Gå til innhold

Hvilken barnehage ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står mellom 2 barnehager

1. Barnehagen ligger i den andre enden av kommunen, men ved siden av jobbene våre.
På grunn av rush trafikk vil kjøreturen hver vei ta ca 45 minutter.
Vi foreldre kjører sammen, en av oss vil kjøre, den andre vil sitte bak sammen med barnet og lese bok og lignende.
Velger vi denne barnehagen vil barnet bli levert i barnehagen rett før kl 8 om morgenen, og hentes rett før kl 16 på ettermiddagen.

2. Barnehagen ligger i nærheten av hjemmet, og vil gå sammen med de barna barnet vil gå på skole sammen med når barnet begynner på skolen om litt over 1,5 år. Barnet leker også mye med disse barna ute i helgene.
Velger vi denne barnehagen vil barnet bli levert rett etter de åpner kl 7, og bli hentet like før de stenger kl 17, og dermed få ganske lange dager.
Det vil også bli mer stress for oss ved tanke på at rush-trafikken kan være ganske varierende. Muligens det kan løses ved at vi drar tidligere fra jobb, og jobber det inn igjen på kvelden

Hva ville dere ha valgt?

Anonymkode: a17a7...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 2 uten tvil

Anonymkode: 44cb5...c72

Skrevet

Nr 2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nr 2 uten tvil

Hvorfor?

HI

Skrevet
Akkurat nå, Plutselig_gravid skrev:

Nr 2

Hvorfor?

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

HI

Fordi ungen er såpass stor, og det er de samme barna barnet leker med hjemme og det er de samme han/hun skal begynne på skolen med. I tillegg så er 1,5 times biltur hver dag slitsomt for en liten kropp, dagene er uansett like lange, da ville jeg heller valgt kort vei for barnet.

Skrevet

Fordi ungen er såpass stor, og det er de samme barna barnet leker med hjemme og det er de samme han/hun skal begynne på skolen med. I tillegg så er 1,5 times biltur hver dag slitsomt for en liten kropp, dagene er uansett like lange, da ville jeg heller valgt kort vei for barnet.

Tusen takk for svar :)

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

HI

Det er en fin måte å bli kjent med og få oversikt over barn og foreldre i nærmiljøet. Hadde samme dilemma selv og valgte bhg nær hjemmet. Det ble litt lengre dager, men min mann har en noe fleksibel jobb slik at han kunne hente tidligere noen dager. 

En annen ting er at det blir 1,5 timer i bil for barnet hver dag. Sikkert hyggeligere i bhg. Og du slipper at barnet (nesten garantert) sovner i bilen på vei hjem hver dag. Da blir det trøbbel med legging på kvelden 😁

Skrevet

Med mindre dere kan garantere at dere aldri kommer til å hente for sent i barnehagen så må dere velge bhg 1. 

det å daglig risikere å hente barnet for seint er jo ikke greit i det hele tatt. 
dere burde heller flytte nærmere barnehage nr 1. eller bytte jobber. 

Anonymkode: 15e73...76a

Skrevet

Nr 2 pga tilknytning til nærmiljøet. Og så hadde jeg gått ned i stillingsprosent.

Anonymkode: ba372...228

Skrevet

Nr 2 pga tilknytning i nærmiljø samt unngå at ungen sitter flere timer i bil hver dag. 

Underholdnin i bilen er det minste problemet. Blir fort en time morgen og en time kveld. 

Skulle dere få en unge til er en av dere hjemme og kan da gå til bhg med storesøskenet. Dere lager dere bare masse logistikkproblemer med nr en. Men hadde forsøkt å redusere stilling for en tid evt som dere tenker at en av dere slutter tidligere og jobber det inn senere. Evt at noen søker jobb nærmere hjemme. 

Anonymkode: 50f19...602

Skrevet

Uten tvil nr 2, pga vennskap med fremtidige klassekamerater pluss slipper 1,5 time i bil. Ville prøvd å jobbe litt hjemme om kvelden for å kunne gi barnet kortere dager.

Anonymkode: 8f5df...b1b

Skrevet

Nr 2. Vil at barnet skal gå sammen med lokale barn før skolestart. Tror dessuten han har bedre av å være i barnehagen enn å måtte sitte i bil. Det blir neppe så idyllisk som det høres ut .

Anonymkode: 94d7b...c1e

Skrevet

Jeg er kjerringa mot strømmen nå, jeg synes alternativ nr 1 høres best ut, 07-17 altså 10 timer i barnehagen hver dag er fryktelig lenge for en 4 åring. Så kan dere heller prøve å være aktive i nabolaget å invitere jevnaldrende til å leke i hagen og slik 🙂

Anonymkode: a21c6...571

Skrevet

Jeg ville valgt barnehage nr2 og gjort det sånn at en forelder begynner tidlig på jobb mens den andre leverer, så kan den som begynner tidlig hente tidlig. 

Anonymkode: 8214d...12a

Skrevet

Jeg er kjerringa mot strømmen nå, jeg synes alternativ nr 1 høres best ut, 07-17 altså 10 timer i barnehagen hver dag er fryktelig lenge for en 4 åring. Så kan dere heller prøve å være aktive i nabolaget å invitere jevnaldrende til å leke i hagen og slik 🙂

Men er det virkelig bedre med 8,5 t i barnehage og 1,5 time i bil, dagene er jo akkurat like lenge.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det virkelig bedre med 8,5 t i barnehage og 1,5 time i bil, dagene er jo akkurat like lenge.

Ja jeg synes faktisk det 🙂, da får hvertfall barnet litt tid med foreldrene siden en av de sitter bak, men det er jo bare min mening, alle kan mene forskjellig 🙂

Skrevet

10 timer i barnehagen burde ikke vært lov. Og syns det er meget dårlig omsorg . Dere bør finne en bedre løsning. Bytt jobb ? Flytt? Ingen barn fortjener 10 timersdag 

Anonymkode: 21362...d5b

Skrevet

sjekk først om det er lov med 10 timers dager i barnehagen,  for hos oss er det bare lov med 9 timer , selv om barnehagen er åpen lenger . 

Anonymkode: 8478e...846

Skrevet

Jeg tenker alternativ 1, uten tvil. Barnet får da 1,5-2 timer rolig kvalitetstid med foreldrene hver dag, noe jeg tror barn idag virkelig trenger og som kommer godt med til senere i livet. Ofte kan det også være bilturer som gir mest anledning til gode samtaler uten forstyrrelser. I tillegg slipper barnet belastningen ved å alltid komme først og bli hentet sist. Vennene i gata kan barnet leke med hjemme i helgene og i etter barnehagen uansett, og etter skolestart er det fort glemt hvem som gikk i barnehagen sammen

Anonymkode: 11eb0...56c

Skrevet

Jeg ville også valgt nr. 2, selv om det heller ikke er ideelt. Mener dere burde finne bedre løsninger når dere har barn!

I tillegg til det andre har nevnt som grunn for nr. 2 så tenker jeg at små barn har bedre av å kunne bevege seg fremfor å tvinges til å sitte minimum halvannen time fastspent i en bil hver dag.

Om dere begge går ned i stilling få prosenter kan dere løse dette på en bedre måte for barna deres.

Anonymkode: 4adac...526

Skrevet

Alternativ nummer 2.

Jeg ville også ha valgt dette:  Den som leverer - henter ikke, og så bytter dere på det! Krever muligens 2 biler, eller kollektiv transport!

Skrevet

Ingen av delene. 
eller bhg 2 , men ingen unger skal måtte være 10 timer i bhg. Det vil straks bli forbudt heldigvis. 
 Men heler ikke noe god ide og sitte i bil timesvis hverdag. 

Anonymkode: ebd8a...69e

Skrevet

Har en av dere mulighet til å forskyve litt på arbeidstiden, slik den ene begynner kl sju og slutter tre og dermed kan hente kl fire i barnehage 2? Eller begynner ni og slutter fem og dermed kan levere kl åtte i barnehage 2?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...