Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg skal fatte meg veldig i korthet Min venninne havnet i psykose i slutten av august. Ble tvangsinnlagt i 10 dager, i desse 10 dagene fekk hun antipsykotika. Antipsykotika gjorde til at hun ble bedre, så hun skrev seg selv ut, da det ikke lenger var grunnlag for tvang. Hun kom hjem, sluttet å ta medisin, ble psykotisk, nektet å legge seg inn igjen der hun ble tvangsinnlagt, men godtok innleggelse en annen plass. Barnet hennes ble plassert hos meg, i påvente av at hun skulle legges inn. Etter noen dager ble hun innlagt, barnet dro hjem til far og alle var glade. Så blir hun verre og verre. Psykosen blir verre, hun tar ikke medisiner, klinikken kan ikke tvinge henne. De siste dagene har det vært ekstremt. Idag stjal hun ett kjøretøy og dro. Kort sagt, hun har flere selvforskyldte brudd. Hun har ikke lov å kjøre bil. Hva i alle dager kan man gjøre? Hun burde vært tvangsinnlagt i flere mnd, men hver gang hun blir bedre ( grunnet medisin ), så skriver hun seg ut og slutter å ta medisin. Det blir en eneste stor runddans. Gi meg noen råd, så jeg kan hjelpe familien, værsåsnill. Anonymkode: 1a2b0...a45
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Sånn som lovverket er nå, etter at FrP har vært i regjering, så er det stadig flere som har det slik... Du kan ikke hjelpe familien. Beklager. Ikke med annet enn å snakke med henne når hun har en god periode og gamble på at hun husker det etterpå. Anonymkode: fa411...e04
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/XV1JW/bruk-av-tvang-i-psykiatrien-maa-begrenses-men-naa-er-det-gaatt-for-langt Les denne... Anonymkode: fa411...e04
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Du må melde bekymring for barnet til lokal barnverntjeneste, slik at de kan støtte opp under stabilitet og nødløsninger for barnet. For din venninne er det lite annet å gjøre enn å kontakte helsevesen når behovet blir akutt og oppmuntre henne til å søke langsiktige løsninger og ta medisinen sin når hun ikke kvalifiserer for tvang. Anonymkode: 7eb18...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå