Gå til innhold

Dagens utblåsing om eksen min!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det bytter jo ikke å snakke til han. Mr perfect trenger ikke endre på noe.

Ferier er, etter samværsavtalen, delt i to. Altså skal jeg ha barna den første helgen og frem til onsdag ettermiddag, han fra onsdag ettermiddag til søndag. 
 

Onsdag klokken 16.30 (han skal hente de 17.00) sender han melding og spør om jeg kan levere barna hos hans foreldre. Jeg tenker at det kan jeg være grei å gjøre (hvis ikke blir de jo ikke hentet), men sier at jeg er midt i noe akkurat nå, men kan reise om en times tid. Jeg skal da levere barna hos hans foreldre klokken 18.00. Jeg blir 5 min forsinket, så klokken 18.00 får jeg telefon fra hans mor hvor jeg blir skjelt ut fordi jeg alltid skal ødelegge deres tid med barna. Jeg svare høflig at jeg er på vei, og snart fremme. Men middagen er klar og nå sitter de bare å venter mens maten blir kald. Barna er ikke så glade for å skulle være hos farmor og farfar så jeg leverer barn som er litt småsure på far og det går utover dem. Synd.

Torsdag skal barna til far, men så ringer de meg og sier at han ikke har kommet enda. Klokken er 20.00. Jeg ringer han, og han sier at han ikke rekker å hente barna i dag, men skal hente dem i morgen. Jeg bet han tinge barna og snakke med de, for de lurer jo på hva som skjer. 

Fredag kommer jeg hjem fra jobb og da sitter et av barna hjemme. Farmor har kjørt det hjem til meg. Barnet skal i bursdag klokken 11.00 på lørdag og regner ikke med at far klarer å stå opp i tide, så det vil være hos meg. 

Lørdag leverer jeg et barn i overnattingsbursdag klokken 10.55. Et annet barn ringer meg 12.00 og ber om å få komme hjem. Jeg spør hvorfor og svaret er at pappa har besøk av en kompis og at han er så ekkel og raper og promper slik at barnet brekker seg for det er ekkelt. Jeg ringer far og snakker med han. Han sier det er et forsøk på å være morsom. Jeg forklarer en voksen mann at raping og promping ikke er morsomt i det hele tatt. Ikke en gang for små barn. Ringer barnet tilbake og sier at jeg har tatt en prat med far og at det nok blir bedre nå. Klokken 22.00 får jeg melding fra samme barnet. Far bor ved en vei hvor det er mye trafikk og en kiosk hvor ungdommer/rånere samles i helgene. Bråket har vekket barnet, og da det gikk til far for litt trøst, så fikk det beskjed om å legge seg. Jeg ringer far og forteller at barn som er redde trenger litt trøst. Klokken 01.00 har jeg tatt meg et par glass vin sammen med barnet som er 21 år. Så tikker det inn en melding. Barnet har våknet av bråket igjen. Politiet har kommet til stedet og det er blitt et basketak mellom politi og ungdom. Far våkner ikke og barnet er redd. Jeg får en kamerat av barnet på 21 til å kjøre meg til far og der henter jeg barnet. Far våkner ikke selv om jeg forsøker å vekke han. Sender sms om at barnet er hentet.

søndag. Barnet på overnatting kommer hjem 12.00, barnet som ble hentet hos far på natten sover til 10, jeg har hatt en kjempefin barnefri helg, og far har vært en super pappa som har stilt opp for barna halve høstferien. I alle fall høster han masse positive kommentarer om hvor flink han er på det ene bildet han rakk å ta og legge ut på Facebook. 
Også søndag: jeg sender melding til far om at det er slutt på samvær frem til han klarer å ta seg av barna. Så nå blir det 100% på meg fremover og han kommer til å klage på samværssbotasje. 
 

sånn! Ferdig!

Anonymkode: 8eba8...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du bør melde bekymring til barnevernet pga. dette:

"Far våkner ikke og barnet er redd. Jeg får en kamerat av barnet på 21 til å kjøre meg til far og der henter jeg barnet. Far våkner ikke selv om jeg forsøker å vekke han. Sender sms om at barnet er hentet."

Og pga. all ustabiliteten han "tilbyr" ungene. Det er på ingen måte holdbart for unger med så mye ustabilitet og usikkerhet i en samværssituasjon.

Så meld fra til bv i morgen. Her trenger far veiledning om han skal ha samvær, ev. samvær med tilsyn. Du vil nok også stille sterkere hvis far går til sak.

Husk å notere tid og sted for den hendelsen der det var bråk og politi utenfor hos far, for du kan be politiet om en bekreftelse på hendelsen, slik at det blir bevis på at det ikke bare er noe du og/eller barnet sier. Skriv også en loggbok med alle avtalebrudd, endringer, barnas tilbakemeldinger/sms eller annet som viser at de er usikre hos og på far.

 

Anonymkode: c5694...a91

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du bør melde bekymring til barnevernet pga. dette:

"Far våkner ikke og barnet er redd. Jeg får en kamerat av barnet på 21 til å kjøre meg til far og der henter jeg barnet. Far våkner ikke selv om jeg forsøker å vekke han. Sender sms om at barnet er hentet."

Og pga. all ustabiliteten han "tilbyr" ungene. Det er på ingen måte holdbart for unger med så mye ustabilitet og usikkerhet i en samværssituasjon.

Så meld fra til bv i morgen. Her trenger far veiledning om han skal ha samvær, ev. samvær med tilsyn. Du vil nok også stille sterkere hvis far går til sak.

Husk å notere tid og sted for den hendelsen der det var bråk og politi utenfor hos far, for du kan be politiet om en bekreftelse på hendelsen, slik at det blir bevis på at det ikke bare er noe du og/eller barnet sier. Skriv også en loggbok med alle avtalebrudd, endringer, barnas tilbakemeldinger/sms eller annet som viser at de er usikre hos og på far.

 

Anonymkode: c5694...a91

Jeg har bestemt at barna ikke får komme til far før han har løst problemene han har. Altså er det ikke noe poeng i å melde han til barnevernet

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet

Ta vare på dokumentasjon og hold ungene hjemme. Fader for en fyr. 

Anonymkode: f9ca6...dcd

Skrevet

Barnet på 21 år 😂 beklager med det kalles voksen. 

 

Anonymkode: b8be8...a1c

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bestemt at barna ikke får komme til far før han har løst problemene han har. Altså er det ikke noe poeng i å melde han til barnevernet

Anonymkode: 8eba8...585

Har du virkelig så stor tiltro til at en far som er så bevisstløs som denne greier å endre seg bare fordi du sier han må det?

Og hvis det er et så lite problem at du bare kan si til far at han må skjerpe seg og løse problemene sine, så gjør han det... hvorfor da et så langt klageinnlegg?

 

Anonymkode: c5694...a91

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet på 21 år 😂 beklager med det kalles voksen. 

 

Anonymkode: b8be8...a1c

Tror du folk som har voksne barn sier at de har 2 voksen? De er fortsatt mine barn om de er 21, 2 eller 50 år. Når noen spør hvor mange barn jeg har så svarer jeg 3, ikke 2 barn og en voksen

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har du virkelig så stor tiltro til at en far som er så bevisstløs som denne greier å endre seg bare fordi du sier han må det?

Og hvis det er et så lite problem at du bare kan si til far at han må skjerpe seg og løse problemene sine, så gjør han det... hvorfor da et så langt klageinnlegg?

 

Anonymkode: c5694...a91

Jeg har ingen tro på at han endrer noe fordi jeg sier det. Jeg har heller ingen tro på at han kommer til å endre på noe fordi barnevernet sier deg. Heller ikke fordi fvk sier det. Han er ikke en dårlig far i hans øyne.

jeg trengte å blåse ut et sted hvor jeg ikke trenger å bruke stemmen min. Derfor laget jeg innlegget. 

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta vare på dokumentasjon og hold ungene hjemme. Fader for en fyr. 

Anonymkode: f9ca6...dcd

Ja, de blir holdt hjemme nå. Jeg kan ikke fatte for en idiot han har blitt. Han var ikke sånn da vi var gift og heller ikke de første årene etter skilsmissen. Da var han en super pappa. 

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet

For en dust. 
Skriv opp alt faktisk samvær (altså, ikke planlagt samvær, det stemmer jo ikke med virkeligheten) og ta ny beregning av bidraget... da får nok pipen en annen låt.

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

For en dust. 
Skriv opp alt faktisk samvær (altså, ikke planlagt samvær, det stemmer jo ikke med virkeligheten) og ta ny beregning av bidraget... da får nok pipen en annen låt.

Det kommer ikke til å endre på noe. 

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet

God løsning å holde barna borte. For en idiot!

Anonymkode: 7445b...3e4

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen tro på at han endrer noe fordi jeg sier det. Jeg har heller ingen tro på at han kommer til å endre på noe fordi barnevernet sier deg. Heller ikke fordi fvk sier det. Han er ikke en dårlig far i hans øyne.

jeg trengte å blåse ut et sted hvor jeg ikke trenger å bruke stemmen min. Derfor laget jeg innlegget. 

Anonymkode: 8eba8...585

Problemet om du ikke melder fra til bv, det er jo at du risikerer at han krever samvær og du ender som synderen som driver med samværssabottasje. Og ungene dine blir skadelidende.

Nettopp det at han ikke forstår selv at han er en dårlig far og derfor trolig heller ikke vil endre seg, det gjør det jo enda viktigere å melde fra til bv. Fordi de kan støtte deg i det å holde barna borte fra ham.

Anonymkode: c5694...a91

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet om du ikke melder fra til bv, det er jo at du risikerer at han krever samvær og du ender som synderen som driver med samværssabottasje. Og ungene dine blir skadelidende.

Nettopp det at han ikke forstår selv at han er en dårlig far og derfor trolig heller ikke vil endre seg, det gjør det jo enda viktigere å melde fra til bv. Fordi de kan støtte deg i det å holde barna borte fra ham.

Anonymkode: c5694...a91

Jeg risikerer ikke noe. Han kommer ikke til å kreve noe som helst. Jeg kjenner han såpass

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet på 21 år 😂 beklager med det kalles voksen. 

 

Anonymkode: b8be8...a1c

Det vet vi alle. Det var jo bare for å forklare oss at 21 åringen er barnet hennes da vettu. 🙄 

Anonymkode: 8704c...c06

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg risikerer ikke noe. Han kommer ikke til å kreve noe som helst. Jeg kjenner han såpass

Anonymkode: 8eba8...585

Jo, du risikerer at du ikke gjør det som er best for ungene dine. Du risikerer at du tar feil, at far faktisk kan komme til å gjøre en innsats likevel, eller at han i det minste kan ha samvær med tilsyn. Du risikerer at ungene dine mister kontakt med far. Fordi du ikke vil melde fra til bv som i det minste har større mulighet for å snu far enn du har.

Når du ikke vil bruke de mulighetene som finnes for å hjelpe ungene dine, da må jeg si jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: c5694...a91

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du risikerer at du ikke gjør det som er best for ungene dine. Du risikerer at du tar feil, at far faktisk kan komme til å gjøre en innsats likevel, eller at han i det minste kan ha samvær med tilsyn. Du risikerer at ungene dine mister kontakt med far. Fordi du ikke vil melde fra til bv som i det minste har større mulighet for å snu far enn du har.

Når du ikke vil bruke de mulighetene som finnes for å hjelpe ungene dine, da må jeg si jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: c5694...a91

Fordi jeg vet at far ikke kommer til å kreve samvær. Fordi barna er så store at de kommer til å si det som det er. Fordi jeg er helt sikker på at han klarer å ha barna på dagtid og er takknemlig for at han slipper å ha de på overnatting. Fordi far har fått veiledning fra fvk tidligere og mener at alt de sier er tull.
Han kommer til å klage til alle han kjenner om hvor slem og vanskelig jeg er. Det bryr meg lite, for jeg vet hva som er sant

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, du risikerer at du ikke gjør det som er best for ungene dine. Du risikerer at du tar feil, at far faktisk kan komme til å gjøre en innsats likevel, eller at han i det minste kan ha samvær med tilsyn. Du risikerer at ungene dine mister kontakt med far. Fordi du ikke vil melde fra til bv som i det minste har større mulighet for å snu far enn du har.

Når du ikke vil bruke de mulighetene som finnes for å hjelpe ungene dine, da må jeg si jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: c5694...a91

Noen ganger vet den andre forelderen best. Tror nok ikke dette er første gang hi må ordne opp for barna sine i fars samvær. 

Da vet nok hi at ingenting vil hjelpe. 

Jeg ba fvl og bv om  hjelp. Selv om jeg visste at det ikke ville hjelpe. Bv brukte mine ord mot meg, men hvem fikk rett? Det var meg. Kort tid etter flyttet han utenlands og ser barna 3 ganger i året. 

Anonymkode: b6421...30d

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ikke til å endre på noe. 

Anonymkode: 8eba8...585

Han blir neppe flinkere av det. Men du får kompensert for det han ikke gjør.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du risikerer at ungene dine mister kontakt med far.

Det er faktisk farens eget ansvar å påta seg omsorg for sine barn...

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Det er faktisk farens eget ansvar å påta seg omsorg for sine barn...

Ikke uenig i det, men her er det en far som driver ganske alvorlig omsorgssvikt når han er så borte vekk at han ikke lar seg vekke av et skremt barn eller HI (drikker han for mye eller ruser seg med barn i hus) og ikke en gang våkner av at Hi kommer for å hente barnet midt på natten.

Om ikke annet kan bv være en støtte for å beskytte barna mot far om han ikke ønsker å ta omsorg for barna sine. Når HI bare informerer ham om at han ikke får ha barna (før han rydder opp i problemene sine), så risikerer hun at det blir brukt mot henne og dermed også virker negativt for ungene hennes.

Jeg er helt enig med Hi i at mannen er en idiot i måten han er far på, og jeg støtter henne i å holde barna unna ham. Men selv om han ikke har laget problemer tidligere så kan han gjøre det nå, da er det bedre å være smart og varsle om hans uansvarlighet og sviktende omsorgssvikt nå, for skulle hun ha behov for å beskytte barna mer så kan det virke mot sin hensikt at hun ikke har varslet om det tidligere. Men, får håpe Hi har rett, at han ikke kommer til å lage noen problemer...

Anonymkode: c5694...a91

Skrevet
2 timer siden, Pashla skrev:

Han blir neppe flinkere av det. Men du får kompensert for det han ikke gjør.

Han har ikke bidragsevne, så det utgjør ikke noen forskjell

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke uenig i det, men her er det en far som driver ganske alvorlig omsorgssvikt når han er så borte vekk at han ikke lar seg vekke av et skremt barn eller HI (drikker han for mye eller ruser seg med barn i hus) og ikke en gang våkner av at Hi kommer for å hente barnet midt på natten.

Om ikke annet kan bv være en støtte for å beskytte barna mot far om han ikke ønsker å ta omsorg for barna sine. Når HI bare informerer ham om at han ikke får ha barna (før han rydder opp i problemene sine), så risikerer hun at det blir brukt mot henne og dermed også virker negativt for ungene hennes.

Jeg er helt enig med Hi i at mannen er en idiot i måten han er far på, og jeg støtter henne i å holde barna unna ham. Men selv om han ikke har laget problemer tidligere så kan han gjøre det nå, da er det bedre å være smart og varsle om hans uansvarlighet og sviktende omsorgssvikt nå, for skulle hun ha behov for å beskytte barna mer så kan det virke mot sin hensikt at hun ikke har varslet om det tidligere. Men, får håpe Hi har rett, at han ikke kommer til å lage noen problemer...

Anonymkode: c5694...a91

Barnevernet blander seg ikke inn i samværstvister. Hvis jeg kontakter dem og sier at far er en dårlig omsorgsperson og at jeg derfor holder barna unna, så vil de ikke gjøre noe med det. Da har jeg gjort det de ville anbefalt meg og de har ikke mer å gjøre i saken

Anonymkode: 8eba8...585

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når HI bare informerer ham om at han ikke får ha barna (før han rydder opp i problemene sine), så risikerer hun at det blir brukt mot henne og dermed også virker negativt for ungene hennes.

Nei, dette er jo ansvarlig av henne. Hun skjermer dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...