Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Inspirert av tråden om utroskap. Hvordan tror du at du ville reagert hvis mannen var utro? Hvis du har opplevd det hvordan reagerte du? Kan være greit med litt bakgrunnsinformasjon om dere har et åpent forhold, om det var dårlig stemning pga lite sex osv. Jeg hadde gått rett i kjelleren hvis mannen var utro... Heldigvis har det ikke skjedd som jeg veit om. Tror ikke jeg kunne fortsatt i forholdet. For meg ville det vært et utrolig stygt svik. Anonymkode: db810...adf
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Tror ikke det er noe man fullt ut vet før man ev. står i en slik situasjon. Jeg vet jeg ville blitt såret og veldig skuffet, og mest trolig også mistet tilliten til mannen, i hvert fall for en periode. Men det er jo så mye som spiller inn. Hvordan forholdet ellers er, hva som er omstendighetene rundt utroskapen (om mannen aktivt har søkt etter andre, varighet på kontakt og sex, om det er følelser involvert ++). Og så er det jo omstendigheter i eget forhold som indirekte kan ha ført til utroskapen. Selv om det er den som er utro som må ta ansvaret for sviket, så kan begge to være skyldig i å ikke ha tatt vare på forholdet over tid, og dermed gjort at veien til utroskap blir kortere. Avhengig av omstendighetene tror jeg det er former for utroskap jeg kunne kommet over, mens andre typer ville betydd brudd uten diskusjoner en gang. Og så er det veldig avhengig av mannens egen reaksjon, om han innrømmer det selv eller forsøker å skjule det, hvilket ansvar han tar for det han har gjort, om han forstår hvordan han har skadet forholdet og såret kona/samboeren, og ikke minst hva han kommer med av vilje til å gjøre det som må for å gjenopprette tilliten i forholdet. Jeg tror det krever lik vilje om man skal greie å redde et forhold i en slik situasjon, og så må man være villig til å kommunisere og ta de tøffe samtalene og kjenne på de vanskelige følelsene. Anonymkode: d2e85...6f5
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Vanskelig å si før man står i situasjonen, men hvis jeg skal tippe... Mannen min har veldig mye større sexlyst enn meg, og jeg vet han blir såret av å bli avvist ofte. Jeg har vært på andre siden og vet hvor vondt det kan være, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det. Så hvis det hadde vært derfor, så tror jeg at jeg hadde forstått ham og tilgitt, men det kommer jo an på hvordan han hadde oppført seg i ettertid også. Men hadde det vært pga følelser for en annen, så hadde jeg vært knust og kan ikke se for meg at det hadde vært mulig å reparere. Anonymkode: 9191a...94c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Sex og følelser er to forskjellige ting. Dersom man har et behov som ikke blir dekket et sted, så vil man finne det et annet sted. Vi mennesker er ganske primitive på enkelte områder. Hvis jeg visste jeg ga for lite sex, så hadde jeg tillatt at mannen fikk det et annet sted og forventet det samme andre veien. Så lenge han elsket meg høyere enn henne. Med en gang følelsene for den andre dukket opp, så ville jeg gått fra han. Dette er sikkert årsaken til at jeg Ikke har hatt en dag med dårlig samvittighet for forhold til flere gifte menn. En av de begynte å kjøpe gaver av den følelsemessige arten til meg og snakket om å gå fra kona. Da avsluttet jeg det. Anonymkode: bd360...2c3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Hadde gått, er ikke noe spørsmål viss det skulle skje, og det vet mannen. Er og gjensidig fra hans side Anonymkode: ce68b...d30
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 Har opplevd det og jeg ble bare nummen. Jeg gråt ikke, ble ikke sint, bare helt nummen. Vi hadde ett bra forhold (tydeligvis ikke) og hadde ett godt sexliv og hadde det veldig fint sammen. Jeg var ekstremt forelska i denne mannen selv om vi hadde vært sammen i mange år. Han var utro i fylla og ble ferska av en felles venn av oss. Fikk vite det dagen etter , mammen gråt og var fortvilet (kanskje fordi han følte seg dum som hadde blitt ferska?) mens jeg var helt følelsesløs da han fortalte det. Vi jobbet oss gjennom det, men jeg brøt forholdet noen år etterpå siden jeg ble sjalu og stolte ikke på han. Jeg orket ikke leve slik, selv om jeg var veldig veldig glad i han. Kjenner forøvring par som har klart å komme seg videre etter utroskap, så det finnes ingen fasit pp dette. Anonymkode: 53428...988
ulenissen Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Inspirert av tråden om utroskap. Hvordan tror du at du ville reagert hvis mannen var utro? Hvis du har opplevd det hvordan reagerte du? Kan være greit med litt bakgrunnsinformasjon om dere har et åpent forhold, om det var dårlig stemning pga lite sex osv. Jeg hadde gått rett i kjelleren hvis mannen var utro... Heldigvis har det ikke skjedd som jeg veit om. Tror ikke jeg kunne fortsatt i forholdet. For meg ville det vært et utrolig stygt svik. Anonymkode: db810...adf Sinne og sjokk. Hadde gått fra ham. Ved å være utro hadde han vist null respekt for meg og mine følelser.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Vet egentlig ikke siden jeg ikke har vært i denne situasjonen. Men dette er det jeg tenker. Det er stor forskjell om det hadde vært et engangstilfelle, eller et lengre forhold på siden. Vi har vært sammen i 23 år, gift i 18 år og har 3 barn i alderen 5-13 år. Jeg hadde blitt veldig lei meg, hadde blitt fly forbanna, men hadde det vært et engangstilfeller tror jeg nok jeg hverken hadde gått, eller hevet han ut. Anonymkode: 072a1...5a2
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg hadde fått sjokk, skikkelig sjokk. Rett og slett fordi han har så utrolig høy moral sånn generelt, alltid har hatet løgn (han klarer seriøst ikke å lyve skikkelig), er svært familiekjær, aldri på byn eller jobbreiser, og fordi vi selv etter 25 år sammen har et aktivt og svært godt sexliv. Jeg hadde slitt med å tro på det, tror jeg. Og så hadde jeg måtte vurdere ut i fra om det var et engangstilfelle i fylla (han er aldri full, så bare det er usannsynlig) hvor han angret og fortalte det med én gang, eller om det var noe regelmessig og følelser ev. var involvert og han ikke sa noe selv. Jeg kunne nok tilgitt et feilsteg, men ikke å bli holdt for narr. Anonymkode: 1ee0d...97f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Inspirert av tråden om utroskap. Hvordan tror du at du ville reagert hvis mannen var utro? Hvis du har opplevd det hvordan reagerte du? Kan være greit med litt bakgrunnsinformasjon om dere har et åpent forhold, om det var dårlig stemning pga lite sex osv. Jeg hadde gått rett i kjelleren hvis mannen var utro... Heldigvis har det ikke skjedd som jeg veit om. Tror ikke jeg kunne fortsatt i forholdet. For meg ville det vært et utrolig stygt svik. Anonymkode: db810...adf Hadde han vært utro så ville det virkelig vært ut av det blå, hvor jeg ikke hadde skjønt hvorfor..! vi har et godt forhold, intime og har ofte sex. Vi er godt etablerte og ser for oss livet sammen. Snakket om det senest i går kveld at vi kan ikke se for oss resten av livet uten hverandre og familien vår. Hadde han vært utro så ville jeg blitt sønderknust. Vi begge gir alt i forholdet vårt og jeg hadde blitt så forvirret og sint om det ikke hadde holdt for han. Jeg hadde ikke akseptert det, og det hadde vært kroken på døren uansett hvor vondt det hadde vært å miste han. Anonymkode: 632bd...518
Luksusdyret Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Inspirert av tråden om utroskap. Hvordan tror du at du ville reagert hvis mannen var utro? Hvis du har opplevd det hvordan reagerte du? Kan være greit med litt bakgrunnsinformasjon om dere har et åpent forhold, om det var dårlig stemning pga lite sex osv. Jeg hadde gått rett i kjelleren hvis mannen var utro... Heldigvis har det ikke skjedd som jeg veit om. Tror ikke jeg kunne fortsatt i forholdet. For meg ville det vært et utrolig stygt svik. Anonymkode: db810...adf Jeg hadde avsluttet forholdet, selv om jeg elsker samboeren min over alt på denne jord. Men sex er en svært viktig del av vårt forhold, vi er begge veldig seksuelle av oss. Jeg har aldri avvist ham noen gang, og han har aldri avvist meg. Hvis han plutselig hadde sex med en annen dame, ville jeg faktisk ha vist ham på dør. Han er fullt klar over at jeg ble utsatt for utroskap i alle mine forhold, og hva det gjorde med min selvtillit. Jeg holder enda på å bygge opp selvtilliten min for å si det slik. Så hvis han med vitende og vilje gjør dette mot meg, viser han at han ikke elsker meg. Og da får han heller dra til henne som han ofret samboerskapet for, for hun vil da tydeligvis være veldig viktig for ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå