Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Trives dere godt i jobben deres? Er dere veldig slitne på slutten av dagen? Angrer dere på yrkesvalg? Vurderer å studere til barnehagelærere, men har hørt så mange skrekkhistorier om dårlig lønn og utbrent i tidlig alder, så er veldig usikker.. Anonymkode: 0268d...bd7
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Det er en krevende jobb på godt og vondt . Du må være sterk i hodet og kroppen. Men fantastisk morsomt og dagene varierer veldig. Anonymkode: 94990...450
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg elsker jobben min som bhg lærer. Er ikke utslitt etter jobb. Jeg jobber med 12 fantastiske 1-2 åringer og jeg nyter dagene på jobb. Økonomisk sett kunne vi fint levd på mannen min sin lønn men velger å jobbe 100% fordi jeg elsker jobben min! (det er andre grunner som feks pensjon og det å være økonomisk uavhengig som veier tungt også altså😉) jeg stortrives sammen med kjekke og profesjonelle kollegaer. Vi jobber i en seriøs privat barnehage hvor barnas rett til en god barndom står i fokus. Vi har et godt arbeidsmiljø og veldig lavt sykefravær. det er alltid skrekkhistoriene som får fokus. Jeg har vært ansatt i flere ulike barnehager. Noen mindre bra men flertallet har vært gode. Anonymkode: fff41...4a8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Det er utmattende og slitsomt . Ungene er fine da. Foreldrene ikke alltid ! Lange dager og det er tøft å se små barn blir satt bort 8-9-10 timer mens noen foreldre ikke jobber en gang. Trivdes godt med barna, men har funnet noe annet å gjøre nå Anonymkode: 93389...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er utmattende og slitsomt . Ungene er fine da. Foreldrene ikke alltid ! Lange dager og det er tøft å se små barn blir satt bort 8-9-10 timer mens noen foreldre ikke jobber en gang. Trivdes godt med barna, men har funnet noe annet å gjøre nå Anonymkode: 93389...9bc Enig i dette. Jobbet 10 år som pedleder på småbarn. Anonymkode: ba01a...858
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Ikke tenk på det engang. Yrket består av skyhøye forventninger fra foreldre og samfunnet for øvrig (du skal fikse alt det foreldre og samfunnet for øvrig ikke klarer å takle selv, og du skal smile mens du gjør det), kombinert med en ekstrem nedlatenhet og utakknemlighet fra de samme foreldrene og det samme samfunnet. Jeg har ofte lurt på hvordan folk kan ha så høye forventninger til en yrkesgruppe de åpenbart ser ned på. Aldri igjen, selv om barna er gull. Anonymkode: 9961d...ab8
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Elsker jobben min! Ja til tider er det utrolig slitsomt, men det går aldri en dag uten at jeg går hjem med ett smil om munnen. Har jobbet som barnehagelærer i 20 år nå og kommer til å holde på så lenge jeg klarer. Er man bevist og åpen om hva man klarer i forhold til forventningene både fra foreldre og fra "styresmakter" får man til utrolig mye. Går man rundt med evig dårlig samvittighet så får man til mindre og ett dårligere resultat! Anonymkode: 963db...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå