Gå til innhold

Dere som har tenåringer.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere alkohol i helgene? 
Jeg har en tenåring som snart blir 16 som bor hos meg 50%. 
Da han er hos meg rører jeg ikke alkohol av den enkle grunn at jeg vil være parat til å hente hvis noe skulle skje. Han er en del ute med venner. 
Har ei venninne som ikke skjønner dette, hun mener det er jo bare å få han hentet i en taxi eller ta taxi selv hvis det skulle være noe. 
Han er en grei gutt uten noe tull, men jeg tenker at ting kan skje og da vil jeg være klar til å kunne kjøre selv, ikke måtte ta taxi eller få andre til å kjøre meg. 

Anonymkode: 56385...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid en som kan kjøre og hente og i det hele tatt. Selv om den andre bare har tatt et glass vin.

Anonymkode: 9315d...05e

Skrevet

Vi har tre tenåringer og jeg drikker aldri alkohol.

Anonymkode: 96da8...73c

Skrevet

En av oss er bestandig kjørbar hvis de er ute, men hvis de er hjemme kan vi godt ta øl eller vin til maten ol.

Anonymkode: 52623...8c0

Skrevet

Jeg var mye strengere på eget alkoholforbruk da enn når de var yngre og låg trygt i sengene sine om kvelden. 

Jeg ville være klar til å rykke ut på kort varsle og ikke søren om det skulle lukte alkohol av meg hvis jeg måtte møte på legevakten e.l. 

Anonymkode: 903c3...d82

Skrevet

Ikke skjønner jeg den hangen til at voksne folk må drikke hver bidige helg! Ser med grøss og gru flere på min alder som tar`m helt ut  helg etter helg. Eneste de oppnår er pløsete ansikte, bli feite og få fettlever

Anonymkode: d3138...2bf

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var mye strengere på eget alkoholforbruk da enn når de var yngre og låg trygt i sengene sine om kvelden. 

Jeg ville være klar til å rykke ut på kort varsle og ikke søren om det skulle lukte alkohol av meg hvis jeg måtte møte på legevakten e.l. 

Anonymkode: 903c3...d82

Helt enig. Tenk om noe alvorlig skjer så kommer foreldrene i taxi og stinker alkohol. 

Anonymkode: 56385...575

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Drikker dere alkohol i helgene? 
Jeg har en tenåring som snart blir 16 som bor hos meg 50%. 
Da han er hos meg rører jeg ikke alkohol av den enkle grunn at jeg vil være parat til å hente hvis noe skulle skje. Han er en del ute med venner. 
Har ei venninne som ikke skjønner dette, hun mener det er jo bare å få han hentet i en taxi eller ta taxi selv hvis det skulle være noe. 
Han er en grei gutt uten noe tull, men jeg tenker at ting kan skje og da vil jeg være klar til å kunne kjøre selv, ikke måtte ta taxi eller få andre til å kjøre meg. 

Anonymkode: 56385...575

Ja det gjør jeg, jeg har uansett ikke bil lappen, så hvis det skjer noe må vi uansett ta buss eller taxi

Anonymkode: 25e30...140

Skrevet

Nå sitter han stort sett på rommet og gamer med kompisene da... 

Men ser ikke problemet med å ta seg et glass vin og så ta en taxi om tenåringen er ute en liten tur. Skal han derimot på fest kan jeg godt tilby meg p hente. Drikker ikke vin hver helg og kan godt la være dersom situasjon er usikker av ulike grunner.

Skrevet

En av oss er edru. Vi drikker aldri hjemme da. Drar vi på fest så drar jeg med mine venner ei helg og han med sine venner en annen helg 

Anonymkode: 6951f...52a

Skrevet

Jeg drikker ekstremt sjeldent, men bryr meg lite om ungene  på fest ellerr ikke siden jeg ikke kjører bil fra før av. Hente unger kan jeg gjøre uavhengi om jeg kjører bil eller ikke. Finnes taxi og sykkel. Skulle ungen være lengre unna så er nabogutten klar til å kjøre. Han er skuffet over at hun ikke vil bli hentet av han alltid, det er vist så gøy å komme på ungdomsfester og hente. (Hun ringte sendte meg en mld engang og lurte på om jeg kunne ringe og gi henne en unnskyldning til å måtte  dra hjem. Da var jeg tilfeldigvis hos naboen og når jeg lo og leste opp mld var han ute av døra før jeg rakk å tenke. Han er ganske lik min datter som liker fest, men kun frem til folk har drukket litt. Når folk blir fulle, vil hun ikke være der lengre så hun er ofte hjemme lenge før midtnatt. Så han er alltid edru og hjemme enda tidligere enn henne om han er på fest) 

Vi bor også midt i smørøyet slik at det tar meg ikke mange minuttene å komme dit hun vil, selv om jeg ikke kjører bil. Jeg har syklet henne hit og dit, det morsomme er at jeg ikke er den eneste foreldren som gjør det her heller. Møtte flere syklende foreldre men ungdommer bakpå på nyttårsaften, så faktisk ikke unormalt her. 

Anonymkode: 9d42f...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...