Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Eksmannen sa ute av det blå at han vil skilles, etter 17 år sammen. Det var en lettelse for meg fordi forholdet vårt var ekstremt dårlig, men han nektet å gi slipp. Han var ikke særlig snill. Et par uker senere så har han en ny kjæreste som han er med konstant. Så jeg og barna flyttet ut og pakket ned og alt, så var ikke han å se. Kun hos den nye kjæresten. Han sa til barna og lot de møte henne etter bare et par mnd. Før han sa han hadde fått seg kjæreste (de ble nok sammen før han gikk fra meg) så var det et tilsynelatende pent brudd, vi skulle spise middag sammen en gang i mnd, møtes ofte med barna og finne på ting sammen. Men det går ikke nå, hvis jeg spør om han vil komme inn på en kaffe når han skal levere barna så får jeg «hva med Lise da, skal hun bare stå utenfor og vente hun da?» så han kan ikke treffe meg når hun er med... det går visst ikke for oss to og være alene med våre barn, som vi lovet barna. Nye kjæresten bor i huset vi bygde sammen når han ikke har barna og er på besøk der når barna er der og det er ikke lenger enn et halvt år siden vi gikk fra hverandre. Jeg kjenner jeg blir så forbanna! De er så egoistiske! Jeg har så klart sagt at hun kan være med, men innimellom vil barna bare være sammen med oss alene. Hva gjør jeg? Anonymkode: f058f...62c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Innser at du er skilt, og at dere ikke lenger nødvendigvis skal fungere som kjernefamilie lenger. Anonymkode: 02de0...0af
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Du må skjønne at dere er skilt og han er gått videre med livet sitt. Dere er ikke lenger kjernefamilie, han bygger nå ett liv med nye dama.  Ting endrer seg da en av partene treffer en ny. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 5c9f4...c42
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må skjønne at dere er skilt og han er gått videre med livet sitt. Dere er ikke lenger kjernefamilie, han bygger nå ett liv med nye dama.  Ting endrer seg da en av partene treffer en ny. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 5c9f4...c42 De er 5 og 7 år Anonymkode: f058f...62c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Hev deg over det. Anonymkode: 27cd7...04a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Dere kan ikke treffes lenger ! Sånn er det bare. Dere er ikke et par og skal ikke omgås Anonymkode: 9743c...949
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er 5 og 7 år Anonymkode: f058f...62c Vil tro at det blir bare forvirrende for de at pappa har ny kjæreste, men plutselig så er mamma og pappa sammen igjen. Tror det er lurt dere lar de bli vant til at dere ikke er sammen lenger. Dere skal selvfølgelig samarbeide godt og snakke bra om hverandre,  (og pappas nye kjæreste) og snakke fint sammen. Anonymkode: 5c9f4...c42
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Han er et kukhue, dessverre, og det går utover barna - et svik som er fullstendig utilgivelig. Anonymkode: 86b8d...e80
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg tror ikke nødvendigvis det er så bra om du og han - som hadde et så dårlig forhold at barna helt sikkert merket det - nå skal late som om dere kan fungere som en enhet overfor barna. Vær foreldre hver for dere og forsøk å gjøre det beste ut av det praktiske samarbeidet dere imellom når det kommer til å ha klare avtaler osv. For din egen del, noter alle ganger han ev. bryter avtaler, kan komme til å bli nyttig for deg, spesielt om han har dem mindre enn avtalt, så er det lettere for deg å dokumentere at han ev. har mindre samvær og dermed kan kreve ham for mer bidrag (ofte det eneste slike forstår). Min erfaring som skillsmissebarn er at foreldre sjelden greier å oppføre seg normalt om de møtes sammen med deres nye kjærester, og da blir man bare som barn gående og kjenne på alle de merkelige energiene som sirkulerer, det blir ofte kunstig. Siden han ikke var snill i ekteskapet, ikke legg noe energi i å forsøke at alt er bra mellom dere. Fokuser kun saklig på å samarbeide best mulig med barna. All sympati til deg. Vær glad du slipper å leve med ham. Anonymkode: c6fc8...a02
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 Det er ikke så mye å gjøre egentlig, du må bare akseptere tingene sånn som de er. Prat pent om både han og kjæresten hans til barna, samarbeid så godt dere kan, og ellers må ting bare være som de er. Dere er skilt og barna er skilsmissebarn, fellesmiddager osv kan fungere for noen, men slett ikke for alle, og når det ikke fungerer er det ikke noe greit å tvinge det frem for det blir ikke noe bra for barna. Anonymkode: afce5...1ab
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Det var dumt å love barna noe han ikke kunne holde. Uansett. Dere er skilt, drit i han og lev ditt liv. Innse at dere verken trenger å spise middag sammen eller ta en kaffekopp. Anonymkode: d2d5c...69a
Gjest Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere kan ikke treffes lenger ! Sånn er det bare. Dere er ikke et par og skal ikke omgås Anonymkode: 9743c...949 Jøss.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 Vet hvordan det føles! Skjedde samme her Barna er viktigere enn nye dama. De har to foreldre, og det beste for dem er at foreldrene kan samarbeide og kommunisere. Med tanke på hvor kjapt det har gått, så er det desto viktigere å være sammen uten ny partner. For barnas skyld.  Her må far ta seg sammen Anonymkode: 99d04...ee0
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Tenker at du er skilt, far har truffet en ny, så man kan ikke leve som kjernefamilie lengre da, invitere du med pappan på noe, så må du regne med at det er naturlig for han at hun er med. Barna er fortsatt små, så gå heller videre med livet ditt og skap et godt liv for dere 3 Anonymkode: c5a77...3b0
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 Ønsker du å ha noe mer med han å gjøre da? Så lenge dere klarer å samarbeide om ungene, ville jeg lagt alt annet vekk. Dere trenger ikke være bestevenner eller bevise at dere kan ta en kaffe eller spise middag sammen. Bare funger på hvem som skal ha ungene når og de oppgavene som følger. Det viktigste er at dere ikke krangler eller motarbeider hverandre. Sørg for å skape ditt eget liv, trygge rammer for barna når de er hos deg. Du har sikkert ting i livet du må finne ut av, følelser du må bearbeide. Konsentrer deg om det. Du kan ikke endre mennesker som ikke ønsker å endre seg, eneste personen du har kontroll på er deg selv.  Så er det nok som ei skriver her, lurt å notere seg hva som blir sagt og hva som blir gjort. Han høres ikke ut som en spesielt trivelig type. Ikke sikkert han kommer til å takle like godt den dagen du går videre med ditt liv. Anonymkode: 1da89...0eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå