d5...9e2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Hei 😊 Sier meg enig med de andre her. Så lenge du bor hjemme, så er det mors regler du må følge. Nå er du voksen og i tillegg har et barn. Da er det på tide å flytte for deg selv. Skjønner ikke logikken med å ville bo hjemme hos mor når en er blitt voksen. Da må du ta ansvar Lykke til. Anonymkode: 6e1a5...3c0
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Du har skrevet utallige innlegg her, og får de samme svarene hver gang. Så lenge du bor hjemme må du innrette deg, det er din mors hus selv om du betaler husleie. Mammaen din legger seg ikke i sexlivet ditt, hun er redd du skal bli gravid igjen, og det er helt forståelig. Flytt hjemmefra, bli voksen, ta ansvar for deg og barnet ditt, så vil du få respekt for det. Anonymkode: 95ebc...719
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 beste for deg er og flytte Anonymkode: 2ad8d...da5
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Hun har ikke noe med hva du gjør når du har barnefri ! Da kommer du hjem før den lille kommer så holder det. Dere virker litt kokko hele gjengen Anonymkode: 21ff3...7fe
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 Du er på innlegg hundreogfjorten eller deromkring rundt denne situasjonen. Svaret er fremdeles: Flytt hjemmefra for fuck´s sake. Anonymkode: dde5c...46b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Du må jo bare flytte ut! Hvor lenge har du tenkt å la mamma passe på deg? Og sørg for Guds skyld for å ikke bli gravid!! Anonymkode: 69283...d96
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må jo bare flytte ut! Hvor lenge har du tenkt å la mamma passe på deg? Og sørg for Guds skyld for å ikke bli gravid!! Anonymkode: 69283...d96 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er på innlegg hundreogfjorten eller deromkring rundt denne situasjonen. Svaret er fremdeles: Flytt hjemmefra for fuck´s sake. Anonymkode: dde5c...46b 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: beste for deg er og flytte Anonymkode: 2ad8d...da5 Jeg tror jeg skrev klart på innlegget mitt for fucks sake🙄 hvor gammle er alle dere som sier jeg er umoden? tenk og være eldre damer som rakker ned på de yngre, håper ikke jeg blir like kranglete som dere i innleget når jeg rekker alderen deres hahaha😬 og er dere blinde? leste dere eller? JEG GÅR PÅ P-STAV! herregud, rapporterer sånne teite kommentarer, (voks opp sel, er ikke kult og rakke ned på andre, ikke en grunn for og gi folk inne på forumet slækk) ikke rart det er krig i verden og nettmobbing jesus Anonymkode: 07f8d...ee9
ulenissen Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg skrev klart på innlegget mitt for fucks sake🙄 hvor gammle er alle dere som sier jeg er umoden? tenk og være eldre damer som rakker ned på de yngre, håper ikke jeg blir like kranglete som dere i innleget når jeg rekker alderen deres hahaha😬 og er dere blinde? leste dere eller? JEG GÅR PÅ P-STAV! herregud, rapporterer sånne teite kommentarer, (voks opp sel, er ikke kult og rakke ned på andre, ikke en grunn for og gi folk inne på forumet slækk) ikke rart det er krig i verden og nettmobbing jesus Anonymkode: 07f8d...ee9 Du, jeg er voksen. Jeg er ca 15år eldre enn deg, men var også ung mor. Bodde selvsagt for meg selv. Tok ansvar ved å studere og siden komme meg i arbeid. Det er ganske få som rakker ned på seg i denne tråden. Du får derimot mange gode råd som du ikke vil ta til deg. Når tilbakemeldingene er så samstemt som nå, bør det si deg noe og før til refleksjon...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 Har du jobb og har du fullført utdannelse? Tenk deg at du har en datter på 21 som er alenemor til en på to. Hun bor hjemme. klarer du deg selv i hverdagen? Er barnet i barnehage og du på jobb/skole? Er du avhengig av bestemor til henting/levering/pass? La oss si du har jobb, utdannelse og ungen er i BHG. Du klarer deg for det meste selv og bor hjemme for å spare opp. Da må du sette deg ned med henne og forklare at du er fornuftig og skal ikke ha flere barn nå. Prioriterer jobb, barnet og fremtidig bolig etc. hvis du ikke har dette på plass så er din mor «kontrollerende» fordi hun passer på deg. Hun ser at du kanskje ikke har de beste forutsetningene som alenemor, boende hjemme, uten jobb og kanskje utdanning. Hun er redd du ikke skal prioritere å få orden i dette. Er kanskje redd du skal få enda et barn som gjør det vanskeligere for deg og kanskje oppnå dine mål og drømmer. Hun vil det beste for deg. Og skal du snakke med henne og har dette som utgangspunkt så må du se det fra hennes side. Anonymkode: 93956...fc7
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg skrev klart på innlegget mitt for fucks sake🙄 hvor gammle er alle dere som sier jeg er umoden? tenk og være eldre damer som rakker ned på de yngre, håper ikke jeg blir like kranglete som dere i innleget når jeg rekker alderen deres hahaha😬 og er dere blinde? leste dere eller? JEG GÅR PÅ P-STAV! herregud, rapporterer sånne teite kommentarer, (voks opp sel, er ikke kult og rakke ned på andre, ikke en grunn for og gi folk inne på forumet slækk) ikke rart det er krig i verden og nettmobbing jesus Anonymkode: 07f8d...ee9 Folk må få si meningen sin altså, at du rapporterer spiller ingen rolle, innlegg blir ikke fjernet bare fordi du ikke liker svarene... Du må heller prøve å ta til deg noen av svarene du får, for det er fornuftig deg folk skriver. Du er 21 år og har et barn på 2 år, og bor i huset til mammaen din. Det er på tide du blir voksen, flytter hjemmefra, viser at du kan klare deg selv. At du nå har fått en ny kjæreste gjør at mammaen din er redd du skal gjøre samme feilene igjen, bli gravid igjen, og vips sitte gravid igjen, i hennes hus, uten å klare deg selv. De fleste flytter hjemmefra når de studerer, så det er ikke så vanlig å bo hjemme når man er 21 år. Jeg har selv barn på samme alder og de flyttet hjemmefra etter vgs. Ene sønnen min var lærling og han bodde hjemme til han var drøye 20 og sparte pengene han tjente så han kunne kjøpe seg bolig når han var ferdig som lærling. Du virkelig lite selvstendig og da skjønner man at mammaen din passer på, og hun ønsker jo at du skal klare deg selv. Du har skrevet veldig mange innlegg her nå, og du får de samme svarene hver gang. Du sier det ikke er rart det er krig i verden hver gang, men istedenfor å få alle pigger ut så les det folk skriver til deg. Det er ikke rart mammaen din "blander seg" så lenge du bor hos henne og ikke klarer deg selv. Du er voksen, du er mamma, du burde stå på egne ben nå. Anonymkode: 95ebc...719
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 Så lenge du bor hjemme må du tåle at mamma bryr seg om dine saker. Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: 69283...d96
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har skrevet utallige innlegg her, og får de samme svarene hver gang. Så lenge du bor hjemme må du innrette deg, det er din mors hus selv om du betaler husleie. Mammaen din legger seg ikke i sexlivet ditt, hun er redd du skal bli gravid igjen, og det er helt forståelig. Flytt hjemmefra, bli voksen, ta ansvar for deg og barnet ditt, så vil du få respekt for det. Anonymkode: 95ebc...719 Dette! 😀 Anonymkode: 8d6b9...512
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå