Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #26 Skrevet 3. oktober 2020 3 minutes ago, Anonym bruker said: https://www.clasohlson.com/no/Popcornbeger%2C-gull/p/Pr442400002 Sånne pleier jeg alltid å ha i bursdager, er veldig populært blant både voksne og barn, å det blir alltid tomt, fyller de med first price baconchips, popcorn eller annen chips. 🙂 Jeg ville sikkert hatt 10 kaker + Dronning Maud pudding og karamellpudding 🙂. Anonymkode: 9f6f3...f5a Trenger ikke å gjøre ting minst mulig miljøvennlig. Anonymkode: ade16...13a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #27 Skrevet 3. oktober 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke rart, bare stusselig det der da. Vi har mer og mer spennende kaker til vanlig bursdag. Anonymkode: 412c5...2a1 Hvorfor sier du det? Bare for å være dust? For å skryte av egne mirakelkaker? Vi er SÅ imponerte.... Anonymkode: 492da...1c1
☆☆☆ Skrevet 3. oktober 2020 #28 Skrevet 3. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger ikke å gjøre ting minst mulig miljøvennlig. Anonymkode: ade16...13a Men i all verda, det treng du jo ikkje om du ikkje vil. Finn fram eigna og ueigna skåler og fat frå skapet og fyll med det du måtte ønske. Sånn utover det, litt papp ved eit sjeldant høve er ikkje det store miljøproblemet. Det er all forsøplinga vi driv med i kvardagen som veltar lasset. Eg føreslår å begynne der..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #29 Skrevet 3. oktober 2020 1 minute ago, ☆☆☆ said: Men i all verda, det treng du jo ikkje om du ikkje vil. Finn fram eigna og ueigna skåler og fat frå skapet og fyll med det du måtte ønske. Sånn utover det, litt papp ved eit sjeldant høve er ikkje det store miljøproblemet. Det er all forsøplinga vi driv med i kvardagen som veltar lasset. Eg føreslår å begynne der.. Jeg lever svært miljøvennlig og alle småting bidrar. Anonymkode: ade16...13a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #30 Skrevet 3. oktober 2020 Det holder med 7 kaker! Særlig dersom du serverer noe annet i tillegg Anonymkode: 5620d...bb1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #31 Skrevet 3. oktober 2020 Var 30 gjester hadde: marsipankake verdens beste suksessterte pavlova oreokake ostekake gulrotkake brownies nøttebunn med mokkakrem dronning Maud fromasj kransekake fruktfat var mer enn nok, spiste rester dagen etter (10 personer ca) har ca en halv marsipankake igjen i fryseren. Ellers er alt spist. Anonymkode: b07b3...fdd
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #32 Skrevet 3. oktober 2020 Vi skal ha kransekake bløtkake brownies gulrotkake ostekake pasjonsfruktmoussekake pavlova sachertorte karamellpudding ostefat frukt, bær og snacks Anonymkode: d24ff...085
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #33 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg tenker 7 stk marsipan kake gulerotkake ostekake Sjokoladekake/brownies Sukseterte Pai ( plomme, epler eller mango ) svinekam Is med tilbehør Frukt Anonymkode: 665c0...a73
Iiiiik Skrevet 3. oktober 2020 #34 Skrevet 3. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker 7 stk marsipan kake gulerotkake ostekake Sjokoladekake/brownies Sukseterte Pai ( plomme, epler eller mango ) svinekam Is med tilbehør Frukt Anonymkode: 665c0...a73 Forklar 😂 Jeg ville hatt 8-10 kaker i selskapet ditt, HI brownies ostekake gulrotkake verdens beste makroner oreokake en kraftig sjokoladekake nøttebunn med vaniljekrem og masse bær bringebærmoussekake og en del frukt i tillegg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #35 Skrevet 3. oktober 2020 15 minutes ago, Iiiiik said: Forklar 😂 Jeg ville hatt 8-10 kaker i selskapet ditt, HI brownies ostekake gulrotkake verdens beste makroner oreokake en kraftig sjokoladekake nøttebunn med vaniljekrem og masse bær bringebærmoussekake og en del frukt i tillegg https://www.detsoteliv.no/oppskrift/svinekamkake Anonymkode: 665c0...a73
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #36 Skrevet 3. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Englesalat! (fruktsalat med krem😊😊) og elles ca 35 kaker. Helsing nordvestlandet. Anonymkode: 0ee32...3b2 35 kaker til 37 gjester!? Anonymkode: dbef1...c94
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #37 Skrevet 3. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har akkurat hatt konfirmasjonen og vi hadde 48 gjester med stort og smått og vi hadde 10 kaker og satt sikkert igjen med halvparten. Anonymkode: 7a7e3...cb9 Rart.. Hadde også nettopp konfirmasjon, vi var 30 stk og hadde 7 kaker. Det ble ikke all verdens til overs. Anonymkode: dbef1...c94
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #38 Skrevet 3. oktober 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rart.. Hadde også nettopp konfirmasjon, vi var 30 stk og hadde 7 kaker. Det ble ikke all verdens til overs. Anonymkode: dbef1...c94 Hvorfor er det rart? Det er jo forskjell på hvor glad folk er i kake og hvor mye de spiser Anonymkode: 2a099...478
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #39 Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det rart? Det er jo forskjell på hvor glad folk er i kake og hvor mye de spiser Anonymkode: 2a099...478 Hvis 48 gjester bare spiser halvparten av 10 kaker, så tenker jeg at de kakene ikke var særlig gode😂 Anonymkode: dbef1...c94
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #40 Skrevet 3. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor sier du det? Bare for å være dust? For å skryte av egne mirakelkaker? Vi er SÅ imponerte.... Anonymkode: 492da...1c1 For å forhindre at flere folk driver seg ut kanskje? Anonymkode: 412c5...2a1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #41 Skrevet 3. oktober 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis 48 gjester bare spiser halvparten av 10 kaker, så tenker jeg at de kakene ikke var særlig gode😂 Anonymkode: dbef1...c94 Nettopp... Anonymkode: 412c5...2a1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2020 #42 Skrevet 3. oktober 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis 48 gjester bare spiser halvparten av 10 kaker, så tenker jeg at de kakene ikke var særlig gode😂 Anonymkode: dbef1...c94 Anonymkode: 2a099...478
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #43 Skrevet 4. oktober 2020 Sånne "hvor mange kaker-" tråder som dette får fram det verste i enkelte her inne. 37 gjester? Dere som sier 35 (!) kaker, og mener de som bare har 10 er gjerrigknarker og styggedommen selv. Hvordan kan noen være så inni helv&@$% gjerrige at de ikke baker en til hver?! Skylder på tradisjon og at det skal bugne. For noe tull. Seriøst?! En kake til hver? Snakk om å være vulgær og påtatt!! Restegjestelag i dagesvis etterpå med naboer og kolleger? Snakk om å tro man er viktig i verden! TULL. 37 gjester, hi? 8-9 kaker er MER enn nok. Alt annet er tull! Anonymkode: c5705...d77
Syngensang Skrevet 4. oktober 2020 #44 Skrevet 4. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånne "hvor mange kaker-" tråder som dette får fram det verste i enkelte her inne. 37 gjester? Dere som sier 35 (!) kaker, og mener de som bare har 10 er gjerrigknarker og styggedommen selv. Hvordan kan noen være så inni helv&@$% gjerrige at de ikke baker en til hver?! Skylder på tradisjon og at det skal bugne. For noe tull. Seriøst?! En kake til hver? Snakk om å være vulgær og påtatt!! Restegjestelag i dagesvis etterpå med naboer og kolleger? Snakk om å tro man er viktig i verden! TULL. 37 gjester, hi? 8-9 kaker er MER enn nok. Alt annet er tull! Anonymkode: c5705...d77 35 var nordvestlandsk sjølvironi. Helsing nordvestlandet.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #45 Skrevet 4. oktober 2020 Dette temaet engasjerer på lik linje med søppelbøtte på badet. Altså sterke og steile fronter. Min familie er ikke glad i kaker. De spiser litt, men aldri mye. Vi har ingen tradisjon for restelag heller. Derfor trenger vi få kaker ellers ender vi opp med å kaste masse. Min familie er derimot glad i frukt, så oppkuttet frukt går det mye av. Is er også populært. Når vi er 30 stykker har vi 5 kaker og har som regel masse igjen. Jeg pleier å kjøpe marsipankake og lager sjokoladekake. De tre andre varierer fra selskap til selskap. Anonymkode: 0c9e8...223
Syngensang Skrevet 4. oktober 2020 #46 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sånne "hvor mange kaker-" tråder som dette får fram det verste i enkelte her inne. 37 gjester? Dere som sier 35 (!) kaker, og mener de som bare har 10 er gjerrigknarker og styggedommen selv. Hvordan kan noen være så inni helv&@$% gjerrige at de ikke baker en til hver?! Skylder på tradisjon og at det skal bugne. For noe tull. Seriøst?! En kake til hver? Snakk om å være vulgær og påtatt!! Restegjestelag i dagesvis etterpå med naboer og kolleger? Snakk om å tro man er viktig i verden! TULL. 37 gjester, hi? 8-9 kaker er MER enn nok. Alt annet er tull! Anonymkode: c5705...d77 Men her er det kukturskilnader ute og går. Og sjølv om eg var ironisk når eg sa 35 kaker (så det er faktisk ikkje seriøst. Trudde seriøst ikkje at nokon ville tru det. ) så er det faktisk slik at enkelte stader er det vanleg og fint å ha restekalas med naboar. Det er ikkje for å gjere seg viktig, det er jo for å gjere ære på og vere saman med naboane òg skjønnar ikkje korleis du får det til å henge ihop at det er for å gjere seg viktig? Men kanskje har ein tettare band til naboane i mindre bygder. Og tanken med mange kaker er at alle gjestene skal få fleire kaker å velje i. Personleg er kakebordet det eg gler meg mest til når eg skal i kalas (bortsett frå å treffe slekt og venner sjølvsagt) og eg veit det er mange som tenkjer slik på stader der det er tradisjon for voldsomme kakebord. Til slutt skjønnar eg ikkje kvifor du blir så sint? Viss du ikkje vil ha så mange kaker i ditt selskap let du berre vere å lage så mange?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #47 Skrevet 4. oktober 2020 Hei. Hi her... Jeg ser at 10 kaker blir bra. Dersom jeg i tilegg har sjokolademousse i porsonsskåler, og en karamellpudding og iskake må det jo bli bra. I tillegg ha små posjonsskåler med moe salt som potetgull og saltstenger stående på kakebordet? Er det en god ide? Men jeg er usilker på frukt. Ser veldig mange skriver frukt. Men jeg er usikker på hbordan servete jordbær, kivi, melon osv deøikay pent og inbydende på kakebordet.......?????? Anonymkode: c8a9f...66f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2020 #48 Skrevet 4. oktober 2020 7 timer siden, Syngensang skrev: Men her er det kukturskilnader ute og går. Og sjølv om eg var ironisk når eg sa 35 kaker (så det er faktisk ikkje seriøst. Trudde seriøst ikkje at nokon ville tru det. ) så er det faktisk slik at enkelte stader er det vanleg og fint å ha restekalas med naboar. Det er ikkje for å gjere seg viktig, det er jo for å gjere ære på og vere saman med naboane òg skjønnar ikkje korleis du får det til å henge ihop at det er for å gjere seg viktig? Men kanskje har ein tettare band til naboane i mindre bygder. Og tanken med mange kaker er at alle gjestene skal få fleire kaker å velje i. Personleg er kakebordet det eg gler meg mest til når eg skal i kalas (bortsett frå å treffe slekt og venner sjølvsagt) og eg veit det er mange som tenkjer slik på stader der det er tradisjon for voldsomme kakebord. Til slutt skjønnar eg ikkje kvifor du blir så sint? Viss du ikkje vil ha så mange kaker i ditt selskap let du berre vere å lage så mange? Kukturskilnader😂noe skriveleifer er bedre enn andre🤩 Anonymkode: ff3fb...88b
Syngensang Skrevet 4. oktober 2020 #49 Skrevet 4. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kukturskilnader😂noe skriveleifer er bedre enn andre🤩 Anonymkode: ff3fb...88b Ein skal ikkje kimse av ein god skriveleif😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå