GÃ¥ til innhold

Bmi, str 36-overvektig😱

Anbefalte innlegg

Skrevet

På samtlige sider jeg plotter inn vekt og høyde så ender jeg på overvekt.
Jeg bruker 36 i bukser og small i overdeler(noen ganger M pga brystene).

Hva i all verden kan man stole på av slike tester?Stemmer din bmi?

Anonymkode: b9e1f...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bmi på 24,9 og bruker 42 i bukser.,..

Anonymkode: b56ea...3f4

Skrevet

Ja, det stemmer bra for meg .

De jeg vet om som det ikke stemmer for er veldig godt trent og er tunge pga muskelmasse .

Anonymkode: 23bb8...c9c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bmi på 24,9 og bruker 42 i bukser.,..

Unnskyld. Sjekka nå. den er på 23,6

Skrevet

Min stemmer ikke. Bruker str 36 i bukser og 36/38 i overdeler.alltid S/M. Veier 75 kg og er 168 cm. Trener og har mye muskler, er ikke tynn men helt normal.

Anonymkode: eca5a...b8e

Skrevet

Hvor handler du da? Og hvilken bmi?

Jeg kom fint inn i 36 og S fra feks Lindex/Kappahl den tiden jeg var overvektig dvs BMI på 26. Vanity sizing er et kjempeproblem, fordi det er så lett å tenke slik du gjør "jammen, jeg kommer jo inn i smal, hvordan kan jeg være overvektig da?", selv om S'en kanskje ville tilsvart en L i andre merker eller en L for 20 år siden.

Bmi er heller ingen fasit, selv om man på gruppenivå bruker den mye. Det er forskjell på en bmi på 26 for en aktiv person og en bmi på 26 for en tvslave. 

Anonymkode: 28450...1d7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom fint inn i 36 og S fra feks Lindex/Kappahl den tiden jeg var overvektig dvs BMI på 26. Vanity sizing er et kjempeproblem, fordi det er så lett å tenke slik du gjør "jammen, jeg kommer jo inn i smal, hvordan kan jeg være overvektig da?", selv om S'en kanskje ville tilsvart en L i andre merker eller en L for 20 år siden.

Bmi er heller ingen fasit, selv om man på gruppenivå bruker den mye. Det er forskjell på en bmi på 26 for en aktiv person og en bmi på 26 for en tvslave. 

H&M,only,vero moda osv...passer også barnestr 14 i bukser...

Skrevet

Har bmi på 25,3

Skrevet

Da tror jeg du sprenger klærne bra. Svigerinna mi var svær å trykte på seg smal. Så ikke bra ut 

Anonymkode: 56753...14d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg du sprenger klærne bra. Svigerinna mi var svær å trykte på seg smal. Så ikke bra ut 

Anonymkode: 56753...14d

Nei?Har tilogmed «slækk» i buksa...og genserne er løse

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min stemmer ikke. Bruker str 36 i bukser og 36/38 i overdeler.alltid S/M. Veier 75 kg og er 168 cm. Trener og har mye muskler, er ikke tynn men helt normal.

Dette høres rart ut, du skal ha ganske mye og tunge muskler for at ikke 75 kg fordelt på 168 er for mye. Jeg veier 69 kg og er 176 høy, og dette er for mye. Jeg ser mye bedre ut når jeg de i skiktet 60-65.

Anonymkode: 587ac...fb6

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På samtlige sider jeg plotter inn vekt og høyde så ender jeg på overvekt.
Jeg bruker 36 i bukser og small i overdeler(noen ganger M pga brystene).

Hva i all verden kan man stole på av slike tester?Stemmer din bmi?

Ja det går fint. Det kommer jo litt ann på høyde også. Jeg har vert overvektig og brukt s... Er 155høy. Min venninne som er 180 og normalvektig (slank) vil aldri ha mulighet til å komme inn i s uten at hun blir sykelig tynn.

Anonymkode: 22fb3...57a

Skrevet

Vi er bygd ulikt. Jeg er ikke tynn, men normal, kroppen er stram med unntak av magen som har bært frem 3 barn. Ser ikke ut som en bodybuilder. Kunne nok gått ned 2-3 kg, men ikke mer:)

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanity sizing er ikke reelt i norge. Det er likevel enorme variasjoner i størrelsene innad i samme butikk og DET er et problem.

Kjøpte meg nylig en genser i str S, men jeg vet at jeg er str. 44. Den modellen passet meg bedre i S fordi jeg er lav.

Anonymkode: 73341...3a9

Skrevet

Str SMALL kan være så mangt. I butikken Zavannah må jeg ned i S til XS i bukser og overdeler feks. OG i andre må jeg opp i Large. Stort sett bruker ejg str Medium i alt av klær. Er 164 høy og 64 kg - som jeg anser å være en str M/L ang vekt.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres rart ut, du skal ha ganske mye og tunge muskler for at ikke 75 kg fordelt på 168 er for mye. Jeg veier 69 kg og er 176 høy, og dette er for mye. Jeg ser mye bedre ut når jeg de i skiktet 60-65.

Jøss.. Jeg er 173 og 68, og ville sett syk ut om jeg veide mindre..

Anonymkode: 8bbdd...7ec

Skrevet

182 her. Med 75 kg bruker jeg 42/44 i bukser. 40/42 i topp. I ok form, men har ikke anlegg for å bygge store muskler. Typisk timeglassfasong. Skulle helst veid 65-67 kg. Da er jeg slank, men ikke i nærheten av tynn. 

Anonymkode: 209e4...e12

Skrevet

BMI ble opprinnelig laget for å kunne mål om en person er undervektig.
Senere ble skalaen utvidet for å kunne brukes for å bestemme om en større befolknings masse i gjennomsnitt er overvektig.

For den enkelte person vil den ikke nødvendigvis stemme.
Muskler veier mer enn fett siden muskler har en høyere tetthet.
Du er det veldig legg ved å sammenligne en smørpakke på 1/2 kg med 1/2 kg renskåret kjøtt, kjøttet tar mye mindre plass.
Mye muskler er heller ikke farlig, det er det fettet som er.
Det er også en kjent sak at muskuløse personer, som du sier du er, ofte har en BMI som tilsier de er overvektige på grunn av vekten av muskelmassen.

Med andre ord, nei, du er ikke overvektig. Se på klesstørrelsen din og målebåndet istedenfor BMI'en.

Anonymkode: 16c07...37f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg er 174 og 69 kg, og ribbeina stikker ut. 

Anonymkode: d14ca...f6e

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men jeg er like høy som hun du svarte, jeg veier nå 67 kg og kan godt gå ned noen kilo, gjerne ned til 62-64, uten at jeg blir for tynn. Jeg har timeglassfasong, og det tror jeg også spiller inn. Når jeg er frisk bruker min kropp å stabilisere seg selv på mellom 60 og 64 kg.

Anonymkode: 508b4...8e6

Skrevet

Hvor mye veier du, og hvor høy er du da, hi?

Anonymkode: 0795f...f40

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye veier du, og hvor høy er du da, hi?

Anonymkode: 0795f...f40

Og hvor godt trent er hun?

Anonymkode: 508b4...8e6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss.. Jeg er 173 og 68, og ville sett syk ut om jeg veide mindre..

Anonymkode: 8bbdd...7ec

Rart at man kan ha så forvridd syn på sin egen vekt...

Anonymkode: bfe7e...33a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trodde du de skulle være gjemt under masse fett?

Anonymkode: bfe7e...33a

Skrevet

Kommer jo an på høyde og hvor trent man er! Er du 158 med en bmi på 26 så kan man nok bruke S. Er du 175 med en bmi på 22 må man opp i M osv.

Anonymkode: a7b28...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...