Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Hvordan takle 6 årstrass? Sønnen hyler og skriker når det er noe han vil, men ikke får. Kjenner jeg er dårlig på å takle det. Hva bør vi gjøre? Anonymkode: c65a9...c1d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Send han ut av rommet dere er i. Min kan gjerne være sint, det tåler jeg godt. Men skal han stå å hyle og skrike, får han gå i gangen og gjøre det. Sier han kan komme tilbake når han er ferdig å skrike. Ellers har jeg brukt denne frasen en del: "når du roper og skriker sånn bare fordi du ikke får det som du vil, viser du meg bare at det er viktig at vi øver mer på det". Min har alltid vært språklig sterk, ikke sikkert noe sånt funker for andre. En annen metode er å overse. Det er jeg heller dårlig på, så den bruker jeg svært lite selv. Ellers er det lurt med en tett dialog med skolen (hvis han er førsteklassing). Min begynte å utagere masse etter skolestart, det var en veldig tøff overgang fra bhg. Anonymkode: cf635...055
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Trass ? Det er ikke trass. Har ikke han begynt i 1.klasse ? Sier jo sitt. Les fra Hedvig Montgomery. Det står det at 6 åringer strever. Ikke overse. Ikke behandle han som voksen. Han er forstått ganske liten. Forklare istedenfor å bli irritert og kjefte. Anonymkode: be4c6...ab2
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 22 hours ago, Anonym bruker said: Hvordan takle 6 årstrass? Sønnen hyler og skriker når det er noe han vil, men ikke får. Kjenner jeg er dårlig på å takle det. Hva bør vi gjøre? Anonymkode: c65a9...c1d vet ikke, her er den ennå, den er vel fra 6 til 8, ille slitsomt Anonymkode: 078c9...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå