Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Ser det hele tiden. Som svar i nesten alle tråder er den minst en anonym som synes det er skremmende med et eller annet. Og de skriver det. I mange tilfeller tenker jeg «du har ikke opplevd så mye i livet ditt om du synes det er skremmende». Eller er det sånn at folk synes det høres så fint, smart eller voksent ut å svare «å ikke amme er en skremmende holdning». Til info: det høres faktisk dumt ut. Det er ikke en skremmende holdning. Det er ikke skremmende at noen ikke vet alt om 2. verdenskrig. Det er ikke skremmende at noen mener innvandring er et problem. Det er heller ikke skremmende at ikke alle kan skrive korrekt norsk. Hvis folk blir så redd av dette, så lever de jammen i feil verden. Anonymkode: 3e967...b89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Større og større mangel på allmennkunnskaper og liten forståelse for historien gir absolutt grunn til å bekymre seg for fremtiden. Manglende vilje til å tilegne seg kunnskap er også skremmende fordi det viser hva man bringer videre til ev. barn man har. Mennesker er dessverre dumme, vi har muligheten til å lære av historien, men mange velger å la være, så store og alvorlige feil gjentas og gjentas, både på individnivå, nasjonalt og internasjonalt og globalt nivå. Har aldri sett noen mene at man må vite alt om andre verdenskrig. Men de store og generelle linjene bør alle kunne. Anonymkode: 077a5...85c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Større og større mangel på allmennkunnskaper og liten forståelse for historien gir absolutt grunn til å bekymre seg for fremtiden. Manglende vilje til å tilegne seg kunnskap er også skremmende fordi det viser hva man bringer videre til ev. barn man har. Mennesker er dessverre dumme, vi har muligheten til å lære av historien, men mange velger å la være, så store og alvorlige feil gjentas og gjentas, både på individnivå, nasjonalt og internasjonalt og globalt nivå. Har aldri sett noen mene at man må vite alt om andre verdenskrig. Men de store og generelle linjene bør alle kunne. Anonymkode: 077a5...85c Tror du misset poenget Anonymkode: 3e967...b89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du misset poenget Anonymkode: 3e967...b89 Jaaa, hi ville bare klage på ordbruk, ikke diskutere faktiske problemer, må vite! Skremmende! Anonymkode: d686a...de5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Si at du tuller? Du skjønner forskjellen på å bli redd for noe og å anse noe skremmende? Pliiis si at du gjør 🙏🏻 Anonymkode: 1b2bb...ec4
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Si at du tuller? Du skjønner forskjellen på å bli redd for noe og å anse noe skremmende? Pliiis si at du gjør 🙏🏻 Anonymkode: 1b2bb...ec4 *å anse at noe er skremmende Anonymkode: 1b2bb...ec4
Luksusdyret Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Større og større mangel på allmennkunnskaper og liten forståelse for historien gir absolutt grunn til å bekymre seg for fremtiden. Manglende vilje til å tilegne seg kunnskap er også skremmende fordi det viser hva man bringer videre til ev. barn man har. Mennesker er dessverre dumme, vi har muligheten til å lære av historien, men mange velger å la være, så store og alvorlige feil gjentas og gjentas, både på individnivå, nasjonalt og internasjonalt og globalt nivå. Har aldri sett noen mene at man må vite alt om andre verdenskrig. Men de store og generelle linjene bør alle kunne. Anonymkode: 077a5...85c Dette. Det at mennesker mangler vilje til å tilegne seg kunnskap vil jo ha konsekvenser for hva folk stemmer, hvilke politikere vi får og hvordan landet styres. Hvis man mangler historiekunnskaper helt, hvordan kan man da la være å gjøre den samme feilen som førte til en katastrofe tidligere i historien?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du misset poenget Anonymkode: 3e967...b89 Og jeg tror faktisk du bekreftet det jeg skrev med dette svaret ditt. Anonymkode: 077a5...85c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og jeg tror faktisk du bekreftet det jeg skrev med dette svaret ditt. Anonymkode: 077a5...85c Synes du det er skremmende at jeg mener ordet skremmende blir brukt skremmende feil? Anonymkode: 3e967...b89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 https://naob.no/ordbok/skremmende Les spesielt betydning nr 2 Anonymkode: d9db7...64c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes du det er skremmende at jeg mener ordet skremmende blir brukt skremmende feil? Anonymkode: 3e967...b89 Du fortsetter å bekrefte det jeg skrev, tør jeg påstå... Anonymkode: 077a5...85c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du fortsetter å bekrefte det jeg skrev, tør jeg påstå... Anonymkode: 077a5...85c Det kan du gjerne påstå, men jeg vil påstå at du tar feil Anonymkode: 3e967...b89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan du gjerne påstå, men jeg vil påstå at du tar feil Anonymkode: 3e967...b89 Og hvorfor mener du det er feil? Andre enn meg har jo gitt deg en god link på hvordan man kan bruke ordet skremmende i ulike betydninger. Og manglende vilje til å tilegne seg kunnskap er og blir skremmende. Anonymkode: 077a5...85c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Skrevet 5. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor mener du det er feil? Andre enn meg har jo gitt deg en god link på hvordan man kan bruke ordet skremmende i ulike betydninger. Og manglende vilje til å tilegne seg kunnskap er og blir skremmende. Anonymkode: 077a5...85c På nett er det viktig å huske at mennesker ikke er den ene ytringen du har lest. Det er ikke skremmende at et menneske mener noe anonymt på nett. Anonymkode: 3e967...b89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: På nett er det viktig å huske at mennesker ikke er den ene ytringen du har lest. Det er ikke skremmende at et menneske mener noe anonymt på nett. Anonymkode: 3e967...b89 Igjen, sjekk linken en annen ga deg og se på definisjonene av skremmende og hvordan ordet blir brukt i det norske språket. Og jo, det er skremmende med alle disse anonyme meningene som avslører så stor kunnskapsløshet, og ofte manglende vilje til å ta til seg kunnskap og gå bort fra sine meninger som bygger på feil. Så stor sløvhet og kunnskapsløshet er en trussel for demokratiet og fremtiden vår. Anonymkode: 077a5...85c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #16 Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Igjen, sjekk linken en annen ga deg og se på definisjonene av skremmende og hvordan ordet blir brukt i det norske språket. Og jo, det er skremmende med alle disse anonyme meningene som avslører så stor kunnskapsløshet, og ofte manglende vilje til å ta til seg kunnskap og gå bort fra sine meninger som bygger på feil. Så stor sløvhet og kunnskapsløshet er en trussel for demokratiet og fremtiden vår. Anonymkode: 077a5...85c Sannsynligheten for at personen sommerferien meningen anonymt på nett har den samme meningen offentlig eller under hele tatt er 50/50. Du skal ikke tro alt du leser på nett. Jeg visste definisjonen fra før, men likevel så er det mange som bruker ordet skremmende feil. Anonymkode: 3e967...b89
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sannsynligheten for at personen sommerferien meningen anonymt på nett har den samme meningen offentlig eller under hele tatt er 50/50. Du skal ikke tro alt du leser på nett. Jeg visste definisjonen fra før, men likevel så er det mange som bruker ordet skremmende feil. Anonymkode: 3e967...b89 Kan du vise til forskning på påstanden din? Hva var egentlig hensikten din med tråden? Anonymkode: 077a5...85c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 5 timer siden, Milfy Way skrev: Dette. Det at mennesker mangler vilje til å tilegne seg kunnskap vil jo ha konsekvenser for hva folk stemmer, hvilke politikere vi får og hvordan landet styres. Hvis man mangler historiekunnskaper helt, hvordan kan man da la være å gjøre den samme feilen som førte til en katastrofe tidligere i historien? I så fall burde det jo være håp for verden. Aldri før i historien har vel folk tilegnet seg mer kunnskap gjennom utdanning enn nå. Og så er det jo heller ikke sånn at de som stemmer annerledes enn deg nødvendigvis er mindre kunnskapsrike, selv om skremmende mange setter likhetstegn mellom uenig med meg og kunnskaps- og historieløs. Anonymkode: 569a9...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå