Gå til innhold

Hvorfor er det noen ganger lov


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å si Hva faen feiler det deg da? Og noen ganger (flest ganger kanskje) er det ikke lov. Det lurer jeg på. Synes det er en uting at det faktisk kan bli stående i én tråd men blir ryddet som negativ brukerdebatt i en annen. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pga at vi har en større mengder tråder rekker vi ikke lese gjennom alle vi har, men etter noen år luker man gjerne bort de som ikke er typiske problem emner, selv om det kan forekomme regelbrudd der og. Vi oppfordrer alle til å rapportere hva de anser som regelbrudd så vil vi gå igjennom trådene og vurderer de deretter.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Admin skrev:

Pga at vi har en større mengder tråder rekker vi ikke lese gjennom alle vi har, men etter noen år luker man gjerne bort de som ikke er typiske problem emner, selv om det kan forekomme regelbrudd der og. Vi oppfordrer alle til å rapportere hva de anser som regelbrudd så vil vi gå igjennom trådene og vurderer de deretter.

Admin

Det ble rapportert ihvertfall 3 ganger. Så da er det greit å banne og være ufin til noen, da vet jeg det. Neste gang jeg får noe slikt slengt etter meg, kommer jeg til å svare tilbake, mulig dere gidder å slette det som avsporing da. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.10.2020 den 12.56, Anonym bruker skrev:

Det ble rapportert ihvertfall 3 ganger. Så da er det greit å banne og være ufin til noen, da vet jeg det. Neste gang jeg får noe slikt slengt etter meg, kommer jeg til å svare tilbake, mulig dere gidder å slette det som avsporing da. 

Anonymkode: 9cc00...123

Er vel måte på hvor snowflake man skal være også, da. Litt temperatur må du tåle.

Anonymkode: 33829...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er vel måte på hvor snowflake man skal være også, da. Litt temperatur må du tåle.

Anonymkode: 33829...7d2

Tåler mye jeg, men ikke at det er greit at det er helt ok å banne til noen og få spørsmål om man har stått opp med feil fot, mens jeg ikke kan spørre om noen har stått opp med feil fot, uten banning. Noen må tåle alt, andre tåler ingenting. Jeg vet at til meg kan man sikkert si dra til helvete di jævla merr, men jeg kan ikke spørre om noen har stått opp med feil fot. Hvis du synes det høres greit ut, er jo det fint for deg. Jeg synes det er litt rart. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 18.10.2020 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Tåler mye jeg, men ikke at det er greit at det er helt ok å banne til noen og få spørsmål om man har stått opp med feil fot, mens jeg ikke kan spørre om noen har stått opp med feil fot, uten banning. Noen må tåle alt, andre tåler ingenting. Jeg vet at til meg kan man sikkert si dra til helvete di jævla merr, men jeg kan ikke spørre om noen har stått opp med feil fot. Hvis du synes det høres greit ut, er jo det fint for deg. Jeg synes det er litt rart. 

Anonymkode: 9cc00...123

Tror du seriøst noen sitter og vet hvem akkurat du er?

Anonymkode: 33829...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du seriøst noen sitter og vet hvem akkurat du er?

Anonymkode: 33829...7d2

Var det dét du fikk ut av svaret mitt? Nei, det tror jeg ikke. Det jeg vet, er at jeg har spurt en bruker, som brukte nick, om hn hadde stått opp med feil fot. Det ble slettet. Da er det noe med akkurat den brukeren som er hellig, da det har blitt skrevet verre ting enn det, ikke bare til meg, som har fått stå. Det er jo slik irl og, noen blir tatt i med silkehansker, så kan de andre føle seg som dritt. Greit å vite. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var det dét du fikk ut av svaret mitt? Nei, det tror jeg ikke. Det jeg vet, er at jeg har spurt en bruker, som brukte nick, om hn hadde stått opp med feil fot. Det ble slettet. Da er det noe med akkurat den brukeren som er hellig, da det har blitt skrevet verre ting enn det, ikke bare til meg, som har fått stå. Det er jo slik irl og, noen blir tatt i med silkehansker, så kan de andre føle seg som dritt. Greit å vite. 

Anonymkode: 9cc00...123

Er forum det rette for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Er forum det rette for deg? 

Jeg har vært på dette forumet siden ca 2001. Det er første gang jeg har stilt spørsmål ved dette. Så jeg vil si det ja. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært på dette forumet siden ca 2001. Det er første gang jeg har stilt spørsmål ved dette. Så jeg vil si det ja. 

Anonymkode: 9cc00...123

Ok. Ble litt usikker når jeg så hva du skriver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Var det dét du fikk ut av svaret mitt? Nei, det tror jeg ikke. Det jeg vet, er at jeg har spurt en bruker, som brukte nick, om hn hadde stått opp med feil fot. Det ble slettet. Da er det noe med akkurat den brukeren som er hellig, da det har blitt skrevet verre ting enn det, ikke bare til meg, som har fått stå. Det er jo slik irl og, noen blir tatt i med silkehansker, så kan de andre føle seg som dritt. Greit å vite. 

Anonymkode: 9cc00...123

Jeg er enig med deg i at det kan virke som visse brukere har litt fripass når det gjelder reglene.

Anonymkode: 353b9...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg i at det kan virke som visse brukere har litt fripass når det gjelder reglene.

Anonymkode: 353b9...875

Takk, det er det jeg vil frem til. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå tatt en gjennomgang på dette og bestemt oss for å stramme inne på reglene. Vi har tidligere hatt en ganske høy takhøyde her på forumet, men skjønner at det fort kan eskalere og utvikle seg på kort tid. Vi vil derfor prøve ett strengere regelverk samt en lavere grense for hva som tolkes som regelbrudd, samt mindre regelbrudd før det følges opp av en advarsel.

Minner samtidig om at selv om noen utfører ett personangrep vil også evt svar som inneholder personangrep bli tatt som regelbrudd, så det enkleste er å ikke svare personen.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Admin skrev:

Vi har nå tatt en gjennomgang på dette og bestemt oss for å stramme inne på reglene. Vi har tidligere hatt en ganske høy takhøyde her på forumet, men skjønner at det fort kan eskalere og utvikle seg på kort tid. Vi vil derfor prøve ett strengere regelverk samt en lavere grense for hva som tolkes som regelbrudd, samt mindre regelbrudd før det følges opp av en advarsel.

Minner samtidig om at selv om noen utfører ett personangrep vil også evt svar som inneholder personangrep bli tatt som regelbrudd, så det enkleste er å ikke svare personen.

Admin

Forumet her har hatt ein heilt grei standard for moderering, der de har sett meir på kva som blir sagt enn korleis det blir sagt. No seier du at de framover vil bli meir regelryttarar enn faktiske moderatorar.

Det har de sjølvsagt all rett til. Eg vil berre minne om at denne linja har vore prøvd før, med dei horrible moderatorane i IS (i retrospekt eit svært passande namn). Det førte til flukt frå forumet og lav aktivitet. Aktiviteten tok seg opp etter at de tok til vettet, men vart aldri den samme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Admin skrev:

Vi har nå tatt en gjennomgang på dette og bestemt oss for å stramme inne på reglene. Vi har tidligere hatt en ganske høy takhøyde her på forumet, men skjønner at det fort kan eskalere og utvikle seg på kort tid. Vi vil derfor prøve ett strengere regelverk samt en lavere grense for hva som tolkes som regelbrudd, samt mindre regelbrudd før det følges opp av en advarsel.

Minner samtidig om at selv om noen utfører ett personangrep vil også evt svar som inneholder personangrep bli tatt som regelbrudd, så det enkleste er å ikke svare personen.

Admin

Men det er ingen grunn til å stramme inn på reglene, dere må bare ha like regler for alle og en mer aktiv moderering.

Anonymkode: 353b9...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ingen grunn til å stramme inn på reglene, dere må bare ha like regler for alle og en mer aktiv moderering.

Anonymkode: 353b9...875

Dette! Det var derfor jeg starta tråden. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ingen grunn til å stramme inn på reglene, dere må bare ha like regler for alle og en mer aktiv moderering.

Anonymkode: 353b9...875

Vi hadde mye høyere takhøyde før og tillot en del av innleggene som den siste uken har blitt rapportert i større mengder, derav må vi stramme inn på disse.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Admin skrev:

Vi hadde mye høyere takhøyde før og tillot en del av innleggene som den siste uken har blitt rapportert i større mengder, derav må vi stramme inn på disse.

Admin

Blir det fremdeles lov å si det jeg skrev i hi? Det er jo et personangrep som jeg ikke hadde reagert på hvis det ikke var for at jeg ble moderert for noe som var ganske så uskyldig i forhold. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ingen grunn til å stramme inn på reglene, dere må bare ha like regler for alle og en mer aktiv moderering.

Anonymkode: 353b9...875

Reglene ER like for alle. Men det går ikke an å sitte og vente på at noen man irriterer seg over skal «bli tatt»; man må selv rapportere. Moderator tråler ikke hvert eneste innlegg daglig!


Og en annen ting: selv om man er blitt sur på en bruker og syns at hun eller han er slem, så kan det godt være at vedkommende aldri bryter en eneste regel. Jeg får masse kjeft og personangrep bare for å svare i en tråd når noen blir lei av meg, men jeg utøver ikke personangrep selv. Har aldri fått noen av mine innlegg slettet, på over 15 år som bruker. Men det skyldes ikke at moderator har egne regler for meg. Det skyldes at man faktisk har lov å stryke flertallet mothårs så lenge man uttrykker seg på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Pashla skrev:

Reglene ER like for alle. Men det går ikke an å sitte og vente på at noen man irriterer seg over skal «bli tatt»; man må selv rapportere. Moderator tråler ikke hvert eneste innlegg daglig!


Og en annen ting: selv om man er blitt sur på en bruker og syns at hun eller han er slem, så kan det godt være at vedkommende aldri bryter en eneste regel. Jeg får masse kjeft og personangrep bare for å svare i en tråd når noen blir lei av meg, men jeg utøver ikke personangrep selv. Har aldri fått noen av mine innlegg slettet, på over 15 år som bruker. Men det skyldes ikke at moderator har egne regler for meg. Det skyldes at man faktisk har lov å stryke flertallet mothårs så lenge man uttrykker seg på en skikkelig måte.

De er jo ikke det. Jeg er fullstendig klar over at moderator ikke saumfarer hver tråd på leit etter regelbrudd. Jeg rapporter. Men det hjelper jo ikke. 

Anonymkode: 9cc00...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Pashla skrev:

Reglene ER like for alle. Men det går ikke an å sitte og vente på at noen man irriterer seg over skal «bli tatt»; man må selv rapportere. Moderator tråler ikke hvert eneste innlegg daglig!


Og en annen ting: selv om man er blitt sur på en bruker og syns at hun eller han er slem, så kan det godt være at vedkommende aldri bryter en eneste regel. Jeg får masse kjeft og personangrep bare for å svare i en tråd når noen blir lei av meg, men jeg utøver ikke personangrep selv. Har aldri fått noen av mine innlegg slettet, på over 15 år som bruker. Men det skyldes ikke at moderator har egne regler for meg. Det skyldes at man faktisk har lov å stryke flertallet mothårs så lenge man uttrykker seg på en skikkelig måte.

Nemlig.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Pashla skrev:

Reglene ER like for alle. Men det går ikke an å sitte og vente på at noen man irriterer seg over skal «bli tatt»; man må selv rapportere. Moderator tråler ikke hvert eneste innlegg daglig!


Og en annen ting: selv om man er blitt sur på en bruker og syns at hun eller han er slem, så kan det godt være at vedkommende aldri bryter en eneste regel. Jeg får masse kjeft og personangrep bare for å svare i en tråd når noen blir lei av meg, men jeg utøver ikke personangrep selv. Har aldri fått noen av mine innlegg slettet, på over 15 år som bruker. Men det skyldes ikke at moderator har egne regler for meg. Det skyldes at man faktisk har lov å stryke flertallet mothårs så lenge man uttrykker seg på en skikkelig måte.

Jeg har rapportert, men det skjer ingenting.

Anonymkode: a7fe5...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enkelte brukere er veldig flinke til å manipulere regelverket, slik at vedkommende skriver ting som forsåvidt er innenfor regelverket, men som likevel er både stygt og ment å såre/provosere. Som, "jeg hadde ikke blitt lei meg hvis du døde", heller enn, "jeg håper du dør".

Anonymkode: 67e61...1ac

Ganske utrolig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Ris & ros er ikke stedet for slik debatt og tråden vil derfor bli stengt.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...