Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Skrevet 4. oktober 2020 Dette må jeg dele med flere! Jeg hadde en liten operasjon for et par uker siden for å fjerne en føflekk, og kjøpte silikontape (mepiform) på apoteket for å bruke når såret hadde grodd. Men så googlet og leste jeg litt og tenkte at siden jeg hadde en del av den tapen/plasteret kunne jeg prøve på strekkmerkene mine. Det er over to år siden siste fødsel, men de var fortsatt ganske røde onsdag 23. september (det første bildet). Tok da på plastrene og da jeg tok de av i går hadde de blitt synlig mindre røde! Bildene er tatt i samme lys på samme bad: 23. september: 3. oktober: Jada, vet at magen er blek og lubben. Men legger ut bildene likevel, så kanskje noen andre som har tenkt at strekkmerkene bare må være røde kan se at det kan være ganske lett og raskt å gjøre noe med det! Husker ikke helt hva mepiform-plasteret kostet, men tror det var mellom 100 og 200 kr! Absolutt verdt det. Jeg kommer til å fortsette noen uker til. Og nei, jeg er ikke sponset av hverken plasterprodusenten eller noe apotek. Eneste grunnen til at jeg deler anonymt er fordi det er flaut å legge ut bildet av magen min... Men håper andre kan få glede av det jeg har funnet ut. ❤️ Anonymkode: 0ee30...b55
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #2 Skrevet 4. oktober 2020 Så flott at du deler, ser stor forskjell på bildene😃 Anonymkode: 29e53...e9f
KellyTaylor Skrevet 4. oktober 2020 #3 Skrevet 4. oktober 2020 Det plastret er genialt Brukt det selv i flere anledninger og arrene blir mye mindre. Og magen din er et bevis på at du har født og båret frem et barn - dog litt rund i kantene som du selv påpeker, men fin er du.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #4 Skrevet 4. oktober 2020 Takk for det Moro å se framgang! Er i utgangspunktet ikke noe plaget av strekkmerkene, men er fint at de blir mindre røde synes jeg Anonymkode: 0ee30...b55
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #5 Skrevet 4. oktober 2020 Wow! Kan du legge ut link til plastret? Hvor ofte har du skiftet? Har noen barn med mye arr etter vannkopper så kunne tenkt meg å prøvd dette. Smører i tillegg med kelo-cote arrkrem. Anonymkode: 9c470...285
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow! Kan du legge ut link til plastret? Hvor ofte har du skiftet? Har noen barn med mye arr etter vannkopper så kunne tenkt meg å prøvd dette. Smører i tillegg med kelo-cote arrkrem. Anonymkode: 9c470...285 Den her er det: https://www.farmasiet.no/catalog/sar-bitt-og-stikk/arrbehandling/mepiform--5x75cm-usteril-21,5000989/ mepiform. De selger den på flere apotek. Jeg har bare brukt den ene pakken. Klippet de opp i strimler, og har ikke skiftet dem, men tar dem av når jeg skal dusje/bade og legger dem forsiktig fra meg med klistresiden opp, også tar jeg dem på igjen etter at huden er HELT tørr Har gått med dem 24 timer i døgnet. Anonymkode: 0ee30...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå