Gå til innhold

hemmelig bryllup, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss. vi kommer til å gjøre dette uten familie til stedet. 

man må ha to vitner, dette er noe som er litt vanskelig å finne for oss da vi ikke har noen nære venner. 

jeg lurer også på dere som har erfaring hvordan reaksjoner som har hvert i ettertid.? 

vi er usikkre på om vi vil ha en fest i ettertid, festen blir iåfall å møtes et sted for god mat og drikke. 

Anonymkode: 7b5a3...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi giftet oss på ambassaden i et annet land, reiste på ferie og kom hjem som gift.

Ambassaden stilte med vitner, vi hadde ikke med oss noen, så du må ikke ha vitner til vielsen altså.

Men du må ha noen til å skrive under på at du er du og ikke gift fra før, på søknadspapirene du sender inn for å kunne vies. Det kan sikkert en nabo, kollega e.l. gjøre, om dere ikke har venner dere vil spørre.

Anonymkode: 03420...5b0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi giftet oss på ambassaden i et annet land, reiste på ferie og kom hjem som gift.

Ambassaden stilte med vitner, vi hadde ikke med oss noen, så du må ikke ha vitner til vielsen altså.

Men du må ha noen til å skrive under på at du er du og ikke gift fra før, på søknadspapirene du sender inn for å kunne vies. Det kan sikkert en nabo, kollega e.l. gjøre, om dere ikke har venner dere vil spørre.

hmmm. veldig usikkre på detta med vitner. vi kjenner som sagt få rundt her veldig godt og familie har vi veldig lite av. 

det står på nettet at man må ha forlovere. 

Skrevet

Vi gjorde dette og brukte noen naboer som vitner. Meningen var å ha en feiring ett år etter, men det ble ikke helt etter planen. De fleste ble litt overrasket, men synes det var morsomt da vi fortalte det, men bestevenninnen min og svigermor ble veldig snurt. Det tok litt tid for dem å komme over at vi ikke hadde sagt noe.

Anonymkode: d6ae3...c9a

Skrevet

De kan stille med vitner på tinghuset, så dere trenger ikke ha med noen. Er det noen spesiell grunn til at dere ikke vil dele begivenheten med familien? Jeg giftet meg med familien tilstede, så jeg har ingen erfaring med reaksjon på hemmelig bryllup. Jeg hadde ikke blitt sur dersom jeg ikke ble invitert i bryllup i familien. Hvis de ikke vil ha meg der, så vil jeg ikke være der heller!

Skrevet
8 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

De kan stille med vitner på tinghuset, så dere trenger ikke ha med noen. Er det noen spesiell grunn til at dere ikke vil dele begivenheten med familien? Jeg giftet meg med familien tilstede, så jeg har ingen erfaring med reaksjon på hemmelig bryllup. Jeg hadde ikke blitt sur dersom jeg ikke ble invitert i bryllup i familien. Hvis de ikke vil ha meg der, så vil jeg ikke være der heller!

jeg har ikke kontakt med min familie etter en dårlig barndom. min samboer har kun en mor og en mormor.  resten i hans familie er døde i dag.  

vi er veldig private mennesker av oss fra før. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hmmm. veldig usikkre på detta med vitner. vi kjenner som sagt få rundt her veldig godt og familie har vi veldig lite av. 

det står på nettet at man må ha forlovere. 

Forlovere=vitner.

Anonymkode: f6393...c94

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg har ikke kontakt med min familie etter en dårlig barndom. min samboer har kun en mor og en mormor.  resten i hans familie er døde i dag.  

vi er veldig private mennesker av oss fra før. 

Da kan jo mor og mormor være vitner.

Skrevet

Vi hadde noen i familien som gjorde det. Helt greit, men litt patetisk at de i ettertid er bittre for å ha fått mindre bryllupsgaver enn andre.

Anonymkode: beb7a...49f

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan jo mor og mormor være vitner.

Men hi vil ikke det? Det må da for søren være greit for deg?

Hi, ring tinghuset du, så får du et svar du kan stole på. Lykke til med ekteskapet 💕

Anonymkode: 76a91...20d

Skrevet

Dere har helt sikkert en person hver som dere er relativt fortrolige med, og som kjenner dere godt nok til å signere på at dere ikke er gift fra før, ikke er i nær familie og er den dere sier dere er. Disse skal bare signere på papiret i forkant, og trenger ikke å være med under vielsen. 

Anonymkode: 7ceb1...a03

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hi vil ikke det? Det må da for søren være greit for deg?

Hi, ring tinghuset du, så får du et svar du kan stole på. Lykke til med ekteskapet 💕

Anonymkode: 76a91...20d

De holder det hemmelig for 2 personer, siden de ikke kjenner flere;  og trenger 2 vitner som kjenner dem. Jeg ser altså ikke at det går opp på noen annen måte... 

Skrevet

Hva med en god kollega? Har dere absolutt INGEN venner? 

Anonymkode: 3e8b8...bc2

Skrevet

Dere Trenger ikke vitner eller forlovere til selve vielsen. Men dere trenger noen til å undertegne forlovererklæringen.

https://www.skatteetaten.no/skjema/q-0151-forlovererklaring/

Hvis man faktisk ikke har noen til å undertegne erklæringen er jeg litt usikker på hva man gjør. Men dere har jo noen - dere ønsker bare ikke å bruke dem. I et slikt tilfelle ville jeg ringt skatteetaten for å høre om de har noen løsninger for dere.

Anonymkode: 85dec...dea

Skrevet

Venner av oss gjorde det. De sa fra 1 år etterpå. De er å sure for manglende gratulasjoner og blomster. De er ikke så gode venner lenger da. Men godt at de ble gift på den måten de selv ønsket 

Anonymkode: 18723...979

Skrevet

Har dere to nære slektninger bør dere bruke de! Jeg hadde blitt dypt såret om min datter gjorde noe sånt 

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

man må ha to vitner, dette er noe som er litt vanskelig å finne for oss da vi ikke har noen nære venner. 

jeg lurer også på dere som har erfaring hvordan reaksjoner som har hvert i ettertid.? 

vi er usikkre på om vi vil ha en fest i ettertid, festen blir iåfall å møtes et sted for god mat og drikke. 

meget spesielt

Anonymkode: 6dfd7...aea

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere to nære slektninger bør dere bruke de! Jeg hadde blitt dypt såret om min datter gjorde noe sånt 

Har man et nært og godt forhold til mammaen sin gjør man selvfølgelig ikke sånt, men hi forteller om dårlig barndom og et forhold som overhodet ikke er nært, da kan man ikke sammenligne altså.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har man et nært og godt forhold til mammaen sin gjør man selvfølgelig ikke sånt, men hi forteller om dårlig barndom og et forhold som overhodet ikke er nært, da kan man ikke sammenligne altså.

De to det er snakk om er mor og mormor til Hi sin samboer. Det er ikke nevnt noe om et dårlig forhold til disse!

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo unektelig litt spesielt at dere ikke har hverken familie eller venner dere er nære nok til at dere kan finne to blant disse til å undertegne forlovererklæringen. Og likevel lurer dere på om dere skal invitere til fest i ettertid?

Hvem skal dere invitere til fest da?

Skrevet

Min onkel giftet seg hemmelig for maaaange år siden, det var invitert til selskap hjemme hos oss den dagen, men tror ikke noen tenkte over hvorfor.

Mine gamle besteforeldre ble veldig lei seg, mest fordi de ikke hadde fått ordnet med gave tror jeg. Fikk litt vondt av de da. 

Anonymkode: e4974...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...