Gå til innhold

Tilrettelagt avdeling på vgs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å arbeide der som kan fortelle litt om hvordan det er?

Anonymkode: 8628e...7d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen som har erfaring med å arbeide der som kan fortelle litt om hvordan det er?

Hva slags funksjon tenker du på? 

Anonymkode: 8708f...1d4

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags funksjon tenker du på? 

Pedagog. 
Men er egentlig interessert i å høre generelle erfaringer. Jeg vet veldig lite om det. Tenker å søke på en stilling, men er usikker.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pedagog. 
Men er egentlig interessert i å høre generelle erfaringer. Jeg vet veldig lite om det. Tenker å søke på en stilling, men er usikker.

Jeg er pedagog på tilrettelagt opplæring på vgs. Underviser i liten gruppe med inntil 9 elever, yrkesfag. Elevene har IOP i alle fag bortsett fra KRØ. Vi benytter Ungdomsbedrift som metode. Knytter denne til programfaget. Elevene følger ordinær undervisning i praktiske arenaer.. 

Kom gjerne med konkrete spørmål😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er pedagog på tilrettelagt opplæring på vgs. Underviser i liten gruppe med inntil 9 elever, yrkesfag. Elevene har IOP i alle fag bortsett fra KRØ. Vi benytter Ungdomsbedrift som metode. Knytter denne til programfaget. Elevene følger ordinær undervisning i praktiske arenaer.. 

Kom gjerne med konkrete spørmål😊

Er det kjekt? Krevende? Har du jobber i «vanlig» klasse, og hvordan er det i forhold? Varierer det veldig ut i fra hvilke utfordringer elevgruppen på tilrettelagt har? Kan elevene der være alt fra multihandikappet til psykisk utviklingshemmede og autister? 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det kjekt? Krevende? Har du jobber i «vanlig» klasse, og hvordan er det i forhold? Varierer det veldig ut i fra hvilke utfordringer elevgruppen på tilrettelagt har? Kan elevene der være alt fra multihandikappet til psykisk utviklingshemmede og autister? 

Jeg trives veldig godt! Krevende og givende😊

Har jobbet i ordinær klasse også, yrkesfag. Det er krevende å være pedagog uavhengig om det er ordinært eller tilrettelagt... 

Elevgruppen jeg stort sett får har faglige utfordringer grunnet oppvekst. Er innenfor barnevernssystemet. Ofte gråsoneelever som scorer innenfor lett psykisk utviklingshemning da de har store faglige hull og utfordringer med det sosiale, samt atferd. 

Finnes ulike avdelinger hvor elevene er plassert etter funksjonsnivå. 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trives veldig godt! Krevende og givende😊

Har jobbet i ordinær klasse også, yrkesfag. Det er krevende å være pedagog uavhengig om det er ordinært eller tilrettelagt... 

Elevgruppen jeg stort sett får har faglige utfordringer grunnet oppvekst. Er innenfor barnevernssystemet. Ofte gråsoneelever som scorer innenfor lett psykisk utviklingshemning da de har store faglige hull og utfordringer med det sosiale, samt atferd. 

Finnes ulike avdelinger hvor elevene er plassert etter funksjonsnivå. 

Tusen takk for svar🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...