Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Har tre barn på 12, 9 og 9 år. Har hovedomsorgen og jobber fullt. Skulle så gjerne sovet litt mer. Er det innafor å si at det ikke er lov å vekke meg før 8.30 i helgene? På lørdag ettermiddag etter at vi har vært ute, er det ok å si at jeg vil slappe av en time på rommet mitt og forvente at de ikke forstyrrer hele tiden? Trenger litt space. Kanskje jeg forventer for mye.. Anonymkode: bb9dc...235
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Det vil jeg heller si at er på overhøy tide å forvente. Vi begynte da minste var rundt 3-4 år og lære at man (voksne) sover litt lenger (i fred) om morgenen. Da var det snakk om å døse litt i 15 min ekstra, men det ble jo mer. Så store barn burde la deg sove i fred til klokken 10. Anonymkode: e2f4f...8e9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Det må vel være greit? Jeg har en 9-åring som står opp kl 6, og jeg pleier å si at hvis han lar meg sove i helgene så får han bruke ipaden til jeg står opp. 😛 (Jeg våkner som regel rundt 7 uansett altså.) Vet jo ikke hvordan det er med 3 barn i forhold til 1, men det bør jo gå an med mindre de plager hverandre fælt eller noe. Anonymkode: 75f19...9fc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 På høy tid. Min har stått opp selv i helga siden han var 4 år. Jeg har også "mammatid" fra 17-17.30 hver dag, da er det Home&Away. Det har jeg hatt siden han var bitteliten. Fikk selvfølgelig trøst eller annet ved behov som liten, men ellers lå han i babygym 20 min mens jeg så tv. Nå er han 7 år og blir sur om jeg står opp for tidlig i helgen. Han vil ha litt alenetid 😅 Anonymkode: 951af...f9d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Altså.. Jeg sa det til min da han var 4 😂 Anonymkode: 623de...ff4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Ja, det syntes jeg. Her lister 8åringen seg ned, skrur på TVen og ordner seg mat til vi våkner et par timer senere (han våkner alltid kl 06 😅) Han sluttet å vekke oss selv på eget initativ for ca 1 eller 1,5år siden. Anonymkode: b0744...49a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Absolutt! Nå er min yngste snart 10 år, men de har fått beskjed om at de får ta litt hensyn i helgene. Er som regel tidlig våken uansett, men ungene ligger i senga å ser på iPad når de våkner. Anonymkode: a129d...1ef
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har tre barn på 12, 9 og 9 år. Har hovedomsorgen og jobber fullt. Skulle så gjerne sovet litt mer. Er det innafor å si at det ikke er lov å vekke meg før 8.30 i helgene? På lørdag ettermiddag etter at vi har vært ute, er det ok å si at jeg vil slappe av en time på rommet mitt og forvente at de ikke forstyrrer hele tiden? Trenger litt space. Kanskje jeg forventer for mye.. Anonymkode: bb9dc...235 Jeg håper det siste 9 tallet er en skrivefeil? Her har de stått opp selv i helger fra de var 3, 4. Ynsgste var jo minst når hun hadde større søsken våkne. De finner seg frokost selv om de er sultne. Sover aldri lenger enn til 10 da. Anonymkode: 06ec7...077
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg synes absolutt ikke at det er urimelig å kreve dette av barna. Mine er 11 og 5 og har allerede lenge kunnet leke rolig på rommet eller sette på en film hvis de våkner tidlig. Vi voksne pleier å stå opp mellom 8-9 i helgene, barna våkner som regel rundt 7. Anonymkode: a1c78...79e
Gjest Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har tre barn på 12, 9 og 9 år. Har hovedomsorgen og jobber fullt. Skulle så gjerne sovet litt mer. Er det innafor å si at det ikke er lov å vekke meg før 8.30 i helgene? På lørdag ettermiddag etter at vi har vært ute, er det ok å si at jeg vil slappe av en time på rommet mitt og forvente at de ikke forstyrrer hele tiden? Trenger litt space. Kanskje jeg forventer for mye.. Anonymkode: bb9dc...235 Selvsagt er det innafor. Jeg ville ha gått for 10.00 som tidligste vekking, og forlangt at den som deretter drister seg til å banke på døra, har med seg kaffe.
Gjest Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper det siste 9 tallet er en skrivefeil? Her har de stått opp selv i helger fra de var 3, 4. Ynsgste var jo minst når hun hadde større søsken våkne. De finner seg frokost selv om de er sultne. Sover aldri lenger enn til 10 da. Anonymkode: 06ec7...077 Fins det ikke tvillinger i din verden?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 9 minutes ago, Pashla said: Fins det ikke tvillinger i din verden? Neppe tvillinger hun reagerer på men at tallet på sistemann burde vært 4 istedenfor 9... Anonymkode: 6b6f7...3dc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neppe tvillinger hun reagerer på men at tallet på sistemann burde vært 4 istedenfor 9... Anonymkode: 6b6f7...3dc Det kan være at Pashla tenkte at vedkommende ikke skjønte at det var en mulighet for at det kan være tvillinger. Hvorfor burde det være 4 istedenfor 9 forresten? Anonymkode: 6ca54...aaf
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 1 minute ago, Anonym bruker said: Det kan være at Pashla tenkte at vedkommende ikke skjønte at det var en mulighet for at det kan være tvillinger. Hvorfor burde det være 4 istedenfor 9 forresten? Anonymkode: 6ca54...aaf Fire var bare et eksempel. Les innlegget hennes da. Hun reagerer på at hun stiller dette spørsmålet når de to yngste er NI år gamle. Hadde hun stilt spørsmålet og yngste var 4 hadde det gitt litt mer mening. Anonymkode: 6b6f7...3dc
Gjest Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fire var bare et eksempel. Les innlegget hennes da. Hun reagerer på at hun stiller dette spørsmålet når de to yngste er NI år gamle. Hadde hun stilt spørsmålet og yngste var 4 hadde det gitt litt mer mening. Anonymkode: 6b6f7...3dc Nei, folk er så forskjellige...
Jaina Skrevet 3. oktober 2020 #16 Skrevet 3. oktober 2020 Det må da gå ann? Jeg har en 8 åring og hun lar meg være i fred til kl 10. Hun vekker meg kun hvis hun virkelig trenger hjelp.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #17 Skrevet 3. oktober 2020 Ja det synes jeg Her har jeg ikke det problemet uansett, enten våkner jeg før eller så våkner vi likt mini sover til ca 830-10 så det er veldig deilig. Han liker og sove lenge, ofte jeg faktisk står opp før han. men når jeg har barnefri da kan jeg sove til 12-14 tiden Anonymkode: 2c7d4...ee4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #18 Skrevet 3. oktober 2020 Ja det kan du forvente av så store barn 🙂. Jeg pleier ofte å finne litt kjeks/frukt til 4 åringen, å la han se på tv, mens jeg sover litt på sofaen 🙂. Anonymkode: d6754...1ef
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #19 Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fire var bare et eksempel. Les innlegget hennes da. Hun reagerer på at hun stiller dette spørsmålet når de to yngste er NI år gamle. Hadde hun stilt spørsmålet og yngste var 4 hadde det gitt litt mer mening. Anonymkode: 6b6f7...3dc Haha, jeg reagerer mer på at hun spør om det når den eldste er 12. Uansett er det noe med å tenke selv osv... Anonymkode: 6ca54...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå